3/30/2021

Amy Harmon: A madár és a kard

Eredeti cím:
The Bird and the Sword
Eredeti megjelenés: 2016

Megjelenés: 2021
Kiadó: Könyvmolyképző
Kiadói sorozat: Vörös pöttyös
Sorozat: A madár és a kard krónikái I.
Fordította: Benedek Dorottya
Oldalszám: 368

Megvásárolható: konyvmolykepzo.hu

Fülszöveg:
"A szerelem valóban nem ismer határokat?
Csitt, leányom, tartsd magadban! Minden szót, mi elhagyná ajkad!
Legyen az erőd benned rejlő, ne szólj, ne mondj, míg az idő eljő!
Tanulj, fejlődj, de ne beszélj, hallgass, lányom, hogy tovább élj!
Aznap, amikor anyámat megölték, megmondta apámnak, hogy többé nem fogok beszélni, és hogy ha meghalok, ő is velem hal. Azt is megjósolta, hogy a király eladja a lelkét, a fiát pedig elnyeli az ég.
Apám igényt tart a trónra, és most a háttérben várakozik, várja, hogy anyám szavai valóra váljanak. Apám kétségbeesetten vágyik a koronára. Én csak szabad akarok lenni.
Hogy szabad legyek, el kéne szöknöm, de anyám átka és apám kapzsisága fogva tart. Nem tudok beszélni vagy bármilyen hangot hallatni, képtelen vagyok karddal bánni, vagy elcsábítani a királyt. Egy olyan földön, ahonnan minden mágiát kiirtottak, talán a szeretet az egyetlen varázserő. De ki lenne képes szeretni… egy madarat?"



Amy Harmon nevét, ha meglátom egy könyvön, azonnal a polcomon akarom tudni. Meg sem nézem miről szól, nem járok utána, egyszerűen kell. 
A madár és a kard esetében is ez történt. Abban a pillanatban, hogy megtudtam új könyve érkezik magyarul, elkezdtem számolni a napokat a megjelenésig.


Őszintén szólva a borítóért nem vagyok oda, amit sajnálok, hiszen Amy magyar könyveiről mindig a szép borítók jutnak eszembe.

Azonban ettől eltekintve borzasztóan kíváncsi voltam, hogyan alkot meg Amy Harmon egy fantasyt. Eddig romantikus, történelmi romantikus műveket olvastam tőle, ami igencsak eltér egy fantasytől.

Már az első oldalakon rendkívül érdekesen kezd, ami megragadta a figyelmem.

Ebben a világban különböző képességekkel élők élnek együtt az átlag emberekkel. Fonók, akik bármiből képesek aranyat vagy ételt fonni. Ékesszólók, akik megjósolják a jövőt vagy szavakkal utasítanak. Alakváltók, akik emberi alakból állati alakra tudnak váltani és a többi. Az emberek ezt nem nézik jó szemmel és üldözni kezdik őket. Larkot még kislány korában édesanyja elnémította, hogy megvédje az emberektől ugyanis Ékesszóló volt, ráadásul nem is akármilyen. Némán kellett a világban boldogulnia, apja pedig megtagadta tőle az írás és olvasás képességét.
Ekkor lépett színre az ifjú király, akit egy átok, egy közelgő háború és még a lordok ármánykodásai is kísértett. Ebbe csöppent bele a néma Lark, akiben hiányossága ellenére sokkal több erő lakozott, mint azt bárki gondolta volna.


Amy ismét nem hazudtolta meg önmagát, tehetségét a fantasy világok építésénél is megcsillogtatta. A madár és a kard egy rendkívül különleges és egyedi történet, ami már az első oldalaktól rabul ejti az olvasót és az utolsó oldalakig el sem ereszti. A fordító is rendkívül kitett magáért, rengeteg kis versikét vagy bűbájt kellett magyarul is átadni, ezeket szerettem legjobban a könyvben.

Összességében, mint Amy Harmon minden könyve, ez is zseniális. Magával ragadott a világ, valamint a néma főszereplő is egy különleges vonalat vitt bele a történetbe, mindehhez társult az egész könyvön végigvonuló rejtély és az izgalom, hogy a sok kutyaszorító, hogyan fog megoldódni.
A fél csillag levonás a több helyen felmerülő elbizonytalanodás és önmarcangolás miatt történt. Ettől eltekintve viszont nem találtam más kivetnivalót. Se perc alatt magával ragadott és egészen a köszönetnyilvánításig nem is eresztett.

Köszönöm a lehetőséget a Könyvmolyképző Kiadónak! 💗

Értékelésem: 4,5 / 5


Képek forrása: saját instagram

2 megjegyzés:

Németh Barby írta...

Alig várom már, hogy én is olvashassam! *-*
Én is szeretem Amy Harmon regényeit, kíváncsi vagyok, hogyan elegyedik a stílusa egy fantasy történettel. De szerintem imádni fogom!

Millió puszi:
Barbi

Wandamaci írta...

Vigyázat, függőséget okoz! :D Engem nagyon berántott, pörgős könyv :) Kíváncsi vagyok mit szólsz majd hozzá :)

Puszi :)

Megjegyzés küldése