8/09/2021

Denise Hunter: Könyvesbolt a tengerparton

Eredeti megjelenés: 2021

Eredeti cím: Bookshop by the Sea

Megjelenés: 2021

Kiadó: Next21 / 21. Század

Fordította: Farkas Veronika

Megvásárolható: 21.szazadkiado.hu

Fülszöveg:

Adnál ​még egy esélyt?

Az lenne a dolgok rendje, hogy Sophie Lawson jól érezze magát a húga esküvőjén. De ha tudta volna, ki lesz a vőfély, sehogy sem tudta volna megacélozni magát.

Miután az édesanyja fekvőbeteg lett, és az apjuk lelépett otthonról, Sophie anyjuk helyett gondoskodott két testvéréről: Sethről, és a húgáról, Jennáról. Támogatta őket, amíg elvégezték a főiskolát, és félretette álmát, hogy saját könyvesboltot nyit Piper’s Cove-ban, ebben a festői észak-karolinai kisvárosban, ahol gyerekkorukban olyan sok időt töltöttek.

Végre itt az alkalom, hogy Sophie megvalósítsa célját, hiszen Seth állást kapott, és Jenna is sínen van: hozzámegy a pasijához, akivel főiskola alatt együtt jártak. A lagzi Piper’s Cove-ben lesz. De aztán kiderül, hogy a vőfély nem más, mint Aiden Maddox, Sophie gimis szerelme, aki annak idején faképnél hagyta Sophie-t.

Vajon mit hoz az újabb találkozás? Sophie miért bízzon abban, aki egyszer már átejtette? Vágtatva közeledik Piper’s Cove felé a hurrikán, és egy biztos: ha odaér, kő kövön nem marad.

Úgy érzem a Next21 Kiadó mottója nagyon találó. "Olvasd a következőt!" Szinte most tettem le a Sors, szerelem, Toszkánát és már végeztem is a kiadó másik újdonságával.

Ez a borító annyira bájos és nyárias, hogy engedtem a kíváncsiságomnak. Nem bántam meg, egy könnyed, kellemes nyári olvasmánnyal gazdagodtam.


Sophie húga esküvőjén összetalálkozik az ex barátjával, aki annak idején otthagyta. Sophie igyekszik nem figyelni rá, valahogy túl is élik a nagy napot, ám a sors ismét összesodorja őket, mivel Aiden repülőgépét egy lehetséges tornádó miatt törlik, így véletlenül pont ott akarja meghúzni magát, ahol Sophie is.

Sophie és ahogy a családja vele viselkedett egy kicsit idegesítő, de legalább biztos alapot adott a karakterfejlődésnek.

Eleinte nem tudtam hova tenni vagy kitalálni mi is lesz, ha őket kettejüket összezárják. Féltem, hogy nyűglődés, régi sérelmek felhánytorgatása és drámák lesznek lépten - nyomon, ám borzasztóan meglepődtem, mivel semmi ilyet nem tapasztaltam.

Sophienak mindig akadt valami tennivalója, ráadásul a saját könyvesboltját is épp akkor igyekezett megnyitni, aminek határidőre kellett kész lennie. Ebbe már az elején több dolog is bekavar, Aidentől kezdve más katasztrófákig.

Attól is tartottam, hogy esetleg unalmas lesz, de erről szó sem volt, annyira jól esett a lelkemnek olvasni, hogy alig tudtam letenni. Kellemes, igazi romantikus limonádé könyv hangulata van, ami egy nyári estén tökéletesen kikapcsolt. Állandóan történt valami és alig győztem kibogozni az összekuszálódott szálakat. Ami viszont a legjobban megfogott, hogyan alakult Aiden és Sophie kapcsolata. Ennek a műnek külön jót tett a váltott szemszög. Jó volt mindkettejük fejébe belelátni, érteni, hogy milyen folyamatokon mennek át és hogyan kerülnek egyre közelebb egymáshoz.


Plusz pont, hogy egy kicsit beleláthattam, egy könyvesbolt háttérmunkálataiba. Mi az álma egy könyvmolynak, ha nem egy saját könyvesbolt? Ismét szinte mindenhol könyvesboltot nyitnék, annyira megtetszett.

Természetesen, mint minden romantikus, ez sem maradhat egy kisebb dráma nélkül, de teljesen elviselhető volt, nem is húzódott sokáig, a megoldás pedig szuper romantikus volt.

Összességében egy nagyon aranyos kis történet. Tökéletes, könnyed nyári olvasmány. Ideális, amikor az ember csak olvasna, de nem akar semmi bonyolultba belekezdeni. Igazi lélekbonbon, ami visszahozza a szerelembe vetett hitet és csak úgy szimplán megmelengeti a lelked. Igaz, hogy sokszor túl szép képet festett, ezért nem tudom 5 csillagra értékelni, ennél realistább vagyok, de ettől függetlenül nagyon szerettem olvasni, kellemesen kikapcsolt.

Köszönöm a lehetőséget a 21. Század Kiadónak!


Értékelésem: 4 / 5






2 megjegyzés:

Avilda írta...

Ez engem is nagyon érdekel :) A bejegyzésed megerősített benne, hogy nyárra valóban tökéletes.

Wandamaci írta...

Tökéletes nyári könyv :) Várom majd a véleményed róla :)

Megjegyzés küldése