2/06/2018

Sarah J. Maas: Köd és harag udvara

Eredeti cím: A Court of Mist and Fury
Kiadó: Könyvmolyképző
Kiadás éve: 2017
Fordította: Hetesy Szilvia
Sorozat: Tüskék és rózsák udvara II.
Kategória: Zafír pöttyös könyvek
Oldalszám: 750

Fülszöveg:
"Én ​nem vagyok jó. Semmi vagyok, és a lelkem, halhatatlan lelkem el van átkozva… Mintha a tüdőm is cserbenhagyott volna, de próbáltam levegőt venni, hogy ki tudjam mondani, hogy nem. Nem. 
Miután Feyre kiszabadította szerelmét, Tamlint a gonosz tündérkirálynő karmai közül, már halhatatlanként, tündérmágiája birtokában tér vissza a Tavasz udvarába. De nem feledheti sem a szörnyűségeket, melyek révén megmentette Tamlin népét, sem az alkut, amit Rhysanddel, az Éjszaka udvarának rettegett főurával kötött. 
Egyre jobban bevonódik Rhys ügyeibe és fellángoló érzelmei hálójába, ám háború közeleg: egy minden eddiginél hatalmasabb gonosz erő fenyeget azzal, hogy mindent elpusztít, amiért Feyre valaha küzdött. 
Szembe kell néznie a múltjával, elfogadnia különleges adottságait és döntenie kell a sorsáról. 
Oda kell adnia a szívét, hogy meggyógyítsa a kettéhasadt világot. "

A történet a megpróbáltatások utáni történésekkel folytatódik. Feyre visszatér a Tavasz Udvarába, de borzalmas lelkiállapotban van, nem tudja elfogadni, amit tett, nem tudja elfogadni önmagát és semmi jót nem tud megengedni magának. Tamlin gyökeres változáson megy keresztül, nem támogatja Feyret sőt, inkább megnehezíti az életét.
Mindennek ellenére az esküvőjükre készülnek, hiába sorvad el Feyre.
Azonban Rhysand és Feyre között megkötött megállapodás nem vesztette érvényét, a főúr hatásosan jelent meg, hiszen pont az esküvőn emlékeztette Feyret az egyezségükre és ekkor vitte magával a rettegett Éjszaka Udvarába, ahol megkezdődnek a bonyodalmak...



Először a negatív dolgokkal kezdem, abból van kevesebb :)
A történet számomra nagyon nehézkesen indult be. Nem tudtam mit kezdeni az új Feyre-val és Tamlinnel. Eszméletlenül idegesítettek mindketten. A tetteik, a hangulatváltozásaik és a felesleges hisztjeik. Nem tudtam mi lesz ebből, de azon gondolkoztam, hogy ha ez így marad nagyon nem leszünk jóban. Alig vártam már, hogy megjelenjen Rhys.
A könyv további részeiben is egy-egy ponton már nagyon meguntam Feyret és a hülyeségeit, de szerencsére viszonylag gyorsan helyreálltak az események.
A másik dolog, aminél felszaladt a szemöldököm, az az erotika. Egy ideig az ifjúsági könyvek voltak nálam porondon, most úgy érzem az erotikusok lesznek...  Alapvetően nem lett volna sok bajom ezekkel a jelenetekkel, de ebbe a történetbe nekem annyira nem hiányzott. Amíg a Tavasz udvarában volt nagyon nem is történt más...Ezt annyira nem értékeltem, főleg nem ilyen nyíltan. Ebbe a történetbe nekem sokkal jobban illett volna, ha finom utalásokkal vagy sokkal érzékletesebben van leírva.

Ennyi rosszat tudok mondani, most már áradozni fogok :D
Nem csak Tamlin és Feyre változott meg, hanem Rhys is. Eleinte hozza a jól megszokott stílusát, de szépen lassan be lehet látni a páncél alá, és elkezd megnyílni.
Az Éjszaka Udvara pedig eszméletlen. Tudtam, hogy nem egy komor, kínzásokkal teli világba fogok csöppeni, mint ahogy Feyre elképzelte, nem is tudtam igazából mit várok, de ez felülmúlta minden elképzelésem. Se perc alatt a világában találtam magam, megszűnt körülöttem a külvilág és olyan élethűen láttam magam előtt, hogy szinte éreztem a hópelyhek hidegét és hallottam a szél zúgását elnyomó, megnyugtató csendet. Eszméletelen. Ezután jött a többi meglepetés, ugyanis nem ragadtam le egy helyszínen, hanem állandóan utaztak valahová, mindig történt valami.


Az idő nagy részét Velarisban, az álmok városban töltötték, aminek a keletkezéséről vagy lényegéről nem írok, hiszen lelőném a lényeget, de zseniálisan csodálatos hely az is. A színek, az egész hangulata egyből megtalált és elvarázsolt. Tökéletesen illik Rhyshez és a bolondos társaságához.
És itt említeném meg a többieket. Rhys legbelső köre talán a legjobban kitalált szereplők közé tartoznak. Ilyen szereplőkkel és világokkal csak Nalini Singh könyveiben találkoztam, szinte ugyan azt érzetet is adta olvasás közben, mégis volt benne valami plusz. Nagyon a szívemhez nőtt Cassian, Mor, Armen és Azriel. Sőt az egész Éjszaka Udvara és Rhysand. Tökéletesen illett hozzá minden és örülök, hogy jobban megismerhettem, erre vártam már az egész első részben. És végre egy írónő, aki azt adja a kiéhezett olvasónak, amire vár, nem taktikázza túl vagy nyújtja el. Megnyugodott a lelkem, erre vártam, és a végeredmény még felül is múlta az elvárásaimat.



Nem tudom, hogy ezt a történetet hova lehet még fokozni, mivel ezzel a résszel egy olyan élményt kaptam, amitől nagyon nehezen tudok elszakadni. Tényleg a szívemhez nőtt az egész. 
Arról nem is beszélve mennyi izgalom lett belecsempészve a lapokba. 750 oldala ellenére sajnos túl gyorsan fogytak a lapok, tényleg bármeddig el tudtam volna vele lenni.

A végére nem mondanám, hogy tökéletes befejezés, hiszen egy kicsit fel is húzott, de ahogy gondolkodtam rajta, rájöttem, hogy igazuk van és borzasztóan várom a 3. részt. Izgalmakban 100%, hogy ott sem lesz hiány, és a második rész vége ezt tökéletesen megalapozta.

Értékelésem: 5 / 5* Kedvenc!




Képek forrása: pinterest.com

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése