1/17/2022

Fábián Janka: Az utolsó boszorkány lánya

Megjelenés éve: 2016

Kiadó: Libri

Sorozat: Sárosi Felícia történetei III.

Oldalszám: 468

Fülszöveg:

"1760-ban ​Zsófia, az utolsó bécsi boszorkány lánya szomorúan fogadja a Habsburg-trónörökös, József főherceg közelgő házasságának hírét. A lány évek óta titokban rajong Mária Terézia elsőszülött fiáért, és az esküvő napján úgy érzi, valamivel fel kell hívnia magára a főrangú ifjú figyelmét. Ám ehelyett egy másik fiatalember szeme akad meg rajta; a daliás Kolosy Károly, a királynő magyar királyi testőrségének tagja még párbajozik is érte…
Zsófia története egy szerelmi dráma súlyos következményei miatt Párizsban folytatódik, ahol az ő és a családja sorsa akarata ellenére is összekapcsolódik a Habsburgokéval – József császár után Marie Antoinette-ével is. A francia forradalom kitörése előtti években a királyi udvar látszólag fényűző élete mögött rejtett tragédiák sora húzódik meg, amelyekről csak az uralkodók bizalmasai tudhatnak. Közöttük van Zsófia is, aki hiába is próbálna kívülálló maradni, az egyre baljósabb események őt is magukkal sodorják, és hamarosan már a saját és a családtagjai életéért kell küzdenie."
Az Instagramon felkapottá vált egy könyves kihívás, a 12 hónap = 12 könyv. Ennek lényege, hogy év elején kitűzünk 12 olyan könyvet, amelyet mindenképp el akarunk olvasni. Ezt egy kicsit megbolondítottam azzal, hogy kitettem sztoriba és megkértelek benneteket, hogy ajánljatok nekem 12 könyvet az elkövetkezendő hónapokra. Nagyon sok ajánlást kaptam (több, mint 40) és ebből sok tanakodás után összeállt a 12-es listám, amin Fábián Janka műve is szerepelt.

Eszméletlenül régóta szeretnék az írónőtől olvasni, de valamiért mindig halogattam. Őszintén szólva nem is igazán tudtam, hogy melyikkel kezdjem. Azonban az ajánlásnak köszönhetően meg is lett, hogy melyik könyve lesz számomra az első.

Amikor megláttam, hogy egy sorozat harmadik része, megijedtem, nem is értettem, hogy fogom én ezt érteni. Azonban, amint belekezdtem megnyugodtam, meg sem mondtam volna, hogy egy sorozat része, egyből beszippantott a világ.
Mária Terézia idején megismerjük az uralkodónő javasasszonyát majd egyre jobban belebonyolódunk Felícia családjának életébe, ugyanis Zsófia lánya menthetetlenül szerelmes lett József főhercegbe, amely rengeteg bonyodalmat hozott magával.
A generációkon átívelő történetből nemcsak egy egyszerű család, hanem az uralkodócsalád életébe is egyre inkább belelátunk. Női sorsok, titkok, az uralkodók cseppet sem irigylésre méltó élete... Fantasztikus történet.

Természetesen voltak részek, amelyek szembementek az én elgondolásaimmal. A szereplők is emberek, hibáztak, ám pont ettől volt ennyire valós, ezért rántott be ennyire. Elképesztően elvarázsolt az írásmód, a hangulat, illetve, hogy teljesen úgy éreztem, mintha én is beugrottam volna a lapok közé.

Történelmi romantikus rajongóknak kötelező, illetve, ha valaki még szintén nem ismerkedett volna meg az írónő műveivel, maximálisan tudom ajánlani első könyvnek. Rendkívül érdekes volt két család életét végigkövetni generációkon keresztül, látni, hogyan fonódnak össze sorsok és milyen titkok rejtőznek a lelkek mélyén. Valamint érdekes volt az uralkodócsalád életébe is bepillantani. Ami kívülről csillogónak és ámulatbaejtőnek látszik, belülről lehet, hogy börtön és az elvárások miatt egy megkeseredett élet. 
Biztos, hogy sorra fogom olvasni Fábián Janka könyveit, alig várom, hogy ismét tőle olvashassak.

Értékelésem: 5/5


Kedvenc idézet:

[…] inkább legyek besavanyodott vénlány, mint hogy olyannak adjam a kezem, akit se testem, se lelkem nem kíván!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése