7/26/2024

Alix E. Harrow: A Starling-ház

Megjelenés: 2024

Kiadó: Agave

Műfaj: fantasy, gótikus, young adult

Fordította: Ballai Mária

Oldalszám: 400

Fülszöveg:

"Néha ​egy olyan házról álmodom, amit még soha nem láttam…

Opalról sok mindent el lehet mondani – árván maradt, kibukott a középiskolából, főállásban űzi a cinizmust, részmunkaidőben pénztáros –, de az számára a legfontosabb, hogy jobb életet teremtsen az öccsének, Jaspernek. Egy olyat, ami mindkettejüket kijuttatja Edenből. Ez a Kentucky államban található kisváros két dologról híres: a balszerencséjéről és E. Starlingról, Az Alvidék tizenkilencedik századi írójáról, akinek több mint száz éve nyoma veszett.

A remeteként élt író semmi mást nem hagyott maga után, csak baljós pletykákat és az otthonát. Mindenki úgy gondolja, legjobb tudomást sem venni a hátborzongató házról és annak emberkerülő örököséről, Arthurról. Vagy majdnem mindenki.

Félnem kellene, de álmomban nem tétovázom.

Opal gyerekkora óta Az Alvidék megszállottja. Amikor esélye nyílik belépni a Starling-házba – és pénzt szerezni az öccse jövőjének megalapozásához –, nem tud ellenállni a kísértésnek.

Ám gonosz erők egyre mélyebbre ásnak a Starling-ház eltemetett titkaiban, és Arthur rémálmai túlságosan valóságossá válnak. Miközben Eden a saját szellemei között fulladozik, Opal rádöbben arra, hogy végre talán lesz oka a városban maradni.

Álmomban otthon vagyok.

És most harcolnia kell."

Amikor kezembe vettem A Starling házat, már a fülszöveg is meggyőzött, hogy azonnal elkezdjem olvasni. A történet ígérete és a főszereplő, Opal rejtélyes kalandja azonnal megragadott. A könyv nem csak Opalt, de engem is kísértett, és éreztem, hogy fel kell tárnom a ház titkait.

Opal karaktere rendkívül érdekes és összetett. Egyedül próbál túlélni öccsével, és minden erejével azon van, hogy olyan életet biztosítson számára, amit ő sosem kapott meg. Opal nem fél áthágni a szabályokat: bármilyen munkát elvállal, ha szükséges lop vagy hazudik, hogy megvédje testvérét. Az éjszakai álmaiban visszatérő kísérteties ház azonban nem hagyja nyugodni, és fokozatosan behálózza életét. Ez a ház nemcsak az álmok birodalmában, hanem a valóságban is folyamatosan jelen van, mintha meg akarná babonázni Opalt.

A könyv olvasása során szinte azonnal beszippantott a történet. Opal személyisége üdítően hatott a sok "engem mindenki mentsen meg" típusú főszereplőnők után. Az ő erőteljes jelleme és elszántsága frissítő változatosságot jelentett.

Mégis, ahogy a történet előrehaladt, rá kellett döbbennem, hogy az ilyen jellegű könyvek számomra már túlságosan ifjúságiak. Pár évvel ezelőtt talán kedvencet avattam volna, mert tényleg jó könyv: magával ragadó a hangulata, a cselekmény feszes és folyamatosan fenntartja az érdeklődést. Azonban most úgy éreztem, hogy valami hiányzott belőle. Talán egy kicsit több mélységet vagy komplexitást vártam, amit mostanában keresek az olvasmányaimban. Emellett a szerelmi szálat is elég instantnak, hirtelennek éreztem, mintha nem lett volna elég idő a kapcsolatok természetes kibontakozására.

Összességében A Starling ház egy izgalmas és lebilincselő olvasmány, különösen azok számára, akik szeretik a misztikus, rejtélyekkel teli történeteket és erős női főszereplőket. Bár számomra most már talán túl ifjúsági, mégis ajánlom, főleg a nálam fiatalabbaknak, illetve azoknak, akik egy magával ragadó kalandra vágynak. A könyv rejtélyei és Opal küzdelmei sokakat elvarázsolhatnak, engem is beszippantottak, sajnálom, hogy hiányérzetem maradt.

Köszönöm a lehetőséget az Agave Könyveknek!

Értékelésem: 4 / 5








0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése