5/11/2022

Karády Anna: A füredi gyermek ~ Előolvasás

Megjelenés: 2022. június 13.

Kiadó: Álomgyár

Sorozat: A füredi lány III.

Megrendelhető: alomgyar.hu

Fülszöveg:

"Oroszy Mihály élete gyökeresen megváltozik. A füredi lány-sorozat lezáró kötetében a 18. század most megmutatja könyörtelenebb arcát is: a felvilágosodás korszaka még a látóhatáron sincs, a feudális rend igazságtalanságai nyomorítják a köznépet. A földesurakkal szembeni elégedetlenség egyre nagyobb, a Dunántúl a jobbágyfelkelések küszöbén áll.
A füredi földesúr ennek ellenére bizakodón tekint a jövőre, eltökélten készül élete legnagyobb utazására – egy más időben, egy másik világban kíván új életet kezdeni. Vajon sikerül-e fordítani a sorson?
Almássy Anna rádöbben, férje terve talán nem is csak egy lehetőség, hanem az egyetlen út, ami járható. Vajon le lehet győzni az időt?"
Az a megtiszteltetés ért, hogy előolvashattam Karády Anna nagysikerű sorozatának befejező részét, A füredi gyermeket. Köszönöm a bizalmat az írónőnek, illetve az Álomgyár Kiadónak!

A füredi földesúr végét olvasva, azonnal belekezdtem volna a folytatásba. Azt hiszem idén, A füredi gyermeket vártam a legjobban, el sem tudtam képzelni, hogy a tekintetes Oroszy Mihály mit fog magával kezdeni a XXI. században.

Ahogy elolvastam az első sorokat, mint egy puha takaró, körbeöleltek az írónő szavai és utánozhatatlan stílusa.
Az eleje egy kicsit lassan indult be, nem számítottam az események ezen fordulatára. Meglepett, hogy jobban megismertük a bencéseket, elég nagy részben a bencések társaságát élveztük, ami érdekes volt, ámbár én hiányoltam az Oroszy birtokot és Katicáékat. 

Az egész művön végighullámzott az a visszafojtott izgalom és félelem, hogy vajon, hogyan fog sikerülni a nagy terv. Ez végig fenntartja az olvasó érdeklődését.
Elképesztően izgalmas volt, ahogy megpróbáltak rájönni, hogyan tudnák kicselezni az örvényt. Mihály önbizalma és vakmerősége irigylésre méltó volt. Az Oroszy birtokon eltöltött idő pedig feltöltött, rendkívül élveztem a ház körüli teendőkről és a hétköznapi dolgokról olvasni, ezek azok a részletek, amelyek miatt igazán be tud rántani egy történet, és az adott korban találom magam.

A következő részekben, S P O I L E R  V E S Z É L Y várható, bármennyire is igyekszem őket elkerülni :)

Végül elértem, ahhoz a részhez, amelyet a legjobban vártam: Mihály a XXI. Században.

Fantasztikus részek lettek és hihetetlen az a tehetség, amellyel az írónő Mihály szemszögéből rávilágított milyen is a világunk és milyen lehet csak úgy belecsöppenni. Annyira hiteles és hihető volt, olyan részletekre kiterjedt, amely nem is jutott volna eszembe. Ráadásul Mihály hiába volt más környezetben, annyira átjött a stílusa, a nemessége. Fantasztikus mennyire önálló életet élnek a szereplők.

Természetesen nehézségek is származtak az időutazásból, és itt is csak ámultam, mennyire mélyen megvizsgáltuk a lelki vonzatait, ennek a gyökeres változásnak. 

- Spoiler vége - 

A legvége pedig ismét hozta a megszokott hatást, szinte kiált egy folytatásért, annyira olvasnám még tovább. Azt hiszem bármennyi része is lenne, mindig ezzel fejezném be az értékelésem, tudom, telhetetlen vagyok, de Karády Anna olyan világ ajtaját nyitotta ki előttem, amelyet nem szeretnék becsukni.

A sorozat utolsó kötetét is befejezve, minden rész csak megerősítette bennem mennyire tehetséges az írónő. Minden részben tudott újat mutatni, nem fáradt el a történet sőt, még mindig csak olvasnám és olvasnám tovább. Az írásmód zseniális, mesterien váltogatja a jelen és múlt hangulatát, életstílusát, szokásait. A múlt rendkívül érdekes, színes és legfőképp korhű, amelybe gond nélkül bele tudtam élni magam. A jelenben pedig jól érzékelhető a változás, amely végbement, így bizonyos szempontból egy tükröt is mutat számunkra.
A szereplők végtelenül közel kerültek a lelkemhez. Annyira élők és különlegesek, hogy szinte elhiszem, hogy hiába csukom be a könyvet, ők élik tovább az életüket.

Őszintén bízom benne, hogy olvashatok még a füredi gyermek kalandjairól, viszont az már biztos, hogy bármi szülessen is az írónő tollából, én gondolkodás nélkül el fogom olvasni. 

Értékelésem: 4,5 / 5

Kedvenc idézetek:

Az élet nem az, ami történik velünk, hanem ahogyan a szívünk emlékszik rá!

Aki mindig csak ad, adóssá teszi a másikat!
Mézzel több legyet lehet fogni, mint ecettel!
Sokkal fontosabb az, hogy te mit gondolsz magadról, mint az, hogy mások mit gondolnak rólad!
– Ha csak éjjel jő, hogy az ágyadba bújjon, sokat ne várj! – legyintett Katica. – A szőlőt se a Hold növeszti, mindent csak a napfény érlel. A szerelmet is!





0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése