5/17/2021

Mary E. Pearson: Az árulás szépsége

Eredeti megjelenés: 2016

Megjelenés éve: 2017

Kiadó: GABO

Kiadói sorozat: Gabo SFF könyvek

Sorozat: A Fennmaradottak Krónikái III.

Fordította: Miks-Rédai Viktória

Oldalszám: 630

Fülszöveg:

"Lia túlélte Vendát – de a Morrighan elpusztítására törekvő gonosz erő is életben maradt, és csak a hercegnő állíthatja meg.

A közelgő háború miatt Liának nincs más választása, magára kell öltenie az Első Leány, a katona – és a vezér – szerepét. Amikor megpróbálja figyelmeztetni Morrighant, összekülönbözik Rafe-fel, és nem tudja, megbízhat-e Kadenben, aki követte őt.

A Fennmaradottak krónikájának fináléjában árulókat kell leleplezni, áldozatokat kell hozni, és végre kell hajtani a lehetetlent, mert valamennyi királyság sorsa a tét.

A kötet tartalmazza a birodalmak múltját elbeszélő történetet, a Morrighant is."


Elég sokáig húztam a sorozat befejező részét. Anno még a csodaszép borítók fogtak meg, és örültem, hogy a történet is méltó a külleméhez.

Most valahogy nehezen találom a helyem az olvasmányaimban, kicsit olvasási válság szaga van, de nem adom magam olyan könnyen. Szóval tanakodtam, hogy mit olvassak, amit A könyvkötő után kicsit nehéz volt behatárolni, mivel rendkívül különleges könyv volt.
Azonban visszakanyarodva erre a könyvre, ahogy sétáltam a polcom előtt, belekezdtem ebbe-abba, de pár sor után éreztem, hogy nem most van itt az ideje. Ekkor megláttam Az árulás szépségét, ami már régóta várt a sorára és belül éreztem, hogy igen, te következel.

Nem olvastam újra az előző részeket, de nem is volt rá szükség. Ahogy haladtam, szépen visszatértek az emlékek. 


A történet mindkét királyság, sőt Venda szemszögéből is kibontakozik. Dalbreck is nagyon szimpatikus volt, főleg Rafe miatt. Élveztem, hogy mindegyik szereplőből kaptam, Rafe, Kaden, Lia, Pauline, mindenki szépen megjelent és együtt dolgoztak a közös jóért.

Mégis, ami a legjobban megfogott az Lia szerepvállalása volt. Végre egy igazi belevaló, nem nyavalygós, erős főszereplő, aki tesz az álmaiért. Nem hagyta, hogy bárki is elhallgattassa, átnézzen rajta vagy visszafogja. Kiállt önmagáért, a gondolataiért, képességeiért. Ez engem mérhetetlenül megnyert, nagy élvezettel olvastam azokat a párbeszédeket, amikor helyére kellett raknia bizonyos szereplőket.

A trilógia egyébként azon ritka sorozatok közé tartozik, ahol minden rész képes volt tartani a színvonalat, sikerült felülmúlniuk az első részt, egyre jobbak és jobbak lettek.

Az árulás szépsége is végtelenül izgalmas volt. Nem lehetett kitalálni, hova fogunk kilyukadni, mindig átalakultak a körülmények és fergeteges csavarok voltak benne.

Egyedül a végét sajnálom, hogy ilyen rövidke lett, szívesen olvastam volna még Rafe, Kaden és Lia további életéről. Erről jut eszembe, hogy Kaden sorsának alakulása is eszméletlen húzás volt. 

Összességében elégedett vagyok az egész sorozattal, szépen le lett zárva. Nem csak a borítói gyönyörűek, de a tartalom is különleges. Fantasy kedvelőknek szerintem vétek lenne kihagyni :)

Értékelésem: 4,5 / 5

Kedvenc idézetek:

A világ igazságai szeretnék, hogy megismerd őket, de nem erőltetik magukat rád, mint a hazugságok teszik.
– Azt hiszem, ha egy választás helyénvalónak tűnik, talán a legjobb próbára tenni – feleltem.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése