8/23/2019

Agárdi Zsóka: Én, a nő

Kiadó: Jaffa
Megjelenés éve: 2019
Oldalszám: 224

Megvásárolható: jaffa.hu

Fülszöveg:
"Az ​Én, a nő minden lapja színtiszta érzelem. Agárdi Zsóka ködösítés nélkül közelíti meg azokat a cseppet sem kézenfekvő és evidens érzéseket és vágyakat, mint a szerelem, a hűség, a kötődés és a küzdeni akarás. A kötetből olyan tisztaság és erő sugárzik, ami csak kevés szív és lélek sajátja. A szerző megfogalmazza azokat a gondolatokat, amelyek minden párkapcsolatban felmerülnek, de sokszor nem is tudjuk körülírni igazán, mi is játszódik le bennünk, mit élünk át, amikor valódi szerelemre lelünk. Bátran szavakba önti mindazokat a bensőséges és romantikus gondolatokat, amelyek szerencsés esetben végigkísérnek egy kapcsolatot – női szemszögből. Hol a szenvedély, hol a kétség, hol pedig a tisztelet, de mindenekelőtt a hála üt át a sorokon: hála a sorsnak, hogy a nő méltó társra lelt, olyasvalakire, akire mindig is vágyott. Agárdi Zsóka arra int minket, hogy becsüljünk meg egy ilyen köteléket. Óvó szavakkal hívja fel a figyelmet arra, hogy igenis értékelni kell, ha olyasvalaki szegődik mellénk az úton, aki képes minket bármilyen élethelyzetben tiszta szívből szeretni és támogatni. Az itt és most ódái ezek, a te és én himnuszai. Nem véletlen, hogy a kötetben verseket is találunk, hiszen az egész könyvet áthatja a finom líraiság. Ezek a költemények akkor születtek szinte pillanatok alatt, amikor valami megihlette az írónőt: egy érintés, egy kép, egy tárgy vagy akár egy zene. Agárdi Zsóka sorait gyakran olvassák fel esküvői szertartásokon fogadalom gyanánt, vagy írják cirádás betűkkel esküvői meghívókra. Sorai erőt és kapaszkodót nyújtanak a házasulandóknak, és szinte áldásként kísérik útjukon a párokat."


Agárdi Zsóka munkásságával a Carrie online magazinban találkoztam, ezért is keltette fel a figyelmemet a könyv. Szeretem a gondolatait, mindig elgondolkoztatnak a sorai.

Bevallom még nem volt dolgom hasonló művel, de ahogy öregszem bennem is formálódik, érlelődik az igény hasonló kötetek elolvasására.


Rögtön meg kell jegyeznem, hogy amint kézbe vettem a könyvet, elámultam mennyire gyönyörű, kívül-belül. Különleges mintájú oldalak még különlegesebb gondolatokkal. Nagyon hangulatos volt olvasni.

Úgy érzem jókor kapott el. Hiszek benne, hogy nem véletlenül jön meg a kedvem egy-egy műhöz, nem véletlenül vonz a szokásosnál is jobban, valamit mondani szeretne, vagy abban az időszakomban arra van szükségem. Ez ismét beigazolódott, hiszen több gondolatra is szükségem volt. Élvezettel olvastam és minden egyes gondolatot jól átrágtam. Szerintem a legfontosabb ennél a könyvnél, hogy a rövidsége ellenére sem szabad átfutni rajta. Minden oldalt egy-egy lélekbonbonnak éreztem. Kinyitottam és szemezgettem belőle. Mint, ahogy a jó csokoládét, ezt a könyvet sem faltam be egyszerre. Ízlelgettem, elgondolkodtam, elemeztem.
Biztos vagyok benne, hogy alkalomadtán újra elő fogom venni és feltöltöm a lelkem egy kicsit.

Néhol elég borúsnak és hányattatottnak éreztem a gondolatokat, de többségük jó érzéssel töltötte el a lelkem.
Én is hasonlóan gondolkodom a szerelemről, mint ahogyan az írónő is. Hiszem, hogy mindenkinek megvan a társa, csak türelemmel kell lenni és ha szerencsénk van megtaláljuk. Onnantól már érezzük, hogy ő más, ő nem bonyolítja az életünket, hanem belecsatlakozik és velünk együtt folyik tovább, akár két folyó, melyekből egy lesz.

Kellemes volt a szerelemről, erről a fajta, igaz szerelemről olvasni. Nem világmegváltó dolgok vannak leírva, csupán azok az apróságok, amelyek meghittséget varázsolnak.
Szerettem ezt a világnézetet, amely ha még nem találtad meg a partnered türelemre int és reményt ad, hogy bizony ott van Ő valahol csak várni kell, ha eljön az idő találkoztok. Viszont ha úgy érzed már megtaláltad ezt a különleges kapcsolatot valakivel, akkor biztosít róla, hogy mennyire kiváltságos helyzetben vagy, őrizd és vigyázz rá.

Egyedül a könyv végén lévő versekkel nem tudtam mit kezdeni. Engem nem értek el, mondjuk egyébként sem olvasok verseket. Valahogy a gondolatok folyamába nekem nem illettek bele.

Viszont összességében örülök, hogy a kezembe került ez a kötet. Ha a jövőben elgyengülök, vagy kétkedni fogok az élet csodáiban, majd előveszem és töltődök egy kicsit. 💕

Köszönöm a recenziós példányt a Jaffa Kiadónak!

Értékelésem: 4 / 5


Kedvenc idézetek:

Ajándék számomra, hogy én láthatok csak beléd, én ismerem csak az árnyalataid, a hangulataid, a gondolataid miértjét.
… ahol Te vagy, ott van az én otthonom, ott vagyok kényelmesen önmagam legjobb változata.
Az igaz szerelemben az a csodálatos, hogy tudjuk, nem kell semmit sem elsietnünk, mert tudjuk, rengeteg időnk van egymással.
Abban hiszek, hogy egyszer csak a lelked beérik. Érezni fogod, amikor ez bekövetkezik. És akkor, nem előbb, nem is később akkor majd impulzusokat küld a világba, elkezd fényleni, melegen lüktetni, és vonzza majd magához a másik lelkét, akár a mágnes. Pontosan akkor keresztezitek majd egymás útját, amikor mindketten megértetek rá.
A nagy találkozás azzal az emberrel, akit neked szánt az élet, mindig akkor történik meg, amikor jó neked, és nem amikor AZT HISZED, hogy jó.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése