10/10/2017

Aprilynne Pike: Spells- Varázsigék

Eredeti cím: Spells
Kiadó: Könyvmolyképző
Kiadás éve: 2011
Sorozat: Wings II.
Fordította: Neset Adrienn
Oldalszám: 319

Fülszöveg:
"Laurelt beidézik tündérhazájába. Mindkét otthonát halálos veszély fenyegeti, szülei házát és a tündérek országát Avalont is. Így a lánynak minden erejére és tudására -legyen az emberi vagy tündéri- szüksége lesz ahhoz, hogy túlélje a megpróbáltatásokat. 
Ki fog neki segíteni? 
David, akivel a való világban él szerelemben? Vagy Tamani, az ellenállhatatlan tündérfiú, akihez tagadhatatlanul erős szálak fűzik?"


Véletlenül akadtam az első részre a könyvtárban és valamiért hazahoztam. Nem bántam meg, így amikor visszavittem rögtön megkerestem a folytatást.

Izgatottan vártam ezt a részt hiszen jobban megismerhetem Avalont és reméltem, hogy a könyv nagyrésze ott is játszódik.
Ezzel szemben meglepődtem, hogy gyorsan lezavartuk az Akadémián töltött pár hetet, elbagatellizáltuk az egészet és visszatértünk a "való életbe". De jó...

Az első résznél pont azt emeltem ki, hogy nem vonultatta fel az összes tiniregényre mostanában jellemző idegtépő vonásokat. Na ezt úgy érzem elkiabáltam, mert a második részbe belesűrítette azt is, ami az elsőből kimaradt. Nem akartam elhinni. Végem volt.
A jegyzetembe 3-szor leírtam ugyanazt a mondatot: " David borzasztó idegesítő". Már az első résznél is inkább Tamani volt szimpatikusabb. Ebben a részben David borzasztó hülyegyerekes formáját nyújtotta, elképesztően irritált. Mondjuk nem csak ő.
Laurel és az anyja között kialakult egy megmagyarázhatatlan helyzet, az egész könyvön keresztül kínlódtak egymással. Ehhez hozzáadódott a tipikus tinis viselkedés. Meggondolatlanok: az Ősztündérek ritka bájitalokat állítanak össze, erre Laurel belekeveri a puncsba, hogy ne legyen alkoholos...
Laurel kezdi megkapni az év legrosszabb női főszereplője díjat. Elvárja, hogy Tamani várjon rá és rosszul esik neki, ha nem vele foglalkozik, majd megsértődik, amikor ezzel szembesítik...
Majd jönnek a tipikus tinilányos megmozdulások: "nem megyek arra az egyetemre, amelyikre akarok, mert távol lennék tőled" 
Nem sorolom tovább, biztos mindenki ismeri ezeket a vonásokat.

Összességében sikeresen lerombolta azt a képet, amit az első résszel felépített. Eddig tartott a lelkesedésem, ezek után nem szeretném folytatni a sorozatot, el tudom képzelni, hogy a többiben miről lesz szó...
Nagyot csalódtam, sokkal jobb folytatásra számítottam, főleg, hogy Avalonban annyi lehetőség volt. Azokat a részeket imádtam.

Értékelésem: 2 / 5



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése