4/13/2020

Maggie Stiefvater: Shiver- Borzongás

Eredeti megjelenés éve: 2009
Eredeti cím: Shiver
Megjelenés éve: 2009
Kiadó: Könyvmolyképző
Kiadói sorozat: Vörös pöttyös
Sorozat: Mercy Falls farkasai I.
Fordította: Gazdag Tímea
Oldalszám: 328

Fülszöveg:
Grace nem tud élni egy sárga szemű farkas borzongató közelsége nélkül.
Sam két életet él: a nyárban és a télben…
Aztán Grace találkozik egy sárga szemű fiúval, aki olyan ismerős, hogy eláll a lélegzete.
Az ő farkasa! Csak ő lehet!
De a tél itt van a nyakukon…

A sorozat borítói már nagyon-nagyon régóta vonzottak. Viszont mivel Vörös pöttyös eléggé tartottam tőle, hogy már nem fogom élvezni, biztos nagyon tinis, biztos nagyon YA, nyűglődni fogok az egészen...
Viszont jött két raktárvásár és hopp majdnem itthon termett az egész sorozat. Izgatottan vettem le a polcról, élőben még gyönyörűbb és majd kiugrok a bőrömből, hogy keményfedelesként vannak meg.

Elkezdtem olvasni és borzasztóan meglepődtem, ugyanis az első két oldal után berántott. Tényleg nem eresztett és eszméletlenül valósághűen érzékeltem a világot. Kicsit Twilight érzésem volt, de ez a kósza gondolatom el is tűnt.

Grace az erdő szélén él, ahol mindig megfigyeli a farkasokat. Egyszer, kislány korában egy megvadult farkas leráncigálja a hintájáról és elhurcolja az erdőbe, ahol meg akarják enni a farkasok, de valahogy túléli. Utána sem fél tőlük, sőt mániákusan csodálja őket. Leginkább egyet, aki sárga szemeivel a lány lelke mélyére lát. Telnek az évszakok, télen mindig ott van, kerülgetik egymást, sóvárognak egymás után majd minden nyáron eltűnik. Majd egyszer csak történik valami és a két élet találkozik...

Aki követi a könyvek erdejében tett barangolásaim, biztosan sejti, hogy elég nehezen viselem a YA könyveket, vagy, ami tinédzserekről szól, már úgy érzem kinőttem belőle és nem is igazán sikerül tolerálnom a hisztiket. Viszont itt semmi ilyet nem tapasztaltam. Tényleg, kicsit sem idegesített, meg is lepődtem, úgyhogy még az elején említett félelmem teljesen alaptalan volt.
A legeleje óta lenyűgözött ez a vágyakozás a két főszereplőnk között. Az első oldalaktól kezdve megalapozott egy várakozással teli légkört, ami izgalmas volt. Érdekes volt a váltott szemszög, így beleláthattunk a farkas és az ember fejébe is. Egyre jobban lenyűgözött a farkasok világa és amit az írónő belecsempészett az átváltozás körülményeivel, valamint a vélt gyógymódról, letehetetlenné tette.

Sam karaktere borzasztóan illet a farkas által kialakított képhez. Végre nem egy macsó karakter, hanem egy visszahúzódó és érzékeny lélek, a költészet, tudás iránti rajongással. Egyébként én is sűrűn úgy vagyok a versekkel, mint Grace, sokszor nem értem őket, de a Sam által beszúrt versek nagyon szépek voltak és egy kicsit mindegyiktől elovladtam. *hosszú ábrándos sóhaj*

Végülis egy szó, mint száz, zseniális ez a történet. Aki egy kicsit is tart tőle vagy tologatja annak üzenem, hogy most azonnal kezdj bele, főleg ha megvannak a folytatások. Vigyázat, letehetetlen lesz és nagyon fog csalni ez az új világ. Én megyek is és folytatom ^^

Értékelésem: 5/5* Kedvenc!

Kedvenc idézeteim:

 A könyvek sokkal valódibbak, ha kint olvasol.
Szerintem magad választod meg, milyen ember akarsz lenni, nem számít, hogy a szüleid milyenek.

Olyan vagy, mint egy dal, amit kiskorában hall az ember, de nem emlékszik rá, amíg nem hallja újból.

4 megjegyzés:

Németh Barby írta...

Annyira örülök, hogy téged is rabul ejtett a világa!
Sam tényleg különleges karaktere a könyvek világának, nincs sok hozzá hasonló srác, nem egy badass rosszfiú, megdobogtatja a bölcsészlányok szívét rendesen. (Erről jut eszembe, kíváncsi leszek, mit szólsz majd Cole-hoz!)
Különleges, egyedi atmoszférájú történet, és szerintem az is marad mindvégig. Meghoztad a kedvem az újraolvasásához!
Bárhányszor eddig a kezembe veszem, mindig új jelentésréteggel bővült számomra.:)

Remélem, a többi kötet sem okoz majd számodra sem csalódást!

Millió puszi:
Barbi

Wandamaci írta...

Teljes mértékben elvarázsolt, nagyon belemerültem :D
Sam karakterét nagyon szeretem, egyből elvarázsolt és csak remélni tudom, hogy így marad. Épp most olvasom a második részt és már találkoztam is Cole-al. Először felszaladt a szemöldököm, hogy te ki vagy, de a hozzászólásod után, már kíváncsi vagyok :)
Kicsit félek a folytatásoktól, de ez már nagyon biztató, hogy a végéig különleges marad :)

Nagyon kíváncsi vagyok :D Új világ nyílt ki előttem :)

Puszi,
W.

Avilda írta...

Nagyon örülök, hogy tetszett, már én se nagyon bírom tolerálni a YA könyveket, de ez mindig a szívem csücske marad, nagyon szerettem! Kétszer olvastam magyarul, egyszer angolul is, és azt hiszem, lassan itt az idő, hogy újra kézbe vegyem :D

Wandamaci írta...

Ahogy olvasom a hozzászólásaitokat, úgy látom ez egy örök kedvenc fog maradni :) Nagyon örülnék neki, az első rész tényleg lenyűgözött, remélem a többinél is meg fog maradni ez az érzés :)

Megjegyzés küldése