2/27/2017

Liebster Blog Award

Köszönöm szépen a jelölést @brygusznak az Egy olvasólány naplója blog szerkesztőjének ^^
Mi is tulajdonképpen ez a díj?
A Liebster Blog Award díjat bloggerek adják bloggereknek. Eredetileg Németországból indult azzal a céllal, hogy jobban megismerjük a kezdő bloggereket és új blogok felfedezésére ad lehetőséget.
Először ismertetni kell a szabályokat, utána a kitöltésnél különböző kérdésekre kell majd válaszolni, amit az előző díjazott adott meg. Végül meg kell majd adnunk a saját kérdéseinket és megjelölni az általunk követett bloggereket, akiknek odaadnánk ezt a díjat :)

Szabályok:
  1. Ismertesd a szabályokat! (a következő négy pont összefoglalja lényegében)
  2. Nevezd meg, és linkeld be, akitől kaptad a díjat és köszönd meg neki!
  3. Válaszolj az általa feltett 10 kérdésre!
  4. Tegyél fel 10 kérdést!
  5. Jelöld meg azokat a blogokat, akiknek továbbadod a díjat!
1. kérdés
Nevezz meg egy olyan könyvet, aminek elolvasása megváltoztatott benned/rajtad valamit! Ha volt ilyen, nevezd meg milyen változás történt!

Szomorú, hogy már az első kérdésre sem tudok érdembeli válasszal előállni, de nem rémlik,olyan könyv, ami megváltoztatott volna bennem valamit.
Filmet vagy animét már tudnék mondani, ami ilyen hatással volt rám.

2. kérdés
Ki a kedvenc írod és miért?

Nalini Singh
Hihetetlen milyen világokba tud elkalauzolni. A teremtményei és a világok is nagyon egyediek, szinte élnek.
Szeretem az írásmódját. Érzékletesen ír, minden karaktere jól kidolgozott, saját jellemmel. Sosem unatkozom, egyből magába szippantanak a művei.

3. kérdés
Melyik az a könyv, amit bárkinek ajánlani tudnál és miért?

Az előző válaszom alapján egyértelmű, hogy Nalini Singh könyvei közül kerülne ki a szerencsés.
Azok közül is Nalini Angyali vadász sorozatából az első részt, az Angyalvért ajánlanám.
Előfordulhat, hogy aki nem nagyon jártas ebben a műfajban vagy ódzkodik tőle általa megkedvelné.
Amikor kezembe vettem ezt a könyvet nem olvastam annyit, mint manapság, így nem is voltam vele tisztában milyen vonalon induljak el, ha új olvasnivalót keresek.
Általa viszont olyan világokba csöppentem, amiből még többet akartam, így sorra faltam a könyveit és azóta is sokkal többet olvasok.

4. kérdés
Melyik a kedvenc műfajod könyvek terén?

Mindenevőnek mondanám magam, hangulatfüggő, hogy mit olvasok. Sokszor csak elolvasok egy fülszöveget, megtetszik és bele is kezdek.
Leginkább fantasy, YA, romantikus, történelmi romantikus könyveket olvasok.
A krimik állnak tőlem a legtávolabb. 

5. kérdés

Olvasásnál a kedvenc műfajodon belül mozogsz vagy szeretsz kilépni a komfortzónádból?

Ha képes felkelteni az érdeklődésem, akkor simán kilépek a komfortzónámból. Szeretek új dolgokat felfedezni, lehet a következő kedvenc könyvem a komfortzónámon kívül vár rám :)

6. kérdés
Az előző kérdéshez kapcsolódóan melyik volt az a műfaj, amiről azt gondoltad biztos nem tetszene és, amikor olvastál azon belül kellemes meglepetésként, valamint kellemetlen meglepetésként ért? Nevezz meg egy-egy könyvet!

Ahogy írtam is, a krimik állnak tőlem a legtávolabb, mégis Amanda Stevens Örök kísértés c. könyvében ez a vonal teljesen megvett magának.
Szintén a krimikkel kapcsolatban volt a negatív élményem is. Agatha Christie Tíz kicsi néger c. könyvének nagyon jó az értékelése molyon, gondoltam, hogy adok egy esélyt a hamisítatlan krimiknek is, és ki mással kezdhetnék, mint Agatha Christie. Ekkor jöttem rá, hogy a tömör krimi nem nekem való. Számomra muszáj, hogy ne egy nyomozáson legyen a fő hangsúly, hanem legyen egy kellemes körítés hozzá, ami jobban érdekel. Visszatérve a könyvre, az első 20 oldalig jutottam és képtelen voltam folytatni.

7. kérdés
Foglalkoztat-e az írás gondolata? Ha igen, írtál-e már saját történetet/történeteket?

Igen, foglalkoztat, de úgy sejtem ez ennyiben is fog maradni. Jobban szeretem olvasni a történeteket, valahogy nem tudok annyira koncentrálni, hogy írjak is egyet. Kész káosz lenne az egész.
Egyszer egy órára volt feladat, hogy írjunk egy saját történetet, ennyiben ki is merült írástudományom. Sokszor inkább verseket írtam/írok, ha olyan a hangulatom.

8. kérdés
Mióta vezeted a blogod?

2016. november közepétől kezdve :)

9. kérdés
Kaptál-e negatív kritikát? Ha igen, ,,építőjellegűek” voltak, vagy inkább csak szurkálódások? Hogyan élted meg?

Nem kaptam még negatív véleményt a blogommal kapcsolatban. Úgy gondolom, az építő kritikák igazán hasznosak tudnak lenni, így ha valakiben felmerülne ilyesmi, szeretettel várom :D

10. kérdés
Van egy ismerősöd, aki nem rajong a könyvekért, valamint az olvasásért. Hogyan szerettetnéd meg vele, milyen érvekkel győznéd meg, hogy öröm elolvasni egy, vagy akár több könyvet?

Ha valaki nem szeret olvasni, szerintem még csak nem találta meg a számára megfelelő könyvet, aminek hatására megváltozna a véleménye.
Nem igazán erőltetném az én álláspontomat, mivel nem hiszem, hogy az én véleményem miatt az övé sokban változna, viszont a saját élményeimről mesélnék neki.
Az sem elhanyagolható tény, hogy a manapság moziba kerülő filmek nagy %-a könyvben hamarabb elérhető :)

Jelöltjeim:
  1.   Sol és Levandra a Könyvvadászok blog tulajdonosai
  2.  FairyDust a Miss Readers szerkesztője
  3. Csakegyolvasólány Könyvekbe burkolt világából

  
Kérdéseim:

  1. Miért döntöttél úgy, hogy blogot indítasz?
  2. Eddig milyen tapasztalataid vannak a blogolással kapcsolatban?
  3. Ki a kedvenc íród? Miért lett Ő a kiválasztott?
  4. Melyik könyv világába költöznél át azonnal? Miért?
  5. Melyik könyvben csalódtál eddig a legnagyobbat és melyik vált kellemes csalódássá?
  6. Az olvasmányaid közül, melyik 2016 legnagyobb felfedezettje?
  7. Átlagosan hány könyvet olvasol egy évben?
  8. Mi inspirál a blogolásban?
  9. Milyen kisállataid vannak?
  10. Melyik olvasmányod gondolkodtatott el a legjobban?

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése