11/28/2017

Peter V. Brett: A Rovásember

Eredeti cím: The Painted Man
Kiadó: Könyvmolyképző
Kiadás éve: 2013
Kategória: Hard selection- Sötét örvény könyvek
Sorozat: Démon-ciklus I.
Fordította: Zelei Róbert
Oldalszám: 602

Fülszöveg:
"Ahogy ​napnyugta után beköszönt a sötétség, megjelennek a magványok: természetfeletti erővel bíró démonok, akik izzó gyűlöletet táplálnak az emberiség iránt. Évszázadokon át uralták az éjszakát és az emberekre vadásztak, akik mágikus rovások mögött kerestek menedéket.
E hatalommal bíró jelek eredete elveszett a legendákban, védőerejük pedig rémisztően törékeny. Mindez nem volt mindig így. Egykor a nők és férfiak egyenrangú ellenfelei voltak a magványoknak, de azok az idők már elmúltak. A démonok éjről éjre erősödnek, míg az emberek csoportjai egyre csak fogyatkoznak a kíméletlen öldöklésben.
Most, hogy a jövőbe vetett remény múlóban van, három fiatal, akik túlélték a démonok vérengzését, megpróbálják véghezvinni a lehetetlent. Elhagyják a rovások hanyatló védelmét, hogy egy elkeseredett küldetésben tegyenek kockára mindent a múlt rejtélyeinek felkutatásáért. Együtt szállnak szembe az éjszakával."


Sok jót olvastam a sorozatról már ez is eléggé kíváncsivá tett, viszont miután megjelent a sorozat 3. kötete, a Napháború, a borítóba beleszerettem. Nagyon megtetszett, ráadásul egy féltégla, ami csak fokozza a szimpátiám. Ezek után jobban utána néztem a dolgoknak és az egész sorozat eszméletlenül  jól mutat egymás mellett. Nem kellett sok és megrendeltem az első részt. Többet nem mertem, mert mostanában sűrűn beleszaladok olyan sorozatokba, amik nem tetszenek és nem akartam feleslegesen megvenni a többi részt is.

A borító élőben még szebb. Nagyon tetszik, hogy a rovások élőben fénylenek, ha rájuk esik a fény.
A KMK Hard selection kategóriájától valamiért mindig tartottam. Hiába olvastam minden könyvön, hogy felnőttek számára szóló tartalom, a fejemben mégis egy gyerekesebb, fiúknak íródott kategóriát takart. Először ezért is tartottam attól, hogy számomra gyerekes lesz és nem mertem belevágni.
Na ez a könyv végképp megértette velem, hogy ez a kategória minden csak nem gyerekes.
A könyv elején megijedtem, hogy gyerekekről fog az egész szólni, ugyanis 3 szálon fut a történet és gyermekkoruktól kezdve követjük velük az eseményeket. Viszont olyan zseniálisan van megírva az egész könyv, hogy már az első lapok beszippantottak és csak a legvégén eresztettek. Érdekes volt megismerkedni a gyerekekkel és végigkövetni, hogy miért választották azt az életutat, amit. Eddig még nem olvastam olyan regényt, ami ennyire a kezdetektől mutatta volna be a történetet, de pont ettől tudott beszippantani az egész. Hozzám nőttek a szereplők, sokkal könnyebb volt megérteni őket. Hihetetlen milyen jellemfejlődésen mentek keresztül.

A szereplők mellett a különféle helységek szokásaival és értékrendjével is megismerkedtünk. Érdekes különbségek voltak a városok és falvak között, vagy akár a népek felfogása is volt, hogy teljesen más volt. Mindegyik szereplő más területről származott és teljesen más élettörténettel kezdett, ettől volt ennyire izgalmas. Általuk ismertük meg a helységeket, mindegyikük története lebilincselt.


A világ tökéletes, zseniálisan illik a regényhez. Látszik, hogy az író sok figyelmet szentelt a kidolgozására. Imádtam a területek közötti különbségeket.

Maga a történet pedig elképesztő! De komolyan! Túlzás nélkül állítom, hogy minden fantasy rajongónak kötelező olvasmány. A műfajában tényleg egy gyöngyszem.
Attól a perctől kezdve, hogy belekezdtem egy másodpercig nem unatkoztam. Nincs túlírva, nincsenek benne felesleges tájleírások. Mindennek megvan a maga helye a regényben. Végig fenntartotta az érdeklődésem, valamivel mindig kíváncsivá tett és sorra halmozta az izgalmasabbnál izgalmasabb eseményeket. A végletekig kiaknázta a lehetőségeket sőt még annál többet is. Eszméletlenül tetszett ez a világ, viszont egy percig nem élnék benne, annyira kegyetlen. Több brutális jelenet volt, amit nem is gondoltam, de ez is csak hozzáadott.

Egyedül Leesha karaktere miatt bosszankodtam néha, őt nem mindig értettem, volt hogy felhúzott. 
Azt a nyúlfarknyi romantikus szálat nem tudom hova tenni, nagyon esetlen volt, légből kapott és semmi keresnivalója nem volt az eseményekben. Ennyi kivetnivalót találtam az egészben.

Értékelésem: 5 / 5* Kedvenc


Képek forrása: pinterest.com

Hasonló könyvek:






0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése