8/06/2017

Charlie N. Holmberg: A papírmágus

Eredeti cím: The Paper Magician
Kiadó: GABO
Megjelenés éve: 2017
Sorozat: A papírmágus trilógia I.
Fordította: Márton Zsófia
Oldalszám: 232

Fülszöveg:
"Ceony Twill összetört álmokkal érkezik meg Emery Thane mágus házába. A varázslóképző iskolában évfolyamelsőként végzett lány fémmágusnak készült, most mégis papírmágiára kárhoztatják – de hát mi haszna a papírnak egyáltalán? 
Azonban a varázslatok, amelyeket Ceony a csodabogár Thane keze alatt megtanul, rácáfolnak előítéleteire. Ahogy kibomlik előtte a papírmágia csodálatos világa, megismeri tanára sötét múltját és egy olyan tiltott és veszedelmes mágiafajtát, amellyel szemben szinte semmi reménye nem lehet felvenni a versenyt. Mégis muszáj megtennie, mert hamarosan szó szerint Thane szíve lesz a tét. 
A papírmágus különleges, egyszerre sötét és szeszélyes kaland, amelyet a Disney tervez megfilmesíteni."


Ez az egyik legszebb borító, amit valaha láttam! Egyszercsak megláttam a molyon és nem tudtam róla levenni a szemem. Azonnal tudnom kellett, hogy miről szól és pár perc alatt felköltözött a kívánságlistámra.
Elérkezettnek láttam az alkalmat és a kíváncsiságommal sem bírtam tovább, így ez a könyv lett a Mini Könyvklub 7-hez a szabadon választott olvasmányom.



Már az első oldalakon belecsöppentem az események sűrűjébe. Ceony éppen új tanárához költözik, aki papírmágia rejtelmeibe fogja bevezetni. Mivel kevés papírmágus él Angliában, ezért Ceony nem dönthette el, hogy melyik anyaghoz szeretné kötni magát, a papírmágiához osztották be. Ennek fényében Ceony nem repdesett örömében, amikor megismerkedett új mentorával, de méltósággal viselte sorsát és elkezdte új tanulmányait.
Menet közben kiderült, hogy a papírt sokkal szélesebb körben lehet alkalmazni,mint azt elsőre gondolná az ember,de Ceonynak nem sok ideje volt ezt kiélvezni, hiszen egy halálosan komoly kalandba keveredik, és megkezdi a versenyfutást az idővel.

Vegyes érzéseim vannak a könyvvel kapcsolatban. Az eleje volt a legérdekesebb, pedig elsőre az sem varázsolt el. Ez a történet is belefutott abba a csapdába, amelybe már oly sok másik...rengeteg volt a felesleges leírás. Nem érdekel, hogy a polc milyen fából van, vagy hogy hány mütyürke van rápakolva meg milyen szögben... Ez engem mindig kizökkent és még kevésbé tudom magam beleélni a világba.

Ceony nem volt a legszimpatikusabb szereplő, viszont Emery egyből felkeltette a kíváncsiságom. Okos, titokzatos, elvont...
A tanulás fázisa nagyon érdekes volt, én személy szerint imádok tanulni, így élvezettel olvastam, hogyan tanult meg egy-egy varázslatot Ceony.

Sajnos ez nem tartott sokáig, mert a könyv rövidsége lévén gyorsan változtak a helyzetek és egyből belekeveredtem a bonyodalmakba. Na innentől több dolgot sem értettem...

Eddig Ceony gyűlölte a papírmágiát, furcsa fazonnak tartotta a mentorát és azt hitte az élete el van
rontva...erre olyan feladatra vállalkozik Emeryért amibe több, mint valószínű, hogy belehalhat...
Amint belekezdtünk a kalandba egy éles váltással minden átment szürreálisba. Persze, a papírmágia sem túl reális, de a kezdeti kedves fejezetekből gyorsan átváltottunk egy brutális és véres hajszába. Ezen nagyon meglepődtem, mivel egyáltalán nem számítottam brutális,véres és nyomasztó jelenetekre, így a nagyon fiatal korosztálynak nem szívesen adnám oda.

Bizonyos okokból Ceony egy szívben kénytelen bolyongani és én ezt nem tudtam hova tenni. Már ott elvesztettem a fonalat, hogy minek került oda... Majd innentől kezdve kb. a könyv másik fele a bolyongásról és emlékképekről szól.
Valamilyen szinten értettem az emlékek bemutatását, de akkor sem volt sok értelme.
A végkifejletnél is több logikátlanságba belefutottam és ezek mind mind hozzájárultak ahhoz, hogy csalódjak ebben a történetben, mert nem erre számítottam.
Mint egy mentőövként egy szerelmi szál is képbe került, ami szintén logikátlan és légből kapott volt.


Összességében nagyon csalódott vagyok. Emery és Kömény volt számomra a két értékelhető karakter, minden mással nem nagyon tudok mit kezdeni.
Az első fejezetek kedvesek voltak és szépen elkezdték feltárni a papírmágia varázslatosságát, de utána jött egy éles váltás és elveszett az egész.
Az alaptörténet nagyon jó. Annyi potenciál lenne ebben a világban és annyira kevés lett kihasználva már megint...

Értékelésem: 2 / 5

4 megjegyzés:

Horváth Orsi írta...

Sajnálom, hogy nem tetszett. :/ Pedig én is kinéztem magamnak a szép borítója miatt, de akkor ezek szerint nem érdemes belekezdeni.

Wandamaci írta...

Mostanában észrevettem magamon, hogy nehezen varázsol el egy könyv, de sajnos ez a mű semennyire nem varázsolt el.
Az eleje nagyon jól kezdődött utána nálam elveszett.
Szerintem olvass el egy beleolvasót és utána már jobban el tudod dönteni, hogy érdemes-e belevágni :)
A borító tényleg gyönyörű :)

Horváth Orsi írta...

Köszi a jó tanácsot! :) És remélem következőleg sikerül jót választani.

Wandamaci írta...

Sikerült! Most írom róla az értékelést, hamarosan ki is posztolom mi lett a legújabb kedvencem! :D

Megjegyzés küldése