12/12/2016

Mézeskalács ^^

Körülbelül 2-3 éve alakult ki nálunk az a szokás, hogy Karácsony előtt sütünk mézeskalácsot Anyával.
Tudom, rengetegen csinálják, nem újdonság. Azonban én minden évben alig várom, ezzel indul be nálam a karácsonyi visszaszámlálás.



Ma is kerestem karácsonyi zenét ( Michael Bublé: Christmas ), beizzítottuk a sütőt és elkezdtük.
Régebben volt egy nagyon jó receptem, de azt elhagytam valahol, azóta sem találtam. Anya ezt ismerte még, évek óta ez lett a bevált receptünk:
  • 2 tojás sárgája
  • 15 dkg porcukor
  • 25 dkg langyos méz
  • 5 dkg zsír / margarin
  • 1 cs. mézeskalács fűszerkeverék
  • 4 ev. tejföl
  • 75 dkg liszt
  • 2 kávéskanál szódabikarbóna
Erről a receptről azt érdemes tudni, hogy rögtön puha, rögtön ehető és a továbbiakban sem fog megkeményedni, ugyanolyan marad az állaga, mint frissen.

A díszítés közös, tisztán látszik, hogy mindketten elvont művészi hajlamokkal rendelkezünk :D
Nekem ez így tökéletes, mivel együtt csináltuk :)


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése