8/30/2023

Judy I. Lin: Méreggel átitatott varázslat

Eredeti megjelenés: 2022

Megjelenés: 2023

Kiadó: 21. Század / Next 21

Sorozat: A tea könyve I.

Fordította: Weisz Böbe

Oldalszám:

Fülszöveg:

Korábban ​büszke voltam a kezemre. Most, ha megpillantom, csak arra tudok gondolni: ezzel a két kezemmel temettem el anyámat – így kezdődik ez a fiatal felnőtteknek szóló történet.

Nem elég, hogy elveszítette az édesanyját, Ning azzal is tisztában van: az ő hibája volt. Teát főzött, amelyről nem tudta, hogy méreg van benne – és az édesanyja ezt itta meg, ebbe halt bele. A tea, amiben méreg van, most Ning testvérét, Shut is elveheti Ningtől.

A lány értesül róla, hogy a teafőzés ősi, varázslatos művészetében mérik össze erejüket a királyság legnagyobb tudású teafőző mesterei, ezért ő is odautazik, hogy részt vegyen a versenyen. A győztes egy kívánságát a királykisasszony teljesíti – Ningnek talán ez az egyetlen esélye, hogy megmentse testvére életét.

A királyi udvart azonban csalárdság és ármányok szövik át – felbukkan egy jóképű, rejtélyes fiú, akinek megdöbbentő titkai vannak. Ning egyre mélyebben belekeveredik valamibe, és mire észbe kap, már nagyobb veszélyben van, mint testvére, Shu.

A könyv már az első pillanattól fogva lenyűgözött, annyira csodaszép. Az élfestés egyszerűen csodálatos, kíváncsi voltam, milyen varázslatos világ ajtaját fogom kinyitni. Az ázsiai kötődés és a teák világa pedig egyből felkeltették az érdeklődésem.

Az olvasás folyamán aztán hamar rájöttem, hogy a könyv sokféle árnyalatot rejt magában. A baljós hangulat és a sötét tónusok ellenére mégis magával ragadott ez a világ.
Judy I Lin Méreggel átitatott varázslat

Ning elveszíti édesanyját és a testvére élete is veszélyben forog egy halálos méreg miatt, amelyet a birodalomban egy cselszövő juttat bele a teakockákba, ezzel veszélybe sodorva a polgárok életét. Ningnek egy esélye marad, hogy megmentse a testvére életét mégpedig, hogy részt vesz a királyi udvarban megrendezésre kerülő versenyen, ahol a birodalom legjobb teafőzői mérik össze tudásukat. A verseny győztese azon kívül, hogy a hercegnő szolgálatába állhat, a hercegnőtől még kívánhat is egyet, amelyet teljesíteni fog.

Szerettem a világot, érdekesen bontakozott ki előttem egy teljesen új, különleges birodalom, azonban egy ponton túl fel kellett ismernem, hogy az udvarba érkezve a politikai események és az udvari intrikák sokszor megnehezítették az olvasási élményem. Nem számítottam rá, hogy a történet nagy részét a politikai csatározások és udvari helyezkedések fogják kitenni. Kevés dolog tud kevésbé lekötni és taszítani, mint a politika, így az udvarban töltött részekkel rendkívül nehezen haladtam, nem tudott lekötni. Ráadásul a vége is olyan módon fejeződött be, amelyet nem is igazán értettem, félbehagyottnak érzem, más befejezésre számítottam.


Ajánlom azoknak, akik szeretik a politikával átszőtt fantasyket. Személy szerint én több fantasyt és csodát kerestem, amelyet a fejemben átszőtt a teák különleges világa, ám ez úgy érzem háttérbe szorult. Ellenben a történet összetettségére nem lehet panasz, kíváncsian várom hova fut ki a második rész.

Köszönöm a lehetőséget a XXI. Század Kiadónak!

Értékelésem: 3 / 5




0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése