7/02/2020

Eoin Dempsey - Fehér rózsa

Eredeti cím: White Rose, Black Forest
Eredeti kiadás éve: 2018

Kiadó: Maxim
Kiadói sorozat: Mont Blanc válogatás
Fordította: Ipacs Tibor
Oldalszám: 288

Fülszöveg:
"A ​második világháború árnyékába két idegen számára a legnagyobb kockázat: megbízni egymásban…
1943 decembere. Hitler hatalomra kerülése előtt a Gerber-család nyári lakja visszhangzott a nevetéstől. Most, hogy mély hótakaró borítja a Fekete-erdőt, a német másként gondolkodó, Franka Gerber egyedül van, és úgy érzi, hogy kilátástalan az élete. A hazájában tomboló a fanatizmus és a brutalitás miatt elvesztette az édesapját valamint az öccsét, így már nincs miért élnie.
Ekkor észrevesz egy eszméletlen pilótát a hóban, aki Luftwaffe-egyenruhát visel, és az ejtőernyője libeg a szélben. Franka nem akarja, hogy a férfi ott haljon meg, így elviszi a családja mindentől távol lévő faházába – annak ellenére, hogy gyűlöli a rezsimet, amit a katona képvisel. De amikor kiderül, hogy nem az, akinek tűnik, Franka versenyfutásba kezd az idővel, hogy felfedje a pilóta valódi személyazonosságát. A gyenge kötelékük nagyon megszilárdul, de roppant veszélyessé is válik. Miközben nyomukban a Gestapo, vajon megbízhatnak-e egymásban annyira, hogy erőiket egyesítve végrehajtsanak egy küldetést – ami pedig nem csak a háború kimenetelét, de az életüket is örökre megváltoztatja?"


Amióta találkoztam ezzel a könyvvel hívogatott. Akárhányszor megláttam, éreztem, hogy nekem el kell olvasnom, és ezt legutóbb a Homokból és hamuból c. könyvnél éreztem, ami a legeslegnagyobb kedvencem lett, szóval hallgattam erre a hívásra.

A borító ismét nagyon megtetszett, egyébként is gyengéim a történelmi romantikusok, sőt a II. Világháború, illetve a nácik rémtettei valamiért becsípődtek nálam, majdnem minden érdekel, ami a témával kapcsolatos.
A fülszöveg eleget elmond, nem tudok többet hozzátenni, hogy ne spoilerezzek, úgyhogy ezt nem részletezem tovább.

Számomra a legnagyobb különlegessége a könyvnek, hogy egy német lány meséli el, hogy egy német család, valamint egy fiatal lány, hogyan élhette meg az eseményeket, illetve milyen változásokon ment keresztül az élete.
Sok mindent tudni a borzalmakról, az akkori felfogásról, de ezt egy kis közösségbe levetítve átérezni döbbenetes volt. Megszűntek a régi szomszédi barátságok, senki nem bízott senkiben és mindenki azt várta, hogy valamilyen vélt sérelemért vagy apróságért elhurcolják a szomszédját.

A történetet nem a szerelem uralja, amit most egyáltalán nem bántam. Annyira fordulatosan és izgalmasan vannak tálalva a történelmi események, hogy alig tudtam letenni. Nagyon régen olvastam ennyire izgalmas könyvet, sosem tudtam kitalálni, hogy mi fog történni, kiszámíthatatlan volt az egész.

Kulcsfontosságú események is beleszövődtek az alaptörténetbe, ez végképp magába szippantott, és csak még többet akartam tudni.

A végkifejletnél meg azt sem tudjam, hova kapkodjam a fejem. Már csak pár oldal volt hátra és még mindig nem úgy alakultak a dolgok, ahogy elképzeltem, tényleg féltem tovább olvasni, nem tudtam mire számítsak.
A legvégéből még egy kis részletességet hiányolok. Szívesen olvastam volna, hogyan tovább...

Összességében viszont most sem csalódtam az érzékeimben, nagyon megszerettem a könyvet. Az idei legfordulatosabb könyv, váratlan eseményekkel, és körömrágós, idegtépős részekkel. Aki érdeklődik a témá iránt, annak kötelező darab.

Értékelésem: 5 / 5

Kedvenc idézeteim:

Ne hagyd, hogy bárki is megmondja, hogy ki vagy, vagy hogy mi van a lelkedben! Ezt csak te tudod.
Ha valamit nem tudsz befolyásolni, akkor próbálj meg nem aggódni miatta – mondta ki hangosan.

Az, aki csak a munkájához hűséges, veszélyes.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése