9/02/2017

Könyvfüggők problémái BookTag
















Lassan, de biztosan haladok a book tag kihívásaim felszámolásával. Erre a tag-re is Arwen hívott ki, az ő válaszai itt olvashatóak. Ezen kívül még egy húzgálós tag is a sorára vár, de ma a lustaságom győzött és maradtam az egyszerű, kérdésekre válaszolgatós verziónál :D

Van kismillió olvasatlan könyved. Hogyan döntöd el, melyiket olvasod el legközelebb?

Teljesen hangulatfüggő, hogy mit olvasok legközelebb. Itthon nincs sok olvasatlan könyvem, maximum, amit anyáék polcáról levadászok :D
Nem tudok magamon uralkodni, ha betévedek a könyvtárba. Mindig egy nagy öl könyvvel térek haza, utána még egy fél nap mire eldöntöm mivel kezdek. Nézegetem a borítókat, elolvasom a fülszövegeket még egyszer és amelyik jobban felkelti a kíváncsiságom és illik az aktuális hangulatomhoz az nyer.


Már elolvastad egy könyvnek több, mint a felét, de nem tetszik. Folytatod, vagy abbahagyod?

Ha nagyon szenvedek, akkor abbahagyom. Egy ideig megvolt az a rossz szokásom, hogy végigkínlódtam, még ha 3-szor több időbe is telt, mint általában, de "könyvet nem hagyunk félbe".
Na most már inkább azt a nézetet kezdem vallani, hogy ha a feléig nem győzött meg, akkor már nem is fog és kár pocsékolni rá az időt. Nem azért olvasok, hogy szenvedjek, hanem, hogy élvezzem.

Közeledik az év vége és még mindig nagyon távol vagy az olvasási listád teljesítésétől. Mit teszel?

Idén veszek először részt a Goodreads Reading Challenge-ben. Év elején még úgy gondoltam, hogy sikerülni fog 40 könyvet befejezni 2017-ben, de még mindig csak 21-nél tartok, így ezt erősen kétlem.
Viszont nem fogok elkezdeni kapkodni, vagy habzsolni a könyveket. Mióta a molyt használom észrevettem, hogy eddig kicsit csalódást okoztam magamnak, mivel a figyeltjeim már akár a 100 vagy 200 feletti olvasásokat is produkáltak idén míg én a 30-at sem értem el... de rájöttem, hogy ez butaság. Ez nem verseny. Mindenki azért olvas, mert szeret és kikapcsolja, viszont az mindenkinél más, hogy milyen tempóban szeret haladni vagy hogy egy évben kb. mennyi az ideális könyvmennyiség a számára. Én évente körülbelül 30-35 könyvet szoktam elolvasni, így a 40 még reális cél volt, de most valamiért így alakult. Nem szeretek gyorsan olvasni és nem is szoktam egyből belekezdeni egy másik könyvbe. Mindig hagyok időt, hogy leülepedjen az előző történet és amikor már úgy érzem, hogy túlléptem rajta, jöhet  következő. Előfordult már, hogy ha gyorsabban olvastam vagy nem hagytam időt két könyv között, nem emlékeztem a történetre vagy akár össze is kevertem őket.

Egy könyvsorozatnak, amit imádsz, nem egyeznek a borítói. Hogyan kezeled?

A lehető legidegesítőbb dolog. Mondjuk manapság már örülök annak is, ha egy sorozatot végig kiad a kiadó és nem kaszálják el félúton...de ha például kiadó váltás történik és új borítóval folytatódik a sorozat engem nagyon zavar. Jelen pillanatban borzasztóan várom Nalini Singh: Angyalháború c. könyvét, amit a Könyvmolyképző felkarolt, de az eddigi csodaszép magyar borítók helyett úgy tudom, hogy az eredeti borítóval fog megjelenni, ami nekem nem tetszik. Viszont, ahogy azt az elején is  írtam, inább annak örülök, hogy folytatják a kiadást és megjelenik magyarul is, ráadásul Bottka Sándor Mátyás marad a fordító  :)


Minden ismerősöd imád egy könyvet, amit te gyűlölsz. Kivel beszéled meg, aki szerinted a te oldalara állna?

Először is kiírom magamból itt a blogon és a molyon. Imádom, hogy vég nélkül ömlenghetek vagy puffoghatok egy-egy könyv miatt :D
Utána megnézem a molyon, hogy a figyeltjeimnek, hogy tetszett és akinek az értékelésével nagyon egyetértek még hozzászólás formájában rázúdítom a bennem maradt gondolatfoszlányokat :D

Nyilvános helyen olvasol, és nagyon felzaklat a könyv, annyira, hogy sírni kezdesz. Mit kezdesz magaddal?

Sírásra eddig még nem volt példa, inkább a röhögés szokott problémás lenni. Már többször néztek rám furcsán a vonaton, mert egyedül vigyorogtam vagy már kuncogtam, annyira nem bírtam visszafojtani. Amúgy már egyre kevésbé zavar, ha ilyen helyzetekben megbámulnak. Láthatják, hogy könyv van a kezemben, a filmeken is nevetünk, ez csak azt mutatja, hogy egy jó könyvet sikerült magammal vinnem.
Ha jobban belegondolok lehet nem is engem bámulnak csak a könyv címét próbálják lelesni, hogy ők is ilyen jót szórakozhassnak. :D 


Egy könyvnek, amit nagyon szeretsz, most jön ki a folytatása, de te már nem emlékszel egészen az előző részre/részekre. Mit teszel, újraolvasod az előző részt/részeket, vagy keresel róla egy összefoglalót a neten, vagy kihagyod a folytatást, vagy bestresszelsz… stb?

Eddig nem voltam újraolvasós. Idén kezdtem el újraolvasni a régebbi olvasásaim és rá kellett jönnöm, hogy nem untam el és hasznos volt. Volt, hogy teljesen más lett a véleményem, mint amire emlékeztem.
Ezzel szemben azért egy hosszú sorozatnak nem állnék neki újból, maximum elolvasnék pár összefoglalót és az előző részekről írt értékeléseim.

Nem akarod kölcsönadni a könyveidet senkinek. Hogyan utasítod rendre udvariasan azt, aki mégis kölcsön akar kérni tőled egyet?

Tényleg nem adok kölcsön könyvet :D Egyszer odaadtam és lógó lapokkal, fordítva össze-vissza betuszkolva kaptam vissza, úgyhogy ennyi elég volt. Ilyenkor megmondom, hogy sajnálom, de nagyon rosszul jártam és a könyvek számomra szentek így nem csak neki, másnak sem adom kölcsön.

A hónapban már öt könyvnek kezdtél neki, és egyiket sem fejezted be. Hogyan jutsz túl az ezen az olvasási válságon?

Valójában is olvasási válságban kínlódok. Jelenleg azt a taktikát alkalmazom, hogy nem erőltetem az olvasást, megvárom, amíg betoppan a megfelelő könyv az életembe.

Nagyon sok könyv jelenik meg mostanában, ami érdekel, és majd meghalsz, hogy olvashasd. Mit csinálsz? Hányat veszel meg ezek közül?

Szerencsére ritka, amikor ennyire megbabonáz egy könyv és nem bírok magammal. Általában ajándék formájában szoktam őket kérni, de ha csak egy-egyről van szó azt spontán megveszem magamnak.

Végre sikerült megvenned a könyveket, amiket nagyon szerettél volna, és alig várod, hogy olvasd őket… de meddig hevernek a könyvespolcon, mielőtt ténylegesen el is olvasnád őket?

Az előnye, hogy egyszerre keveset vásárolok, hogy nem porosodnak a polcon, hanem azonnal elolvasom őket. :)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése