4/26/2017

Top5 Wednesday #1


A molyos figyeltjeim között felfigyeltem Dorka, az Anyaolvas blog egyik bloggerinájának rovatára, a TOP 5 Wednesday-re.
Elolvastam, hogy honnan jött az ötlet és utána is néztem Goodreadsen, ahol megtaláltam a Top5 Wednesday csoportot. Akit érdekel >>ezen a linken<< megnézheti.
2013 óta működik a csoport, aminek lényege, hogy minden hónapban más és más témák vannak megadva az aktuális hónap szerdáihoz és a bloggereknek ezek alapján kell megírni a TOP 5 kiválasztottakat.
Nagyon megtetszettek a témák, így úgy gondoltam én is belevágok és elindítom az első állandó rovatot a blogon :)

A mai téma:
Írók, akiktől többet szeretnél még olvasni

  1. B. N. Toler

Tőle egyelőre még csak a Lélekvesztők c. könyvet olvastam, de annyira megtetszett, hogy bekerült a kedvenceim közé.
Nagyon tetszett az írónő stílusa és a téma is, amihez hozzányúlt. Szerintem nehéz témát választott, ráadásul egy szerelmi háromszöget is beleszőtt, amit én kimondottan utálok a könyvekben, de ezt is olyan zseniálisan oldotta meg, hogy már- már kellett bele. Ittam minden szavát, imádtam, hogy számomra is élvezhető humorral oldotta meg a válságos helyzeteket és elérte, hogy megkönnyezzem a befejezést, mégsem szomorított el a történet.
Hasonlóan zseniális és egyedi történeteket szívesen olvasnék még tőle.

     2.  Anne Bishop

Az írónő Vörös betűkkel c. könyve volt rám nagy hatással. Ez is a kedvenceim közé került és még a kedvenc írónőm, Nalini Singh szintjét is megütötte. Nalini nagyon különleges világokat teremt és a szereplők is egytől-egyig kidolgozottak, mintha valóban élnének. Anne is egy nagyon egyedi világot tárt elém, a szereplői is szerethetőek, különlegesek. Szinte láttam magam előtt a történteket, el tudtam magam képzelni a történésekben. Egyből magába szippantott és a végéig nem eresztett.
Ezekután kíváncsi lettem a többi művére is, remélem azok is hasonlóan jók.




3. On Sai

Sajnos egyelőre még csak a Calderon könyveket olvastam tőle, de a stílus és a humor egyből megvett magának.
Alapból nem mondanám, hogy szeretem a sci-fi történeteket, hezitáltam is a boltban, hogy megvegyem-e Calderont...végül meggyőzött és hazajött velem. Nem bántam meg. Nagyon jól szórakoztam Calderon "játékán". Egyáltalán nem zavart, hogy sci-fi sőt így volt tökéletes ahogy volt.
A két könyv után körvonalazódott bennem, hogy az írónőnek nagyon jó a humora. Nem minden poént értékelek, de ennél a történetnél végig jól szórakoztam.
Kíváncsi vagyok a további műveire is, mindenképpen tervben vannak. Remélem ugyanolyan hatást érnek el, mint a Calderon :)



4. Vivien Holloway

Az írónőtől a Mesterkulcs és a Tolvajbecsület c. kisregényekhez volt szerencsém és megszerettem mindkettőt.
Izgalmas cselekmény, badass női főszereplő. Egy percig nem unatkoztam.
A sorozat többi kötetére is rettentő kíváncsi vagyok, de ami már régóta piszkálja a fantáziám az a Végtelen horizont. A borító valami csodaszép és a történet is egyedinek és izgalmasnak néz ki.


5. Samantha Shannon

A Csontszürettel véletlenül ismerkedtem meg. Sűrűn láttam a figyeltjeim értékelései között így amikor szinte pár száz forintért szembe jött velem nem tudtam otthagyni.
Komplex felépítésű világba csöppentem bele.Szimpatikus volt a főszereplő és egy álompasival is gazdagabb lettem.
A sorozat első két részét olvastam. A 2. rész még fokozta az első rész izgalmait.
Az egyediségnek és az írónő stílusának köszönhetően szívesen olvasnám a további történeteit is.


Képek forrása: google.com

2 megjegyzés:

Dorka írta...

Jó lett a bejegyzés :) Vivien Hollowaytől nálam nagy kedvenc a Winie történetek :)

Wandamaci írta...

Köszönöm! ^^
Én is nagyon szeretem a Winie könyveket, de a Végtelen horizontra borzasztó kíváncsi vagyok. Már a borító miatt is megérné beszereznem :)

Megjegyzés küldése