4/29/2017

Julie Kagawa: A halhatatlanság szabályai

Eredeti cím: The Immortal Rules
Kiadó: Könyvmolyképző
Sorozat: Éden-trilógia I.
Kiadás éve: 2016
Fordította: Mergl-Kovács Bernadett
Oldalszám: 458

Fülszöveg:
" Megmentheted az emberiséget, ám válj érte azzá, amitől a legjobban rettegtél. Te mit tennél?
Ha életben akarsz maradni e pusztuló világban, át kell adnod magad a sötétségnek…
Allison Sekemoto a fallal körülvett város legkülső körében, a peremen él. Nappal társaival együtt előmerészkednek, és élelem után kutatnak, éjszaka azonban bármelyikükből áldozat válhat, és nem tudják biztosan, megérik-e a holnapot. Ebben a világban a vámpírok két lábon járó vérzsáknak tekintik az embereket, Allie-t pedig az irántuk érzett gyűlölet tartja életben. Aztán egy éjszaka Allie meghal, és maga is szörnyeteggé változik.
Bár maga mögött hagyja a várost, titkolnia kell új énjét. Továbbra is embernek adva ki magát csatlakozik egy elcsigázott felmentőcsapathoz. Allie válaszút elé kerül, és döntenie kell, hogy miért – és legfőképpen kiért – éri meg feláldoznia halhatatlanságát."


Régóta tervben volt ez a könyv, sok jót olvastam róla. Szeretem a jó vámpíros könyveket és a molyos értékelések alapján úgy láttam, hogy ez is ebbe a csoportba tartozik.

Rögtön az elején muszáj megemlítenem, hogy nem értem, hogy ez a könyv, hogy lett Vörös Pöttyös.
Már a nyelvezetében is akadt olyan kifejezés, amiről nem pont egy VP könyv jut eszembe, illetve a témája is elég nyomasztó, plusz kaszabolunk és folyik a vér rendesen.

Olvastam már pár disztópiát, nem sokban tért el a megszokott felállástól a történet, de mégsem untam.
Viszonylag gyorsan történnek az események. Egy kicsit megismerkedünk a világfelépítéssel, finoman el vannak rejtve az utalások, hogy hogyan is működnek a dolgok errefelé, így hamar képbe lehet kerülni, utána már a történésekre lehet koncentrálni.

A dolgok igazán onnantól válnak érdekessé, amikor megjelenik A vámpír, Kanin. Újabb könyves álompasival gazdagodtam. Realista, titokzatos, megfontolt...mondanom sem kell, hogy ő lett a kedvencem a könyvből.
A tanításának hála nem csak Allie, hanem az olvasók is megtanulják, hogyan működnek a vámpírok és a vámpírtársadalom. Az információk nagyrésze megegyezett az eddigi vámpírtörténetekkel: a napon elégnek, halottak, vért szívnak... semmi egetrengetővel nem találkoztam, bár bevallom vártam valami mást, valami különlegeset.
Tetszett, hogy az Éhség ennyire központi szerepet kapott, az unalmasabb részekben ezzel kellő izgalmat tudott belecsempészni az írónő.

Egyszercsak Kanin eltűnik a színről és hősnőnk magányosan útrakél.Vele együtt fedezzük fel a környéket. Egy ideig egyedül bandukol, nem csak ő, már én is untam, hogy nem történik semmi...végül rátalált egy kis csapat emberre, akikhez csatlakozik. Na itt kezdődnek a bajok...
A csoportból nem sokan lettek szimpatikusak számomra. Az ügyeletes jófiútól meg kikészültem...
Innentől konkrétan éreztem, hogy mégiscsak jó az a VP a könyvön.
Ettől kezdve együtt kínlódták át magukat a tájon elég bizarr célért, amiről elég furcsa mesét adtak elő...Még bizarrabb volt a vallás belekeverése és az, hogy birkaként követték Jebet mindenhová, pedig már többen is meghaltak...
A könyv utolsó részénél ismét felpörögtek az események. Sok helyen azonban megint fogtam a fejem.
Életveszélyes helyzetekbe kerülnek, erre Zeke az ügyeletes jófiú megemlíti, hogy Allie gyönyörű mire a lány rögtön beleveszik a rózsaszín ködbe...
Már kezdtem unni, hogy állandóan belerúgnak Alliebe és elkergetik, de ő akkor is kitart és megvédi őket....
Mindent Allie old meg, mindenkit legyőz... értem én, hogy vámpír, de akkoris csak nemrégiben lett az, de már ő lett a vámpírok női Chuck Norrisa...

A végén lévő csavar megmentette a sztorit, visszatért a kedvem, Kanint is megemlítettük..remélem a 2. rész leginkább róla fog szólni, mert ezt a szőke nyegleséget nem bírom még egy könyvön keresztül elviselni.

Nagyon sokat vaccilláltam a csillagozásnál. Valamivel jobb, mint 3,5 csillag, de nem is szívesen adom meg azt a 4 csillagot...viszont  a 3,5-nél mindenképpen jobb úgyhogy:

Értékelésem: 4/5


Képek forrása: pinterest.com ; giphy.com

Hasonló könyvek:

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése