12/26/2017

Top 5 csalódás 2017



Tavaly elindult egy nagyobb lélegzetvételű rovat párom, a Top 5 csalódás és kedvenc. Minden évben év végén tervezem összeírni őket, és az adott év csalódásai vagy kellemes csalódásai lesznek rangosorolva külön-külön bejegyzésben.
Idén már a Top 5 Wednesday kezdeményezéshez is csatlakoztam és a decemberi témáknál pont össze kell gyűjteni az idei csalódásokat és kedvenceket, így két legyet ütök egy csapásra :)


Nem akarom az év végét egy negatív poszttal zárni, így elsőnek jöjjenek a csalódások és a pozitív pillanatokat az idei utolsó bejegyzésre tartogatom :)

5. George R. R. Martin: Varjak lakomája

A Tűz és Jég Dala I. része már szerepelt a tavalyi felhozatalban, csak pont a pozitív oldalt nyerte meg. Nagyon szeretem ezt a sorozatot, rendkívül összetett és kiszámíthatatlan, de ez a rész nekem most nem feküdt.
Már az is sokat elmond róla, hogy több, mint 9 hónapig "olvastam", inkább ültem rajta, mert sokszor annyira eluntam és nem érdekelt. Pont azok a szereplők voltak benne, akik nem keltették fel az érdeklődésem, hiányoztak a kedvenceim és a főszereplőkből is sokan végtelenül idegesítettek pl. Cersei -.-"



A nagy hype miatt kicsit tartottam tőle, de az eleje annyira megtetszett, hogy kezdtem megérteni miért imádják annyian. Már-már majdnem kedvenccé avattam, amikor jött a feketeleves. Egy apró részlet kiderült és egyből egy szerelmi háromszögben találtam magam, a gerinctelen és undorító fajtában. Borzasztóan felidegelt, amit a férfi főszereplő leművelt a két lánnyal, de leginkább Maggiet sajnáltam.
Semmi romantikusat vagy szerethetőt nem találtam a műben az elején kívül. Inkább egy férfi gerinctelenségének iskolapéldája.



A borító a mai napig elvarázsol, egyszerűen gyönyörű. Pont ezért nagy elvárásokkal indultam neki, reménykedtem, hogy a tartalom is annyira szép lesz, mint a küllem. Tévedtem.
Irgalmatlanul logikátlannak és esetlennek találtam. Természetesen azért olvasok, mert szeretem, ahogy a könyvek elrugaszkodnak a valóságtól, de ez még nekem is átment szürreálisba. Cseppet sem tudtam magam beleélni, nem értettem, kizökkentem és a könyv második fele egyáltalán nem szórakoztatott, inkább fogtam a fejem.

Biztos az idén a borítók tudtak nagyon bevinni az erdőbe, mert ismételten a borító miatt esett a választásom erre a könyvre. Nagyon érdekesnek tűnt a fülszöveg alapján és az első benyomás után egy elvarázsolt, kedves kis cirkuszos történetre számítottam. Nagyon nem az.
Teljesen mást vártam, erre kaptam egy furcsa, összehajigált világot, még furcsább szereplőkkel és tettekkel... Ennél is csak a szürreális szó jutott az eszembe. A negatív, sötét hangulata teljesen elvette a kedvem, számomra lehangoló olvasmány volt.



Könyvön én még életemben nem szenvedtem ennyit. Még annyira sem sikerült beleélni magam, hogy folyamatosan tudjam olvasni. Mindent sokkal érdekesebbnek találtam ennél a történetnél és alig haladtam pedig már borzasztóan vártam, hogy vége legyen. Nem szoktam ezt mondani, de borzasztóan sajnálom, hogy megvettem.

Elnézést a negatív posztért, de ezt másképp nem tudtam megvalósítani,  a következő bejegyzés az idei kedvenceimmel ígérem sokkal vidámabb lesz ^^

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése