2/10/2021

Szaszkó Gabriella: Késő március


Megjelenés:
2020

Kiadó: Maxim

Kiadói sorozat: Dream válogatás

Sorozat: Midlife Crisis II.

Fülszöveg:

"Josh ​és Anna újra furcsa álmokat lát. Előző, közös négy évük legrosszabb pillanatai élénken elevenednek meg előttük, miközben egész Európán átívelő utazásra indulnak közösen a zenekarral. A párral az elmúlt négy évben megfordult a világ. Josh Westberg befutott zenész lett, világkörüli turnékra jár. Annával közösen kezdtek új életet Londonban. A lány azonban korántsem boldog, úgy érkezik meg az amsterdami repülőtérre, hogy szünetet akar tartani a kapcsolatukban. A világhírnév nehézségei, Anna korábbi fájdalmai mind-mind lenyomatot képeznek a megcsalásra épült, nehezen kialakult párkapcsolaton. Úgy fest, Anna félelmeire Európa csodás helyszínei sem hozhatnak gyógyírt. De vajon ki áll az új álmok hátterében, ami csak a rosszra emlékezteti a párt? Lehetséges-e boldog párkapcsolatot építeni egy tönkretett házasság romjain? Milyen hátrányokból indul egy kapcsolat, amely megcsaláson alapul? Van-e esélye Annának is megtalálnia önmagát, vagy neki már csak az a szerep juthat, hogy egy sikeres férfi támogatója legyen?"


Az első rész, a Kora február szinte az egyik legnagyobb kedvencemmé vált, annyira megérintett bennem valamit. Olyan témáról szól, amivel nem igazán találok könyvekben és az én gondolataimmal is összecsengett.

Előre szólok, hogy ez a bejegyzés is hosszú lesz, hiszen ismét gondolkodóba estem. Ezért is szeretem az írónő könyveit mivel mélyen megérintenek és elgondolkodtatnak.

Bevallom egy kis időnek el kellett telnie, hagytam egy kicsit leülepedni mielőtt megírom a bejegyzést. Eleinte nagyon nehezen viseltem Annát és az egészet.

Mindig kíváncsi vagyok, hogy mi van a happy end után, de ezt sosem mutatja be semmi. A filmek és a mesék is mind-mind véget érnek egy boldog befejezéssel és boldogan élnek, amíg meg nem halnak. Tudjuk jól, hogy az élet azonban nem ilyen. Most végre megkaptam, amire már régóta kíváncsi voltam. Megtudtam mi van a happy end után.

Nagyon sok téma, probléma feldolgozásra kerül a könyv során, azt sem tudom melyikkel kezdjem.

Kezdem az elején.

Nem tudtam hova tenni a légkört és a negatív kicsengést. Ezzel egy ideig meg is gyűlt a bajom, de elkezdtem másképp szemlélni a dolgokat. 

Ismét olyan témát dolgoz fel, amiről nem szokás beszélni. Lassan a 30-hoz közeledve én is szembetalálkozok ezekkel a kérdésekkel. Nem vagyok férjnél? Nincs gyerekem? Sőt, még álmodozok is?

Sokan nem tudják mennyit tudnak ártani ezekkel a kérdésekkel. Fogalmunk sincs, hogy a másikban mi játszódik le, hogyan gondolkodik, mit szeretne vagy nem szeretne. Mindenkinek joga van ezt önmagának eldönteni, senkinek nem kellenek a kéretlen tanácsok, hiszen mindenki élete más és más pont ezért szép. Meglepő, vagy csak rossz helyen keresgélek, de nem sűrűn találkozom a 30-as évek közelében járók útkereséséről könyvekben. Pedig jó lenne. Érdemes erről beszélni, gondolatokat elindítani vagy csak kifejezni, hogy nem vagy ezzel egyedül. Nem kell rohanni, majd kialakul, aminek ki kell.

Ebből a szempontból, és főleg a közösségi média oldaláról rendkívül jó tükröt mutat, hogy hiába csodálatos valaki élete látszatra, a kirakatban, attól nem biztos, hogy valóban minden rendben van. 

Annát már alapból elítélték és ő is magát, amiért megcsalta a férjét. Ehhez hozzájött a nemi erőszak és az áldozathibáztatás. Bárki bármilyen, bármit csinált, sosem érdemli meg, hogy őt hibáztassák, ha valaki bántani merte. Tetszett, hogy ez a vonal szépen ki lett bontva, sőt a végén frappánsan meg is lett oldva.

Bevallom a féltékenységgel nem tudtam mit kezdeni, de legalább kívülállóként láttam, hogy mit érezhet a másik és ez is egy nagyon jó ráébredési folyamatot indított el bennem. Mára már nem jellemző rám, hogy féltékeny legyek, de ha mégis, eszembe fog jutni Josh és Anna. Nagyon élethűen érzékeltem és csak megerősített abban, hogy a féltékenység nem (feltétlenül) a másik miatt alakul ki, inkább egy belső bizonytalanság, ami tönkretehet mindent.

Számos témát érint még és ahogy átevickéltem a könyvön mindig elgondolkoztam valamin. Azonban, ami a legjobban meghatott és levett a lábamról, hogy Josh mennyire ragaszkodott Annához. 

Ahogy már az elején is említettem, ez a happy end utáni, szürke valóság. Kicsit kijózanító, kicsit zavaros, de ha két ember fogja egymás kezét és sosem engedi el, együtt oldják meg a problémákat, csak a másik mellettük legyen, akkor az még erősebb szövetséget képes kötni közöttük. Viszont ezt mindkettőnek be kell látni és elengedni a tévképzeteket.

Tanulságos volt, ahogy a problémákat kezelték, illetve, ahogy szépen lassan, közösen meg tudták találni a helyes utat. 

Az egész élet egy tanulási folyamat, ami mindenkinek új. Sosem csak szivárvány és csillámpor. Pont a nehéz helyzetekben kell  a másik mellett állni. Ha ezt valaki teljes szívével, minden rossz érzés nélkül meg tudja tenni, akkor valóban egy mély kapcsolattal áldották meg. Tudom, hogy könyv, biztos túl tökéletes is, de én csodáltam Josht.

Ahogy látszik, rengeteg mély mondanivalóval bír a könyv. Csak akkor írok ennyit, ha megmozgatott, elgondolkodtatott és egy ideig tudom, hogy még velem lesz. Volt, ahol már soknak éreztem, az ivással sem értettem egyet, így ezek lejjebb vontak az értékelésemből, de mindennek megértettem a helyét és az okát. Ráadásul a végén még a csavar, az agyturkálós nyomozás nem maradhatott el, imádtam. A legeslegvégét pedig megkönnyeztem.

Ez a könyv is letehetetlen volt, nagyon szeretem, ahogy Gabi ír, annyira olvasmányos, illetve borzasztó erős karaktereket alkot. Josh örök szerelmem marad :D Hozzám nőttek. Viszont, ami a legfontosabb, hogy fontos témákat érint és mélyen elgondolkodtat. Az ilyen könyvek miatt szeretek nagyon olvasni és lelkesen gyűjtögetem a kis gondolat morzsákat, amelyek sokáig velem lesznek.


Értékelésem: 4 / 5



Forrás:

1. kép: saját instagram

kollázs: pinterest


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése