12/28/2021

Top 5 kedvenc 2021

 

A csalódások után végre megmutathatom az idei év legnagyobb kedvenceit. A 77 elolvasott könyvből számos meghatározó olvasmánnyal is találkoztam, így nehéz volt csak ötöt kiválasztani, de addig osztottam szoroztam, amíg csak sikerült.

5. Budai Lotti: Ahová a holdam is velem jön


Igazi, mély könyv az útkeresésről, családi mintákról, önmagunk megtalálásáról, az ártó kapcsolatokról, illetve a tudatos egyedüllétről.
Renget gondolat merül fel, amelyeken érdemes mélyebben is elgondolkozni. Ezzel a könyvvel leásunk számos probléma gyökeréig, átrágjuk majd fellélegezve megértjük őket. Mindezt fiatalos, pörgős és egyszerre szórakoztató köntösben.

4. Lori Nelson Spielman: Sors, szerelem, Toszkána


A borító volt az első, ami megfogott, így reméltem a tartalom is illeszkedik hozzá. Azt kell mondjam jóval túlszárnyalta az elképzeléseim. Élet igenlő, vidám, olyannyira, hogy sokszor hangosan felnevettem. Megmutatja, hogy a beékelődött rögeszméink mennyire tévesek és sokszor saját magunk tesszük a kezünkre a bilincset.
Mindezek mellett pedig az igaz szerelem örökkévalósága is csodálatosan jelenik meg.
Igazi nyári, vidám történet az olasz olajfák és levendulaültetvények hátterével, ami nem hagyja szárazon a szemet, de csordultig tölti pozitivitással és életkedvvel a szívet.

3. Robert Iger: Hullámvasút egy életen át

A legjobban Robert Iger személyisége fogott meg. Elképesztően emberi, empatikus és szerény. Rengeteg gondolatot kiírtam, inkább éreztem a könyvet önfejlesztő könyvnek, nincs csak és kizárólag az üzleti életre kihegyezve, inkább örök igazságok, amelyeket az élet minden területén lehet alkalmazni, biztos vagyok benne, hogy többször eszembe fognak jutni. Mindemellett rám eszméletlenül motiválóan hatott. Nem szabad, hogy megijedjünk az álmainktól vagy lebeszéljük magunkat valamiről. Ráadásul a könyv ontja magából a pozitivitást és a nyugalmat. Ez Robert személyiségéből fakad, rendkívül higgadt ember, aki mindent átgondol. Így a krízishelyzetekre adott reakcióiból, válaszaiból is rengeteget lehet tanulni.
Ha életedben legalább egyszer el szeretnél olvasni egy önfejlesztő könyvet, ez legyen az!

2. Ellie Midwood: Az auschwitzi hegedűs


A gyengéim a koncentrációs táborokról és Auschwitzról szóló könyvek.
Alma Rosé híres hegedűművész Auschwitzban találja magát a kísérleti osztályon. Utoljára még kér egy hegedűt és amint elkezd játszani minden megváltozik. Emberfeletti feladatot szabnak ki rá, de lehetősége nyílik lányok tucatját megmenteni.
Sok könyvet olvastam már a témában, azonban Az auschwitzi hegedűs kitűnik mind közül. Valahogy teljesen más, vagy csak engem szólított meg jobban.
Mindemellett egy gyönyörű szerelmi törtenet is kibontakozik az emberiség legkegyetlenebb időszakában.
Rendesen megríkatott, nem is tudtam már a végén kiért sírok, inkább kijött az egész borzalom, amit a könyv átadott. Mégsem bánom, sőt az egyik legnagyobb kedvencemmé vált! Bátran állítom, hogy a legjobb holokauszt könyv, amit eddig olvastam!

1. Karády Anna: A füredi lány


Az idei évem legnagyobb meglepetése és egyben legnagyobb kedvence is lett. Egyből felfigyeltem erre a csodaszép borítóra. Viszont féltem is, hogy a tartalom nem fog egyezni a küllemmel, hisz akkor tökéletes lenne. Viszont, már az első oldalakon beszippantott és ahogy haladtam előre a sztorival, rájöttem, hogy de, ez bizony tökéletesnek ígérkezik.
Nagyon nehéz eltalálni a humorom, így ritka, hogy ezt emeljem ki egy könyvben, de szabályosan végigkuncogtam az elejét.
Sok helyen olvastam, hogy az Outlanderhez hasonlítják.Van benne igazság, bár én nem igazán rajongok érte, na de A füredi lányért annál inkább. Számomra jócskán felülmúlta, ebben pedig nagy szerepe volt a magyar életérzésnek és a magyar történelemnek.
Nem csak kívül, de belül is, minden túlzás nélkül csodálatos. Bátran merem ajánlani, ha valaki szereti a történelmi, sejtelmes, izgalmas, de egyben romantikus regényeket, amelyet átitat a magyaros életérzés.

Nektek melyek 2021 legnagyobb kedvencei?
Olvastátok valamelyiket a listámról?

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése