4/13/2017

Jenny Colgan: Piciny Csodák Péksége

Eredeti cím: Little Beach Street Bakery
Kiadó: Libri
Kiadás éve: 2016
Fordította: Páll Márta
Oldalszám: 438

Fülszöveg:
" Polly és Chris már hét éve együtt élnek, de kapcsolatuk válságba kerül. Chris visszaköltözik az anyjához, Polly pedig kiadó lakást keres. A hirdetések közt akad egy romantikusan csábító; egy apró szigeten álló házikó, ahová csak apálykor lehet eljutni autóval. Barátnője hiába próbálja lebeszélni az őrült tervről, Polly hajthatatlan.
A kikötőfal fölött álló ház igencsak rozoga állapotban várja új gazdáját, és a barátságtalan helyiektől vásárolt ehetetlen péksütemény sem segít Polly hangulatán. Késő este süt néhány cipót, amiből hajnalban visz a halászoknak. A faluban hamar híre megy Polly süteményeinek, így a lány új barátokra, különc hódolókra – no meg esküdt ellenségekre – tesz szert, és ki tudja, talán a szívvel-lélekkel sütött finomságok őt is megváltoztatják, hogy képes legyen újra bízni és szeretni… "



Mostanában valami lélekmelengető, cuki kis romantikus történetre vágytam, így esett a választásom a
Piciny Csodák Pékségére.
Rögtön a Csábítások és Csemegék jutott róla eszembe és az a választásom akkor kedvenc lett.
A legeleje nem indult túl vidáman, de ahogy átköltözött a szigetre minden megváltozott. Annyira érzékletesen van leírva a helyszín, az emberek az egész kis miliő, egyből el tudtam képzelni. Kicsit szürke, kicsit borongós de nagyon kellemes kis hely. Olyan mindenki ismer mindenkit típusú, de itt még ez is aranyos volt.

Polly nagyon hebehurgya karakter, de jól állt neki. A párbeszédein nagyon sokat nevettem. Főleg, amit Neillel leműveltek.

Ez a könyv nem egészen fogyokúrához lett kitalálva. Amikor olvastam állandóan késztetést éreztem, hogy kenyeret egyek. Lehetőleg mézzel. A gyengém a friss, ropogós fehér kenyér és amennyiszer elolvastam, hogy a frissen sült kenyér illata szállingózik és megroppan a meleg héja....végem volt :D

Körülbelül a könyv feléig nagyon jól szórakoztam. Megvett magának a hely hangulata, Neil, Polly butaságai és úgy az egész.
Utána viszont történt valami szomorú és én úgy éreztem, hogy elromlott az egész. Komolyan, csak egy könyvet szerettem volna, amiben nincs dráma vagy haláleset...na ez nem az könyv.

Eddig a pontig annak is örültem, hogy a szerelmi szálban végre nem volt semmilyen kis baromság, ami miatt megsértődtek volna egymásra és elvonulnak duzzogni, de végig azt várják, hogy majd a másik keresi őket mert rettenetesen hiányoznak egymásnak... ezt is benéztem. Miért kell dráma és kínlódás minden romantikus történetbe? Elrontotta az egészet. A végének már nem is tudtam örülni.

Összességében aranyos kis mű lett volna, de nekem a végére elromlott. A hely hangulata nagyon megfogott. Huckle méz farmja is nagyon bájos lehet. Szerettem az apróságokat, mint például a szentjánosbogarakat vagy a különböző virágok illatát. Ahogy Neil pancsolt a mosogatóban, ezek megmosolyogtattak, de a történetvezetés beleesett abba a hibába, amiben már nagyon sok mű elvérzett.


Értékelésem: 3,5/5


Képek forrása: pinterest.com

Hasonló könyvek:


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése