5/14/2020

Sarah Dessen: Tökéletes

Eredeti megjelenés éve: 2004
Eredeti cím: The Truth About Forever

Megjelenés éve: 2008
Kiadó: Könyvmolyképző
Fordította: Bosnyák Viktória
Oldalszám: 382

Fülszöveg:
"Jason tökéletes. A zárkózott, maximalista Macy is az akar lenni, ezért jár a fiúval. De létezik-e tökéletes ember, és egyáltalán jó-e hibátlannak lenni? Macy sokáig úgy érzi, a válasz igen. Ezen a nyáron azonban megismerkedik egy egyáltalán nem tökéletes csapattal: a Wish partiszervíz fiatal munkatársaival. Ez a barátság és az új szerelem a büntetett előéletű, de jóravaló és művészi hajlammal megáldott Wesszel felszabadítja, boldogabbá teszi, s átértékelteti a lánnyal egész addigi életét, kapcsolatát „tökéletes” édesanyjával. Végre elkezdheti feldolgozni imádott apja halálát is, amiért alaptalanul felelősnek érzi magát."

Sokat szemeztem Sarah Dessen Tökéletes című könyvével, de valamiért csak most jött el az alkalom, hogy sort kerítsek rá.
Egyébként egy instagramos játék során, Kitabu.hu ötlete volt, hogy ajánljunk egymásnak olvasnivalót a kedvenceink közül. Jelentkeztünk és Kitabu kisorsolt minket párokba. Az én párom ibelieveinmyshelf lett, akivel egyből el is kezdtük törni a fejünket, hogy mit válasszunk. Végül én a Tökéletest kaptam, Kriszti pedig az általam választott Kétszáz éves szerelmet Bauer Barbarától.

Az eleje számomra nagyon nyögvenyelősen ment, szenvedtem vele és nem voltam benne biztos, hogyha ez így is fog folytatódni akkor képes leszek végigolvasni.
Belecsöppenünk Macy életébe, szembesülünk vele, hogy az apukája meghalt és a könyv nagy része ekörül kering. Nem szeretem az olyan könyveket amiben valaki meghal és az ottmaradtak próbálják feldolgozni a halálukat. Mindegy, azokat a részeket átugrottam és haladtam a sztorival.
Megismerjük tökéletes párkapcsolatát, tökéletes bartáját, tökéletes nyári állását...aztán mindről kiderül, hogy úgy rossz, ahogy van csak bemeséli magának, hogy minden rendben mert ez az elvárás.
Mindig mondom, hogyha valami ennyire tökéletes ott nagy gubanc van, most is bejött.
Nagyon irritáló volt a tökéletes barát, Jason, aki inkább csak egy okoskodó *** jajj de semmi szép nem jut eszembe.

Majd megmenekülésemre képbe kerül a Wish partiszervíz. Innentől kezdve haladtam a sztorival, nagyon feldobták, igazi kelekótya társaság. Ismerem a vendéglátást a kulisszák mögött, így nagyon át tudtam élni, milyen krízishelyzetek adódnak és rendkívül jól szórakoztam a rögtönzéseiken.
A Wish-el együtt pedig megjelent Wes. 😍 Titokzatos karakter és alig vártam, hogy ő is szerepeljen, ami sajnos nem túl sokszor történt meg.

A történet egyébként nem volt rossz, sajnáltam, hogy ennyire ki lett hegyezve a gyászra, én kihagytam volna belőle ezt a vonalat, más problémákat is boncolgat, szerintem bőven elég lett volna azokra fókuszálni.
Egyébként nagyon hasznos tanulságokat lehet leszűrni és pont ezért minden tinédzser kezébe adnám, aki megkérdőjelezi magát vagy úgy gondolja, hogy csak a tökéletes az elfogadható, másképp nem fogják szeretni vagy megelégedhet, sőt tepernie kell egy olyan kapcsolatért, mint amilyen Macynek volt Jasonnel.

"Mert tudod bárki, aki miatt ilyen rossz véleménnyel vagy magadról, az méreg"

Értékelésem: 4 / 5

Kedvenc idézeteim:

– (…) az élet rövid. Túl rövid ahhoz, hogy egyetlen másodpercig is olyasvalakire pazarold, aki nem becsül meg, nem értékel.

Neked olyan srácra van szükséged, olyat érdemelsz,
aki imád, úgy, ahogy vagy. Aki nem feladatnak, hanem jutalomnak tekint.
Tudod, az érzelmek és a tettek mindig összefüggnek. Egyik nem létezhet a másik nélkül.


Kép forrása: pinterest.com

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése