1/09/2018

Teaszünet-díj


A blog még csak nemrég töltötte be az első születésnapját, de máris megkapta a második díját,  a Teaszünet díjat. A jelölést ezúton is köszönöm Solnak és Levandrának a két vérbeli Könyvvadásznak. Megtisztelő, hogy gondoltatok rám :)
(Az első díj a Liebster Blog Award volt, amit brygusztól, az Egy olvasó lány naplója bloggerinájától kaptam.)
Szabályok:


1. Köszönd meg a jelölést annak, akitől kaptad a díjat, említsd meg és linkeld be a blogját. Másold be a szabályokat a bejegyzésedbe te is.
2. Mielőtt megválaszolnád a kérdéseket, illessz be egy idézetet, amiről azt gondolod, hogy a legjobban illik hozzád, jellemez téged.
3. Válaszold meg a 8 kérdést, amiket a téged díjazó blogger tett fel.
4. Írj újabb 8 kérdést, amiket majd a te jelöltjeid fognak megválaszolni.
5. Jelöld meg azokat a bloggereket a blogjaikkal együtt, akiket megjutalmazol a díjjal, s magyarázd meg pár szóval, miért pont rájuk esett a választásod.
+1. Kívánj valami szépet az általad díjazott bloggereknek.


Idézet:
"Ne fecséreld a sopánkodók poklában az idődet!"
(Maria V. Snyder: Poison Study – Méregtan)

Számos emberi tulajdonságot utálok, de talán a listám élén a panaszkodás áll. Nem értem, nem tudom hova tenni és nem is tudok mit kezdeni vele. Borzasztóan el tudja szívni az energiáimat.

1. Milyen nasit és innivalót választasz olvasás mellé?

Nem szoktam olvasás közben inni vagy enni. Tudom magamról, hogy rettentően béna vagyok így biztos, hogy valami a könyvemen kötne ki. Nem kockáztatok. :D
Egyébként sem tudom elképzelni, hogy függ össze a kettő :D Ha nassolnék valamit olyan lenne a kezem, utána, hogy lapozok? Félteném a könyvem, hogy összetapogatom pl. a chipses kezemmel :D


2. Milyen számodra az ideális körülmény az olvasáshoz?


Tavasszal és nyáron vagy egyáltalán, amikor jó az idő, imádok kint olvasni. Két törzshelyem van: van egy kis tavacskánk az udvaron egy kis híddal, és a hídon túl van egy "szigetem" egy székkel, napernyővel a sziklakert és csobogó mellett. Teljes feltöltődés ott olvasni. Csillog a víz, csobog a csobogó, csend, virágok...imádom :D
A másik törzshely a függőágyam. A tuják árnyékában szoktam tanyát verni. Hűvös, kényelmes, néha a madarak megdobálnak ezzel-azzal, de általában jól kijövünk :D

3. Mennyire tudsz azonosulni az általad olvasott könyvek főszereplőivel?

Számomra az a legfontosabb, hogy azonosulni tudjak a főszereplővel, bele tudjam élni magam a történetbe. Ha ez valamilyen oknál fogva nem sikerül, nem tudom élvezni az olvasást.
Általában szerencsém van és olyan könyveket választok, amiknél nem esik nehezemre átérezni a történéseket.

4. Melyik olvasmányod volt számodra Az Év Könyve 2017-ben?

Egyértelműen Anne Bishop: Vörös betűkkel című könyve.  Imádtam azt a különleges világot, amit létrehozott az írónő, a szereplők, főleg a mellékszereplők pedig eszméletlenül szerethetőek voltak. Imádtam minden percét!

5. Milyen könyves relikviának örülnél, ha megkaphatnád? (Értsd: pl. egy valódi varázspálca Ollivander boltjából, egy braavosi érme, Arwen ékszerei...)

Hűű, ez nehéz kérdés. Nagyon el kell rajta gondolkoznom.... *gondolkozik*

Harry Potterből a láthatatlanná tévő köpenynek örülnék. Hasznos kis holmi lehet, sűrűn irigy voltam rá :D

6. Olvastál már olyan hangulatú vagy témájú könyvet, ami rád egyáltalán nem jellemző? Milyen élmény volt?

Persze, többet is. Alapjáraton kíváncsi típus vagyok, szeretem feszegetni a határaim és szeretek új dolgokkal megismerkedni.
Vegyesek a tapasztalataim, volt, ami bejött, volt, ami nem.

Krimiknél pl. Agatha Christie egyik leghíresebb könyvével megpróbálkoztam, a Tíz kicsi négerrel, de 20 oldalig bírtam és az is kínszenvedés volt. Ekkor beláttam, hogy a krimi nem az én műfajom.

A sci-fi kategóriából pedig On Sai Calderonja hatalmas pozitív csalódás volt. Faltam a sorokat, és még azok a furcsa űrbizék is érdekeltek.

7. Melyik könyvhősre tekintesz példaképedként, és miért?

Őszinte leszek, nem igazán tekintettem még így a szereplőkre, viszont most, hogy belegondoltam, a Trónok harcából Tyrion jutott eszembe.
Csodálom az éles eszéért és a megszólalásait az egész könyvön keresztül szerettem. Motiváló, hogy a hátrányaiból, hogyan farag előnyt és minden helyzetből képes kivágni magát.

8. Melyik könyvszereplőt küldenéd szíved szerint átnevelőtáborba?

Áh, azoknak a szereplőknek már kevés lenne az átnevelőtábor :D

Mondjuk Emma Chase: Behálózva c. könyvéből Drew-t nagyon elküldeném oda :D Borzasztóan irritált a tag és nagyon ráférne egy kis nevelés.




Kérdéseim:

1. Mi az, ami kiborít egy könyvben?
2. Ki szoktad tűzni, hogy az adott évben mennyit szeretnél olvasni? Be is tartod?
3. Milyen műfajokat kerülsz?
4. Melyik az a könyv, amit bármikor bárkinek ajánlanál?
5. Van valamilyen (furcsa) olvasási szokásod? Pl. csak páros oldalszámon befejezve teszed le a könyvet stb.
6. Mit szeretsz még az olvasáson kívül csinálni? Animék, filmek, rajzolás stb.?
7. Mit tervezel 2018-ra?
8. Melyik könyvet várod idén a legjobban?

Díjazottjaim:

Vicky, a Three Points of View bloggerinája. Nagyon szeretem a blog kinézetét és csodaszép képmontázsokat szokott összeállítani egy-egy bejegyzéshez. Már ezért is megéri olvani :)

és

Dorka, az Anya olvas blog bloggerinája. Imádom a stílusát és nagyon színesek a bejegyzések, mindig megéri valamiért benézni :)

Sikeres és boldog 2018-as évet kívánok nektek! :)




0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése