3/14/2021

Beth Reekles: A csókfülke

Eredeti megjelenés: 2012

Megjelenés: 2021

Kiadó: Menő Könyvek

Sorozat: Kissing Booth I - 1,5

Oldalszám: 424

Megvásárolható: lira.hu

Fülszöveg:

"Egyetlen csók… mégis mindent fenekestől felforgat…

Elle és Lee egy napon születtek, és egész életükben elválaszthatatlan jóbarátok voltak. Nem tudnak olyan okot elképzelni, ami ezt megingathatná. Egész addig, amíg az iskolai fesztiválon egy Csókfülkét nem nyitnak, és Elle azon nem kapja magát, hogy Lee bátyjával, Noah-val csókolózik… Valóban választani kell a barátság és a szerelem közül?
A mindenki szívét rabul ejtő mókás páros és a kibontakozó szerelem a Netflix alkotógárdáját is megihlette. A regény inspirálta nagysikerű filmek milliók kedvencei lettek.
De arról egyik sem szól, hogy mi történt a Tavaszi fesztivált követő nyáron…
Napsütés, tenger, rengeteg ökörködés Lee-ék tengerparti házánál – ez a tökéletes nyár receptje Elle számára, mióta világ a világ. Az idei még tökéletesebbnek ígérkezik, hiszen a számára legkedvesebb két srác társaságában töltheti, de vajon akkor is olyan szuper lesz, ha a legjobb barátja barátnője is felbukkan?"

Ritka alkalmak egyike volt, amikor hamarabb láttam a filmet, mint olvastam a könyvet. Mondjuk, jellemzően, ha olvasom a könyvet, nem nézem meg a filmet, úgyhogy ebből a szemszögből szerencsésebb volt így :D

Szerettem a filmet, a maga aranyos, butyuta módján. Kellemes kikapcsolódás volt, így kíváncsi voltam mit nyújt a könyv.

Azt kell mondjam, hogy nagyon pörgős volt. Egyből belecsöppenünk Lee és Shelly cseppet sem unalmas életébe, így egyből ki is derül milyen különleges kapcsolatban állnak egymással, ami számomra nagyon szimpatikus volt. Imádtam olvasni a piszkálódásaikat, hülyüléseiket, beszólogatásaikat. Tényleg igazi, testvéries barátsággal büszkélkedhetnek, ami igazi kincs. Megmelengette a lelkem.

Kicsit visszacsöppentem a gimisek mindennapjaiba. Kibeszélésekkel, bálokkal, bulikkal, mindennel együtt. 

Shellyből kiindulva sosem tudtam mire számíthatok. Ez a lány tényleg képes bármikor elesni vagy egyéb rém kellemetlen szituációba sodorni saját magát, de annyira jól állt neki, hogy csak nevetni tudtam rajta.

Ismét rá kellett jönnöm, hogy a könyv mennyivel többet ad, mint a film. Ráadásul, ahogy emlékszem a filmre, nem egészen így történtek benne a dolgok. A könyv története sokkal, de sokkal jobb!

Viszont, mivel YA könyv, természetesen megvannak benne a tipikus YA vonások is. Csak ez vont le az értékelésemből, mivel néha nehezen viselem, itt is volt egy-két pillanat, ahol már sok volt. Ekkor sokat rágódtunk, tépelődtünk, feleslegesen agyaltunk és sűrűn előjött a "na-most-biztos-szakítani-fog-velem" hiszti. Sajnos pont ezért a plusz novellát, A parti házat sem tudtam értékelni, abban inkább nagyobb részt agyaltunk és kisebb részt szórakoztunk, ráadásul erőteljesen rávetült az egyetem félelmetes árnyéka. Viszont egy-két jelenet kimagaslóan édes volt még ebben is és azért át-át ütött a nyári, nyaralós felhőtlen hangulat. A legvégével majdnem elrontotta, nem teljesen értettem, de az utolsó pillanatban megmenekültünk.


Ezzel a pár résszel volt problémám egyébként zokszó nélkül megadom az 5 csillagot, mivel minden más szórakoztató és izgalmas volt, ráadásul annyira aranyos jelenetek is voltak benne, hogy elolvadtam. Ezek jól estek a pici lelkemnek.

Összességében, ha egy kedves, szórakoztató, fiatalos könyvet keresünk, akkor megtaláltuk. Ne érjen meglepetésként az olykor-olykor felbukkanó érzelmi válság, felfokozott tini-érzelmek, ez a korosztály sajátossága, de nem veszélyes, még engem sem viselt meg annyira :D. Borzasztóan örültem, hogy nem volt semmi nagyobb dráma esetleg szerelmi háromszög. 
Kellemes kikapcsolódás volt, jó volt egy kicsit könnyedebb vizekre evezni. 

Köszönöm a lehetőséget a Menő Könyveknek!

Értékelés: 4 / 5


2. kép: pinterest
3. kép: pinterest



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése