10/11/2020

Stephen King: Az intézet


Eredeti mű
: The Institute

Kiadás éve: 2019


Megjelenés éve: 2020

Kiadó: Európa

Fordította: Bihari Gyögy


Fülszöveg:
"Az ​éjszaka közepén Luke Ellis szüleit brutálisan meggyilkolják a saját házukban, a fiút pedig elrabolják. Másnap Luke az Intézetben ébred egy ugyanolyan szobában, mint a sajátja, mellette pedig hasonló szobák nyílnak hasonló fiúkkal és lányokkal: mindannyian különleges, természetfeletti képességekkel rendelkeznek. A szigorúan őrzött intézményt igazgató Mrs. Sigsby egyetlen célja pedig az, hogy könyörtelenül kinyerje a gyerekek erejét, akár kínzás árán is. Ahogy sorra tűnnek el társai, Luke érzi, menekülniük kell, az Intézetből azonban soha senki nem szökött még meg. Elindul a küzdelem a jó és a gonosz között egy olyan világban, ahol a jók nem mindig győzedelmeskedhetnek."

Ősszel Stephen King munkásságához is rendszerint visszatérek, most a legújabb regényére esett a választásom.

Főként a hangzatos díjak vetették meg velem, mint mondjuk a Goodreads Choice Award 2019 horror kategóriában, vagy a New York Times az év 100 legmeghatározóbb megjelenése közé sorolta.

Nos az elsőhöz máris hozzáfűzném, hogy az a horror címke erős túlzás. Én, aki még a horror trailereket is hang nélkül, kis ablakban is képtelen végignézni nem voltam megijedve. Kicsit sem. Vártam a tipikus Stephen Kinges hangulatot, de ezt most a gyengébb kategóriába sorolnám. Mondjuk Stephen King Light.

Maga a sztori nagyon izgalmas, de még mielőtt belemélyednék, muszáj megjegyeznem, hogy végig azt éreztem, hogy nincs új a nap alatt. Sok eredetiséget nem fedeztem fel benne.

Nos de visszatérve a sztorira tényleg nagyon izgalmas. Két szál fonódik össze, egy bajba keveredett rendőr, aki messze tájakra sodródik, és egy zseni gyerek, aki bekerül az Intézet karmai közé. 

A legnagyobb részt az Intézetben töltjük az időnket, megszokjuk, hogy élik a gyerekek a mindennapjaikat, miket kell kibírniuk és az újonnan érkezők milyen új világlátásokat hoznak magukkal. Érdekes volt, hogy elég egy-két másképp gondolkodó ember és máris gyökeres változásokat lehet elérni.

Ahogy gondolkoztam rajta szerintem a kiszámíthatatlansága miatt van hatással az emberre. Sosem tudtam mi következik, rosszabbnál rosszabb forgatókönyveket képzeltem el, ehhez képest meg se közelítettük, de már elhitette velem, hogy ez is megtörténhet.

Összességében nem King legerősebb könyvei közé tartozik, de végig leköti a figyelmet és rendkívül izgalmas. Csak ajánlani tudom, akik szeretik a Mester munkásságát, bár számítani kell rá, hogy kicsit visszafogta magát. Aki pedig még csak most ismerkedik Stephen King könyveivel, szerintem ez is tökéletes kezdésnek, illetve, aki nem bírja a horrort, de szeretne valami borongósat olvasni, bátran merem ajánlani, én is túléltem :D


Értékelésem: 4 / 5


Kedvenc idézetek


"Nagy ajtók is nyílnak apró zsanérokon"



Képek forrás: pinterest.com



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése