10/23/2021

Lisa Jewell: A fenti lakók

Eredeti megjelenés éve: 2019

Eredeti cím: The Family Upstairs

Megjelenés: 2021

Kiadó: XXI. Század

Megvásárolható: >>21.Század Kiadó<<

Fordította: Katona Ágnes

Fülszöveg:

"London egyik divatos kerületében, Chelsea-ben áll egy jókora ház, amelyben egy kisbaba ébredezik a bölcsőben. Jól táplált, szépen gondját viselik. Örömmel várja, hogy valaki felvegye.
A konyhában holttestek oszlanak. Valaki sietős üzenetet firkantott melléjük. Már több napja halottak. Ki vagy kik viselték gondját a kisbabának? És hová lettek?
Két család ügyei gabalyodtak össze.
Ebben a házban nagyon sötét titkok lakoznak."

A hűvösebb idő beköszöntével eljön a bekuckózás ideje és valamiért én nem tudok októberben  meglenni egy-egy borzongató olvasmány nélkül.

A fenti lakók fülszövege nem árul el sok mindent, rendkívül titokzatos, de pont ezért akartam a kezembe venni, ugyanis fogalmam sem volt, hogy mire számíthatok.

Legalább 3 szálon fut a történet, a múlt és jelen pedig folyamatosan váltogatja egymást. Már az elején bajban voltam, hogy ki kicsoda, mit csinál, hogyan kötődik a történethez, de ahogy haladtam előre a könyvben, szépen lassan egyre több puzzle darab került a helyére. Egyébként pont ezért zseniális a történetvezetés. Látszólag a semmiből, roppant távolról kezdődik minden. Majd egyre közelebb és közelebb kerülünk a lényeghez, a legvégén pedig zseniálisan összeáll minden.

A fülszövegben lévő baba eléri a 25 éves korát, örökbefogadott gyermekként örököl egy csodás házat és szeretné végre megtudni az igazi múltját. Ezzel elkezdődik az a spirál, ami fokozatosan húz minket egyre mélyebbre ebbe a földi pokolba.

Féltem, hogy nem fogja megragadni a figyelmem vagy unalmas lesz. Ezt már az első oldalaknál kizártam, ugyanis beszippantott. Pedig igazából nem történt semmi. Azonban annyira tele van feszült várakozással az egész könyv, hogy szinte félve pillantottam rá az oldalra ahogy lapoztam, mert biztos voltam benne, hogy most történik valami szörnyűség, most fogok megijedni. Ez elmaradt, de végig bennem volt és számomra innen ismerszik meg egy jó pszicho-thriller. Hatott rám. Nagyon nem is olvastam éjszaka...😂

Minél több mindenre derült fény, hogy mik történtek abban a házban, annál jobban elképedtem. A legborzasztóbb az egészben, hogy simán el tudom képzelni, hogy ilyen megtörténik a valóságban.
Elképesztő mikre képesek az emberek, és az ilyen helyzetekbe ártatlanul belecsöppenő gyerekek személyisége elképzelhetetlen mértékben torzul.

El is érkeztem, hogy mi a leghátborzongatóbb az egész könyvben: az ember. Sosem tudtam megjósolni, hogy milyen borzalomra fog fény derülni. Szinte éreztem a ház taszító, sötét energiáit, mindaz a borzalom, ami végbemehetett áradt a lapok közül.
Fontos megjegyeznem, hogy nem Stephen Kingesen hátborzongató. Nincsenek véres jelenetek, inkább a szellemi romba döntés, a pszichológiai terror kap főszerepet. Végignézzük, hogy egy magát kedvesnek mutató ember hogy veszi át az uralmat, más családja és háza felett, hogyan válik zsarnokká és mindezalatt, hogyan torzulnak az igába hajtott emberek személyiségei.

Összességében számomra lehetetlen volt letenni. Annyira megbabonázott a hangulata, a feszültség belém ivódott és rettentő kíváncsi voltam, hogy mitől lett az a ház ilyen gonosz. A legvégén lévő történésektől pedig a hideg kirázott. Az emberi elme teljes elborulása, amikor már csak a megszállottsága létezik és mindebből semmit nem vesz észre a környezet, hiszen teljesen hétköznapinak mutatja magát. Félelmetes.

Köszönöm a lehetőséget a XXI. Század Kiadónak!

Értékelésem: 5 / 5

Kedvenc idézetek:


Tudat alatt ekkora eldöntöttem, hogy csak úgy tudhatom meg, mi történik a világban, ha hallgatom az asszonyok beszélgetését. Aki nem figyel a nők fecsegésére, az lemarad.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése