10/13/2019

Pam Johnson-Bennett: Cicaharc

Kiadó: Jaffa
Kiadás éve: 2019
Fordította: Rézműves László
Oldalszám: 288

Megvásárolható: jaffa.hu

Fülszöveg:
 "A ​cicáid gyakran összeakasztják a bajszukat? Nincs ok pánikra, a Cicaharc hatékony megoldást kínál a problémáidra.
Bár a macskákat sokan magányos állatoknak tartják, Pam Johnson-Bennett elárulja, hogyan alakíthatsz ki olyan környezetet az otthonodban, amelyben több kedvenced is békésen megfér egymással és gazdáival.
Elmagyarázza a felségterület, valamint a macskák közötti alá-fölé rendeltségi viszonyon alapuló kifinomult kommunikáció jelentőségét, és segít értelmezni a sok bosszúságot okozó helytelen viselkedésmintákat. Rámutat, hogyan enyhítheted az állatok közötti feszültségeket, előzheted meg a váratlan összecsapásokat, miképpen kovácsolhatsz közösséggé különböző korú és természetű cicákat, milyen eszközökkel segíthetsz a „klán” idős fejének, vagy miként enyhítheted a kedvenceidet érő elkerülhetetlen stresszhatásokat.
A Cicaharc információk gazdag tárházát nyújtó kötet, amelyet a kicsi és nagy „kolóniákat” gondozó, kezdő és tapasztalt macskatartók egyaránt haszonnal és élvezettel forgathatnak."
Kíváncsian vártam, nem igazán tudtam elképzelni milyen lesz, mivel még nem olvastam ilyen jellegű könyvet. Viszont imádom a cicákat így minden kell, ami cicás. Sűrűn olvasgatok róluk érdekességeket vagy tanácsokat cicásoknak, így arra gondoltam, hogy ártani nem árt, ha komolyabb forrásból is tájékozódom.

Többcicás vagyok, két nagy és egy kis cirmos lakja az udvart, a lakásban pedig a kisöcsém, a benti cicám lakik. Kint is előfordul, hogy valamiért nem egyeznek vagy ha Öcsit kiviszem sétálni, látom, hogy különféleképpen viszonyulnak egymáshoz. Kíváncsi voltam, hogy mit tudok majd hasznosítani a saját cicavilágomban.
Tapasztalt cicásnak mondanám magam, amióta az eszemet tudom körülvesznek. Mostanában még jobban figyelek rájuk, szeretem a társaságukat, sok mindent szoktam tanulni tőlük, főleg Öcsitől. A bajuszuktól az utolsó szőrszálukig ismerem őket, a szokásaikat, a beszédüket, a gondolkodásukat, mindent.

Úgy éreztem a könyv, mindent az alapoktól kezd, így szerintem a legideálisabb és leghasznosabb az első cicatartóknak lesz, vagy akik nem ismerik annyira a macskákat. Részletesen kifejt mindent róluk, számomra igaz nem mondott újat, de el tudom képzelni, hogy nagy segítség lehet, akinek először van dolga egy doromboló szeretetgombóccal.

Voltak érdekesebb részek, például az összeszoktatás, a pánikszoba vagy a macskamenta. Illetve a könyvet olvasva rájöttem, hogy az én cicáimmal az ég világon semmi probléma nincs, ők a legangyalibb macskák a világon, de tényleg. A könyvben említett problémák 90%-val sosem kellett még foglalkoznom.

A személyes tapasztalataim alapján sok újat nem tudtam meg, illetve az említett módszerekkel sem mindig értettem maradéktalanul egyet. Viszont, ahogy említettem egy kezdő macskásnak tökéletes választás lehet, mondjuk,hogy Macska ismeretek I. alapozó tantárgyként megállná a helyét, de számomra, mint tapasztalt macskás sok újat nem nyújtott.

A recenziós példányt köszönöm a Jaffa Kiadónak!

Értékelésem: 3 / 5

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése