8/23/2018

Top 5 Wednesday #28



A saját bőrömön tapasztalom jelenleg mennyire rossz hatással van a nyár a blogolásra. Nagyon elvesztem a bejegyzésekkel, de már akkor megfogadtam, amikor elindítottam a blogom, hogy csak akkor fogok posztolni, amikor valóban olyan témát találok, ami megfog és szívesen írok róla. Nem fogom erőltetni. Nos, most megtaláltam - Rétának hála - azt a témát, ami újraéleszti a bejegyzéseim áramlását :)

A Top5Wednesday eseményeiből már régen kiestem, de azért még mindig követem a többiek munkáját és a témákat, így történt, hogy rátaláltam Réta egyik bejegyzésére, amiben azokról a könyvekről írt, amik hiába népszerűek, ő mégsem szeretne elolvasni. Számtalan ötlet az eszembe jutott, amint csak a címet elolvastam, így tudtam, hogy ebből bizony bejegyzés lesz. Mivel eredetileg szerdán kezdtem el az írást csak kicsit elcsúsztam :D, úgy gondoltam, illik a T5W-hez és hozzácsaptam az eddigi témákhoz.
Szerintem a továbbiakban sem fogok a "menetrendnek" megfelelően haladni, viszont ha valamelyik téma nagyon megfog akkor biztos, hogy új bejegyzés fog születni.

A T5W bejegyzés sorozatot Dorkának és Rétának köszönhetően indítottam el a blogomon. Ők már aktívan tevékenykedtek és hétről hétre hozták a tematizált bejegyzéseket és bizony feltűnt, hogy milyen jó témák jönnek hétről-hétre így gondoltam belevágok.
Később utánanéztem és megtaláltam a Goodreads csoportot, ahonnan tulajdonképpen elindult az egész. A Goodreads csoportban szerdai napokra lebontva, minden hónapban fel vannak tüntetve az adott témák és ezekhez kapcsolódóan ki kell választanunk az általunk legjobbnak ítélt Top 5 könyvet.




A mai téma:
Népszerű könyvek, amiket nem tervezek elolvasni

Elle Kennedy - The Deal - Az üzlet

Már a borító sem a szívem csücske. Úgy érzem besokalltam ezektől a könyvektől. Átolvasva a fülszöveget csak még jobban megerősödött az elhatározásom, hogy nem szeretnék belekezdeni. Nagyon sablonos. Naaagyon. Végtelenül sok történetet olvastam már majdnem ugyanezzel a háttérsztorival és köszönöm elég volt. Nem szeretném megtalálni benne az egyediséget, egyszerűen végtelenül hidegen hagy.

John Green - Teknősök végtelen sora

Szeretném azt látni benne, amit mások. Szép borító, érdekes cím, valahol piszkálja a fantáziám, de mégsem. Nem eléggé...
Mint az elkövetkezendő esetekben, szinte csak a fülszöveg alapján dől el mi lesz az ítéletem az adott könyre. Ebből is látszik mennyire fontos számomra a fülszüveg, no de vissza a történetre.
A fülszövegtől is majdnem a hajam téptem. Nem, nem és nem. Nem érdekelnek a tinédzserek a világmegváltó gondjaikkal. Ezekután még megnéztem a címkéket, ahol szerepel a YA mellett a gyász és a betegség szócska, ez végképp behúzta a féket és eldőlt, hogy nem fogunk közelebbről megismerkedni. Borzasztóan ódzkodok gyászról és betegségről olvasni, mert rettenetesen le tud húzni és erre nincs szükségem. Fogalmam sincs mennyire van jelen a történetben ez a két dolog, de nem fogom kideríteni. Végérvényesen beismerem, hogy kinőttem a YA-kból.

Becky Albertalli - Simon és a Homo sapiens-lobbi

A probléma már ott kezdődik, hogy YA. Már beismerem, hogy nem az én idegzetemnek való, pillanatok alatt ki tudnak készíteni a YA könyvek. A címmel sem tudok sok mindent kezdeni, számomra értelmetlen, nem vitatom, a történet olvasása után biztosan minden értelmet nyerne, de már azzal van a baj, hogy nem akarom kideríteni. Simon másságával sem tudok sokat kezdeni a pletykás gimnáziumi életről nem is beszélve. Ezt nem tudom tovább ragozni, ismét nem én vagyok a célközönség és ezt belátva szépen félre is állok.

Erin Watt - Papír hercegnő


A borító csodaszép. Sokszor kacérkodtam a gondolattal, hogy elolvasom, viszont sosem vett rá a lélek. Már a korona is elbizonytalanított, a fülszöveget elolvasva pedig a zsigereimben érzem, hogy ez nem az én történetem. Gazdag, bunkó fiú, szegény lány, akik kezdetben utálják egymást...megint nem találtam sok újítást, ez nekem már lejárt lemez. Ráadásul a fülszövegben megemlítik a halált, ami mégjobban eltántorított. Összességében úgy érzem, hogy nekem ezt ki kell hagynom. Ezt az általam hallott vélemények meg is erősítik, úgyhogy nem fogom erőltetni a dolgot.

Borsa Brown - Az arab

Eleinte engem is elért a hype és bevallom kíváncsi voltam rá, de ez szépen lassan átalakult. Az én gondolkodásom szöges ellentéte az arab világ képviselőinek gondolkodásával. Egy-egy megnyilvánulás, a kulturális különbségeink seperc alatt fel tudnak húzni, nem vagyunk kompatibilisek egymással. Több könyvértékelésben is olvastam, hogy mások számára is elfogadhatatlan volt a főszereplő gondolkodása, így jobbnak látom, ha bele sem kezdek, mert ebben a témában mikroszkópikus a tűréshatárom. Azt hiszem, jobb lesz, ha nem tornáztatom feleslegesen az idegeim.

Nos ez lenne az én ötös listám. Igyekeztem tárgyilagosan fogalmazni, tiszteletben tartva az író munkáját és mások véleményét. A véleményem szubjektív, nem állítom, hogy nem érne pozitív csalódás, ha bármelyiket elolvasnám, viszont a bennem előzetesen kialakult kép alapján ezt kétlem és nem is érzek indíttatást, hogy kiderítsem.

A T5W csoportunkat és a többiek bejegyzését az alábbi linken lehet megtalálni:
Moly T5W csoport

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése