7/18/2021

Karády Anna: Cigányélet grófi módra

Megjelenés éve: 2021

Kiadó: Álomgyár

Oldalszám: 36

Megvásárolható: alomgyar.hu

Fülszöveg:

"A füredi lány-sorozathoz kapcsolódó novellából megismerhetjük Ria és Csáky Konrád gróf történetét, akik az Úr 1757. esztendejében a szőlődombok között rejtőző paloznaki kastélyudvarban találkoznak először. Jobban különbözni sem tudnának, mégis különös kapcsolat alakul ki közöttük. Sorsuk összefonódása vajon milyen jövőt tartogat számukra?"

Viszonylag ritkábban olvasok novellákat, de Karády Anna: A füredi lány c. könyve annyira elvarázsolt még az év elején, hogy tudtam, bármit fog kiadni az írónő, én olvasni akarom. Ráadásul annyira csodaszép borítókkal jönnek ki a könyvei, hogy már csak ezért is a polcomon szeretném őket tudni.

Kíváncsian vártam, mit fog tartogatni ez a picike szösszenet, de, amint kinyitottam beszippantott. Végtelenül szeretem, ahogy Anna ír. Egyből megfogott a hangulat, Ria személyében pedig egy különleges karaktert ismertem meg. Nagyon szerettem a szókimondását és a gróffal való élcelődéseiket. Semmivel nem lehetett zavarba hozni és mindenre volt egy frappáns válasza. Sokszor mosolyra fakasztott, a humora is zseniális.

Szívesen olvastam volna még jóval hosszabban, viszont kénytelen voltam ennyivel beérni, azonban mégis egy szép kis történet született belőle. 

Érdeklődve figyeltem, hogy két ennyire különböző háttérrel rendelkező ember, hogyan ejti rabul egymás lelkét. Egy ponton túl nem foglalkoztam sem a korkülönbséggel, sem a rangbéli különbséggel, pusztán a két ember maradt, akik valami értékeset találtak egymás társaságában, ami jó hatással van rájuk.

Összességében ismét nem csalódtam. Az írásmód és a humor annyira jellegzetes és én pont ezért imádom Karády Anna műveit. Mindemellett a korhű környezet és hangulat pedig végképp elrabolja a lelkem. Tűkön ülve várom A füredi földesúr megjelenését, ami ez év novembere körül várható.

Értékelésem: 5 / 5

Kedvenc idézet:


“-Egyformák vagyunk! Hidd el!
-Azt kétlem.
-Isten előtt egyformák vagyunk. – hajtogatta a férfi.
-Szerintem még ott sem leszünk azok. – tette csípőre a kezét Ria. – A pondró előtt… Na, ott majd azok leszünk! Az majd egyformán jóllakik mindkettőnkből!”


A sorozat további részei:





0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése