2/22/2018

Jennifer A. Nielsen: A szökött király

Eredeti cím: The Runaway King
Kiadó: Könyvmolyképző
Kiadás éve: 2015
Sorozat: Hatalom-trilógia II.
Kategória: Vörös Pöttyös könyvek
Fordította: Szujer Orsolya
Oldalszám: 356

Fülszöveg:
"A ​királyság a pusztulás szélén áll. A király eltűnt. Ki éli túl? 
Alig pár héttel az után, hogy elfoglalta a trónt, egy gyilkossági kísérlet veszélyes helyzetbe kényszeríti Jaront. A készülődő háborúról szóló pletykák beszivárognak a kastély falain belülre, Jaron pedig érzi a Carthyára lassan rátelepedő feszültséget. Hamarosan rá kell jönnie, csak akkor mentheti meg királyságát, ha lemond a trónról. De minél távolabb kényszeríti a sors a palotától, annál többet gondol arra, hogy vajon nem megy-e túl messzire? 
Visszatérhet-e valaha? 
Vagy fel kell áldoznia saját életét, hogy megmentse országát? 
A Hatalom-trilógia második része igazi hullámvasút, tele árulással és gyilkossággal, izgalommal és veszéllyel. Kövesd a hős királyt!"



Már az első rész is meglepett, hiszen minden előítéletem ellenére a végére nagyon megtetszett a történet és Sage-el is megbarátkoztam. Kíváncsian vártam hová lehet még fokozni a második részt és azt hiszem egy kicsit többet vártam.

Jaront családja temetésének napján megtámadják és olyan bérgyilkost küldenek rá, akire nem is számított. Megtudja, hogy valóban háború készülődik, az ellenségei már készenlétben vannak és ultimátumot adtak az ifjú királynak. Ezt a tényt hiába próbálja a helytartóival megértetni, senki nem hisz neki, sőt régenst akarnak a helyére ültetni, így kénytelen a saját kezébe venni az irányítást. Egyenesen besétál az ellenség táborába, hogy megdöntse uralmukat és maga mellé állítsa őket. Ám arra még ő maga sem számított, hogy ismerős arcra bukkan a kalózok között, sőt a kastély falai mögött is árulás zajlik.


A Hamis herceg után már kezdem kiismerni a sorozatot és egyértelmű, hogy a szorult helyzetekre és Sage jellemére épít az írónő.
Tagadhatatlanul izgalmas volt ez a rész is, amint átevickéltem az elején és Sage akcióba lendült szinte egyszuszra végigolvastam a könyvet.
Sokszor nem voltam benne biztos, hogy tényleg kimászik a slamasztikából, és több helyen már- már túlzásnak és hihetetlennek éreztem. Azért, amit Sage megengedett magának másokat már régren lekaszaboltak volna, szóval egy kicsit kivételezett vele az írónő. A végénél is volt egy fontos fordulat és olyan egyszerűen megoldódott, holott az egész könyvet ez az ellentét éltette, hogy csak pislogtam. Nehezemre esett elhinni, hogy csak úgy átengedi Sagenek a hatalmat, mikor megvolt a lehetősége, hogy megölje...
A felsorolt dolgok miatt nem éreztem, hogy túlszárnyalta volna az első részt. Nem tetszett jobban, mivel nem mutatott semmi újat, mégis az izgalomas részek miatt nincs okom panaszra és kíváncsian várom, hogy a befejező részben, hogyan alakul a szereplők sorsa.

Értékelésem: 4 / 5



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése