1/13/2018

Jennifer A. Nielsen - A hamis herceg

Eredeti cím: The False Prince
Kiadó: Könyvmolyképző
Kiadás éve: 2014
Kategória: Vörös Pöttyös könyvek
Sorozat: Hatalom-trilógia I.
Fordította: Szujer Orsolya
Oldalszám: 342

Fülszöveg:
"Egy ​merész terv borzalmas útra és az árulás szélére sodor egy árva fiút. 
Carthya királysága polgárháború szélén áll. Hogy egyesítse a széthúzó népet, Conner, egy nemesember a királyi udvarból, ravasz tervet eszel ki: kitanít egy árva fiút, hogyan adja ki magát a király rég elveszett fiának, és bábhercegként trónra ülteti. 
Négy árva verseng a szerepért, köztük a makacs Sage is. Sage tudja, hogy Conner szándékai nem éppen nemesek, de mivel saját élete is cérnaszálon függ, nem tehet sokat – el kell érnie, hogy Conner őt válassza, vagy nem kerül ki élve a kalandból. 
Ahogy Sage az omladozó árvaházból Conner bámulatos birtokára kerül, egyre több hazugságra és árulásra derül fény, míg végül az igazság is kiderül, ami Conner minden tervénél veszélyesebbnek bizony
ulhat. 
Hihetetlen kaland tele veszéllyel, izgalommal és hazugsággal. Az utolsó oldalig fogva tartja az olvasót."

Nagggyon-nagggyon sokáig kerülgettem ezt a sorozatot. Lassan már ezt is majdnem mindenki olvasta csak én nem, és olvasás után áradoznak róla az emberek. Ez már gyanús lett. Nem szoktam jóban lenni azokkal a történetekkel, amiket túldícsérnek, valami mindig félresikerül... Nos ilyen pozitívan vágtam bele, megvoltam győződve, hogy ez nekem nem fog tetszeni.

Adott egy 14 éves fiú főhős, aki árva és zsebtolvaj. Belekerül Conner játszmájába két másik árvával együtt és így elindul a harc a trónért és az életükért.

Mostanában elég sűrűn hangoztatom, hogy kinőttem az ifjúsági műfajból, meg a Vörös Pöttyökből is... El nem tudtam képzelni, hogyan tudom majd beleképzelni magam egy 14 éves zsivány fiú helyébe. A fejemben már kudarca volt ítélve 2018 első olvasmánya.

Körülbelül a történet közepéig nem voltam lenyűgözve. Sage pont az elviselhető és elviselhetetlen határán egyensúlyozott. Sokszor már nehezemre esett tolerálni és nagyon szívesen befogtam volna a száját.
Ennek ellenére mégis izgalmas volt. Egyértelmű volt kit fog Conner választani, de mégis olyan nyakatekerten jutottunk el odáig, hogy a végére már semmiben sem voltam biztos. Ráadásul Sage személyisége nekem is elaltatta az éberségem és az írónő úgy átvágott, mint annak a rendje. A végén csak pislogtam. Persze, egyértelműnek tűnik a végkifejlet, mégis elhessegettem, abszurdnak tartottam.


Nem tudom, hol vagy mikor de van egy pont a történetben, amikor minden megváltozik. Más szemmel kezdtem Sage-re nézni, de nem a titka miatt. Ezután pedig lehetetlen volt letennem. 
Sűrűn vagyok olvasói válságban mostanában, de ebbe a történetbe úgy belemerültem, hogy megszűnt körülöttem a külvilág és egyre gyorsabban olvastam, csak hogy megtudjam végre mi lesz ebből az egészből. 
Teljesen meggyőzött. A történet nagyrészében olyan 4 csillagot akartam adni, de azt sem jó szívvel. Nem emlékszem, hogy ilyen történt volna, inkább az ellentéte szokott megesni. A végkifejlet általában nem tudja felhúzni a csillagok számát,de most annyira jól sikerült, hogy még a kedvenceim közé is bemasírozott. Első olvasásnak kitűnő volt, ígéretesnek tűnik az év!
A végkifejlettel minden a helyére pattant, mindent megértettem, az apró elszólásoktól kezdve a nagyobb dolgokig és tátva maradt a szám. Eszméletlenül zseniális volt és én is ugyanúgy éreztem magam, mint Conner. Teljesen átvertek és még csak észre sem vettem.

Értékelésem: 5* / 5 Kedvenc!


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése