9/15/2020

Sebastian Fitzek: A terápia

 Eredeti cím: Die Therapie

Eredeti megjelenés éve: 2006

Megjelenés éve: 2009 / 2017

Kiadó: Könyvmolyképző

Kiadói sorozat: Kristály pöttyös

Fordította: Szakál Gertrúd

Fülszöveg:

"Nincsenek tanúk, nincsenek nyomok, nincs holttest. A híres pszichiáter, Viktor Larenz lánya, Josy rejtélyes körülmények között eltűnik. Hollétére nem derül fény. Négy évvel később: Viktor egy nyaralóba vonul vissza, hogy feldolgozza a történteket, de egy napon ismeretlen nő kopogtat az ajtaján. A nőt kényszerképzetek gyötrik, melyekben újra meg újra megjelenik egy kislány, aki Josy-hoz hasonlóan nyomtalanul eltűnik. Viktor beleegyezik, hogy kezelni fogja a nőt, de a terápia egyre inkább drámai hangvételű kihallgatássá fajul"

Ha ősz, akkor thrillerek. Ebben az évszakban valahogy mindig kedvem támad egy jó kis thrillerhez és Sebastian Fitzektől még nem olvastam, így nem is volt min gondolkoznom, belekezdtem.

Fitzek már az első oldalon olyan nyitással kezd, hogy lehetetlen letenni utána. Semmit nem értettem, de egyből beindult az agyam és már be is rántott a történet.

Magáról a történetről nem tudok úgy írni, hogy ne lebbentsem le fontos részletekről a fátylat.

A borítón hangzatos mondatokat lehet olvasni, de most jelentem mind igaz!

Eszméletlenül zseniálisan keveri a szálakat. Érdekessége a történetnek, hogy egy pszichiáter szemén keresztül követjük az események és két elmebetegség is elég nagy részletességgel bemutatkozik. Nagyon érdekelnek az emberi természettel vagy elmével és betegségeivel kapcsolatos könyvek. Ebben az esetben a skizofrénia és a Münchausen szindróma kerül terítékre.


Fitzek végig az orromnál fogva vezetett. Semmit nem sejtettem és mindent elhittem bármerre kanyarodtunk. Annyira sejtelmes és izgalmas, hogy a végén már én sem tudtam, hogy hol állok fejjel.

Végig izgalmas, egy pillanatra sem csökkent a kezdeti hangulat, sőt. Folyamatosan új és új verzióval áll elő, amit mind egytől egyig elhittem. Álmomban sem gondoltam volna, hogy ez lesz a végkifejlet és ahogy elérkeztem a fináléhoz vezető részhez, nem tudtam letenni. 

Minden általánosítás nélkül ez egy zseniális könyv, a műfaj kedvelőinek kötelező. Illetve jobb könyvet el sem tudok képzelni egy borongós, őszi naphoz. Igazi bekuckózós, körömrágós alkotás.

Értékelésem: 5 / 5 Kedvenc!



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése