3/28/2017

Carrie Ryan: Kezek és Fogak Erdeje


Kiadó: Athenaeum
Kiadás éve: 2010
Eredeti cím: The Forest of Hands and Teeth
Sorozat: Kezek és Fogak Erdeje I.
Oldalszám: 300
Fordította: Kaskof Sára

Mary világát egyszerű igazságok irányítják:
A Nővérek mindent tudnak.
Az Őrzők szolgálnak és védenek.
Az Elátkozottak soha nem adják fel.
És mindig figyelned kell a falut körbevevő kerítésre. A kerítésre, mely megvéd a Kezek és fogak erdejétől.
De ezek a törvények lassan értelmüket vesztik. Mary olyasmiket tud meg a Nővérekről és az Őrzőkről, melyekkel jobb lett volna soha nem szembesülnie. Amikor pedig a kerítés átszakad, és egész világán úrrá lesz a káosz, az Elátkozottakkal is közelebbi kapcsolatba kerül.
Választania kell a faluja és saját jövője között, a szerelme és a fiú között, aki gyermekkora óta szereti. Szembesülnie kell a Kezek és fogak erdejének valódi természetével.
Megtalálhatja-e jövőjét egy olyan világban, melyet a halál vesz körül?



Azt hiszem ez volt az első zombis könyv, amit olvastam. Sűrűn szembejött velem, valaki a figyeltjeim közül mindig olvasta, így egyre kíváncsibb lettem, hogy milyen könyv lehet.
Adódott egy jó lehetőségem, a könyves forgón jó áron megtaláltam és megvettem.

Először is muszáj elmondanom, hogy egy teljesen más történetre számítottam. Fogalmam sincs miért de bennem teljesen az a történet élt a fülszöveg után, hogy Mary egy zombiba lesz szerelmes, aki rendelkezik öntudattal, képes uralkodni magán és megmaradt emberi lénynek csak az ember hús utáni éhség kínozza. Ez lett volna igazán a lehetetlen és elképzelhetetlen szerelmi viszony, de azt hiszem egy kicsit meglódult a fantáziám, nem erről volt szó :D

Ahogy olvastam egyre jobban csodálkoztam, hogy- hogy jelenleg 76%-on áll ez a könyv. A végére megértettem, de mégsem annyira vontatott vagy rossznak nevezhető, mint amennyire ezt sugallta nekem a %.

Sajnálom, hogy nem tudtam meg többet az előzményekről, csak zsupsz bele a közepébe, ez az új világ. Pont.
Mégis a világ, amiben játszódott a történet nagyon jól volt felépítve. Egyből beleképzeltem magam és csak úgy repültek az oldalak.
Még egyszer álmodtam is róla, úgyhogy elég nagy hatással volt rám.
Tetszett a kerítés, a falu és az ösvények szövevénye. A számozás és az egész titokzatos, felfokozott hangulat, hogy majd egy hatalmas dologra bukkanunk, ami megváltoztat mindent.

Szóval a világ és az elgondolás nem lenne rossz, nekem tetszett. Kellően izgalmas is, nem kiszámítható, gyorsan haladtam vele mert tudni akartam mi fog történni.

A szereplők viszont nagyon elviszik az egészet...főleg Mary. Eleinte nem idegesített, megértettem. De ahogy haladtunk a történetben főleg a vége felé, ennyire önző és buta karakterrel nem sűrűn találkozok. A gondolataiból egy idő után már sok volt. Csak én, én, én, én és én. Senki és semmi más nem jutott eszébe csak miután elveszette őket.
Egy ideig azon vinnyogott, hogy nem lehet övé álmai férfija, utána egymás mellé keverednek és már az sem lesz jó, hanem más után vágyik...

A végének örültem is meg nem is, bár nem igazán volt nagy valami az eddig elszenvedettek után. Vártam hogy történjen ott valami, de semmi. Kézenfogva elsétáltak a naplementében...
A sorozatot elkaszálták, tehát magyarul már nem fog megjelenni több része, de nem is igazán tudom, hogy elolvasnám-e. Érdekes volt, a világ nagyon jó, de a karakterek butaságai nagyon elrontották.

Értékelésem: 3/5

Érdekesség:

 A teljes trilógia angol borítói:


Képek forrása: pinterest.com

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése