12/04/2016

Közeleg a tél book tag


Szeretem a book tageket, így mivel hivatalosan is kezdetét vette a tél, ide illőnek gondoltam egy téli book taget ^^

Többet is megnéztem, viszont  >>ezen az oldalon<< találtam meg azt, ami a legjobban megtetszett :)





"Közeleg a tél" book tag

1. Hó: Gyönyörű, amikor először hullik, de utána elkezd olvadni.
Válassz egy könyvet / sorozatot, amit imádtál az elején, de a közepe táján rájöttél, hogy nem is szereted már annyira!

Úgy gondoltam, egy sorozatot választok, mivel a részek előrehaladtával nem egyszer megtörtént már, hogy az imádott sorozatom fokozatosan átalakult, és nem hozta már azt a hatást, ami miatt megkedveltem.
A választottam az Sarah J. Maas: Üvegtrón c. sorozata lett. Az első részt nagyon szerettem, teljesen magával ragadott a világ és fő kedvenceim: Chaol és Dorian.Azonban, ahogy átrágtam magam a 2. és 3. részen mérges lettem. Nem hozta már azt a hatást, amit az első rész, néhol untam és volt, hogy nem kötötte le a figyelmem.

2. Hópehely: Valami, ami gyönyörű és mindig más.
Válassz egy könyvet, ami különleges, ami kitűnik az eddig olvasott könyveid közül!


Nehéz kérdés, minden történet más és más. Mindegyik különleges önmagában.
Viszont, ha már választanom kell, akkor B. N. Toler: Lélekvesztők c. könyvét emelném ki.
Már maga a borító is csodálatos és különleges. A tartalmat illetően sem csalódtam. Szkeptikusan álltam a történethez, nem tudtam mit várjak tőle. Kellemesen csalódtam, és különleges helyet foglal el az olvasmányaimban.

3. Hóember: Mindig mókás építeni egyet a családdal.
Válassz egy könyvet, amit az egész család el tud olvasni!

Kapásból 3 könyv jutott az eszembe. Arthur Golden: Egy gésa emlékiratai, Szilvási Lajos: Egymás szemében és Charlotte Bronte: Jane Eyre c. könyve.
Az Egymás szemében-t választanám. Ha a saját családomat nézem, nagyon könnyű elképzelni, hogy mindenki elolvassa. Én apukám hatására olvastam el, neki a kedvenc könyve.

4. Karácsony:
Válassz egy könyvet, aminek elolvasása után melegséget éreztél odabent!

Könyvet nem tudok most hirtelen megemlíteni, viszont egy idézetet igen.
Samantha Shannon: Mímes rend c. könyvéből való ez a részlet:
(spoilert tartalmazhat!)

"Egy pillantást vetettem az elméje belsejére: a korábban szürke hamuval borított széles síkság közepén csillogó színes fényt vettem észre… 

… – Ti az elmúlt szerelemre azt mondjátok, kihunyt a láng – aranyszínű szeme inkább ijesztő volt, mint szép, arcvonásai egyáltalán nem e világiak. – Egy rephaita számára sokáig tart, míg az a láng fellobban, de ha már ég, nincs, ami kioltsa."

Ez az idézet nagyon jól esett a kis romantikus lelkemnek :3

5. Mikulás: Ő az, aki bámulatos ajándékokat hoz.
Válassz egy könyvet, amit szeretnél megkapni karácsonykor!

Eddig mindig írtam egy listát a vágyott könyveimmel, így hiába tudtam, hogy mit fogok kapni mégis titok volt.
Idén egyértelmű volt, hogy mit kérek, így meg is kaptam George R. R. Martin: A tűz és jég dala sorozat hiányzó részeit.


6. Hó csata: Fájdalmas tud lenni, ha eltalál egy hógolyó.
Válassz egy könyvet, ami valamilyen erős érzelmet váltott ki belőled, mint a düh vagy a szomorúság!

Ezen a válaszon nem is kellett gondolkodnom, egyből Jojo Moyes: Mielőtt megismertelek c. könyve jutott eszembe.
Nagy csalódás volt számomra ez a könyv. Rendkívül nagy körülötte a hype, mindenki az egekig magasztalja (mondjuk általában ezek nekem pont nem szoktak tetszeni). A borító is csodaszép.
Mondjuk egyedül a végkifejlettel van problémám. Egy nagyon jó és romantikus könyv lett volna, ha nem így végződik. Nagyon felidegesített, haragudtam és csalódtam.

7. Szánkózás: Mindannyian imádtuk, amikor gyerekek voltunk.
Válassz egy könyvet, amit szerettél, amikor kicsi voltál!

Kapásból Erich Kastner: A két Lotti c. könyve jutott eszembe. Ez a mű szerettette meg velem az olvasást.

8. Fagyás: 
Válassz egy könyvet, amiben nagyot csalódtál!

Emma Chase: Behálózva
Kedvező áron jutottam hozzá, eredetileg nem terveztem beszerezni, viszont kedvelem ezt a műfajt is. Csak nem ebben a stílusban.

A főszereplő rettenetesen zavart és idegesített. 

9. Rénszarvas: Valami, ami kedves nekünk.
Válassz egy könyvet, aminek érzelmi értéke van számodra!

Philip Pullmann: Északi fény
Ez volt az első sorozat, amit egyben megvettem a saját kis spórolt pénzemből és nagyon büszke voltam magamra, hogy könyvekre költöm :D

+1: Szenteste:
Válassz egy könyves családot, akivel szívesen eltöltenéd a Szentestét!

Nalini Singh Egy világ- két faj- állandó küzdelem
Lucas Hunter családját választanám. A kis leopárd kölykök imádnivalóak. A könyvben nagyon szerettem azokat a részeket, amikor a leopárdkákat próbálják megneveli. Tündériek :D

Nos ez lett volna az a book tag, ami nagyon megtetszett ( egy kicsit kiegészítettem egy saját ponttal).
Nem hívok ki senkit, ha valaki esetleg kedvet kapott volna töltse ki bátran! :)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése