8/26/2021

Palotás Petra: Recepciós kisasszonyok

Megjelenés: 2021

Sorozat: Recepciós kisasszonyok I.

Oldalszám: 314

Megvásárolható: alomgyar.hu

Fülszöveg:

"Szőlőssy Dalma, egy sváb-magyar család ifjú kisasszonya, apja rokoni kapcsolatainak köszönhetően Bécsbe utazik, hogy az osztrák főváros egyik legelegánsabb szállodájában szobalányként próbáljon szerencsét. Egy félig-meddig véletlen okán azonban néhány hét elteltével a recepción találja magát, ahol kolléganőivel nem csupán a neves hotel mindennapjait forgatják fel, hanem belevetve magukat a pezsgő város forgatagába, a saját életüket is. Hogyan válik egy félénk budapesti lány érett, a nők egyenjogúságáért harcoló fiatalasszonnyá? Mennyit ér a barátság az olykor emberpróbáló időkben? Valóban felment-e bennünket a vétkeink alól a határtalan szerelem? Palotás Petra legújabb regényében, a Recepciós kisasszonyokban a varázslatos 1920-as évekbe repít vissza bennünket, hogy részesei lehessünk egy korhű pillanatképekkel életre keltett, feledhetetlen történetnek."


Végre az első könyvem is elolvastam Palotás Petrától, már rendkívül kíváncsi voltam a műveire. Amikor találkoztam A recepciós kisasszonyokkal egyből éreztem, hogy ez tökéletes lesz első könyvnek és nem is fogtam mellé.

Egyből magával ragadott az 1920-as évek hangulata. Dalmával együtt fedeztük fel a nagyvilágot, ami már a legelső lapoktól kezdve izgalmassá tette a történetet. A kisasszony ugyanis édesanyja tiltása ellenére elutazik Bécsbe, ahová egy rokona csalta, ahol majd egy hotelben dolgozhatna. Szobalányból végül recepciós lett, ami az akkori világban igencsak furcsa felállásnak számított, nőket nem lehetett a pult mögött látni. Majd színre lép egy bájos úriember, valamint a háttérben a hotel sem annyira csillogó, mint azt gondolnánk, akadt bonyodalom bőven. 


Érdekes volt az akkori világot egy fiatal, tapasztalatlan lány szemével felfedezni. A történetben egyébként is erős női alakok jelennek meg, mindegyikőjük mást képvisel, ezáltal több szemszöget is megismertünk.

Dalma kalandozásai rendkívül izgalmasak voltak. Főleg miután bekerül a képbe egy igéző tekintetű, pimasz úriember, aki nem tágít a kisasszony mellől. Azonban csak kevesen sejtik mekkora titkot rejteget ez a könnyelműnek tűnő életművész.
Az orrom előtt elhúzott titok még inkább hozzá láncolt a könyvhöz, hiszen rettenetesen kíváncsi lettem mi lapulhat a háttérben.

Nem hosszú könyv, mégis annyi történés és bonyodalom keveredik a lapok között, amellyel még nem találkoztam, viszont lenyűgözött. Egy percig sem unatkoztam, nem voltak üres járatok, mindig más probléma kimenetelére voltam kíváncsi.
Nagyon szerettem a rövidebb fejezeteket, viszont pár résznél hiányoltam, hogy nincs jobban kifejtve. Illetve a vége felé pár probléma elég hirtelen kapott megoldást. Viszont a hangulat és a korban felmerülő társadalmi kérdések/problémák rendkívül jól átérezhetőek voltak, így egy kidolgozott keretet adtak a történetnek.

Összességében egy nagyon kellemes, izgalmas olvasmány, ami elkalauzol az 1920-as évek charlestonnal fűtött világába, amely nem kevés titkot rejteget. 

Köszönöm a ehetőséget az Álomgyár Kiadónak!

Értékelésem: 4,5 / 5


Kedvenc idézetek:



"A magázásban sokan a távolságtartást látják, ugyanakkor tiszteletet is tükröz."


"Sivár lenne az élet könyvek nélkül"

Kollázsban található képek forrása: pinterest táblám

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése