8/18/2023

Axie Oh: A lány, aki a tenger alá esett

Megjelenés: 2023

Kiadó: Könyvmolyképző

Fordította: Neset Adrienn

Oldalszám: 312

Fülszöveg:

A végzet nem téved.

Mina otthonát 100 éve viharok pusztítják. A Tengeristen dühös, és haragját csak igazi menyasszonya csillapíthatja.

A falu minden évben feláldoz egy lányt, hátha pont ő a vágyott menyasszony. Amikor Mina bátyjának szerelme, Sim Cshong kerül sorra, Mina feláldozza magát, és beugrik a vízbe a lány helyett. A Szellemek birodalmába kerül, ahol elképesztő kalandok várnak rá egy titokzatos lord és cimborái, démonok, istenek és istennők, szellemek és misztikus lények között.

A szerelem is megtalálja, ám nem a Tengeristen mellett. Vagy mégis? Vagy mégsem? A sors ahhoz köti, akihez tartozik.

Szerettem a könyv hangulatát, számomra ígéretesen indult.

Leginkább a koreai kötődése miatt szerettem volna a legjobban elolvasni, szerencsére sok mindent megismerhettem a koreai mondavilágról és a hitükről, amely nagyon érdekes volt.

A császár halála óta hatalmas viharok tombolnak, a Tengeristen így vezeti le dühét az embereken. A Tengeristen kibékítésére és a viharok lecsendesítésére minden évben feláldoznak egy lányt, akit elragad a tenger és a Tengeristenhez kerül. Mina bátyjának szerelmét jelölték ki a feladatra, azonban Mina bátyja is vele tart, amely tiltott, Mina pedig a bátyja megmentése érdekében önként beleugrik a tengerbe magára vállalva a tengeristen menyasszonyának szerepét. Ezzel egy olyan világba csöppen, amelynek létezését sosem merte elhinni.

Mina érdekes karakter, néhol kicsit butácskának éreztem. Azonban a párbeszédeket és az érzelmek alakulását erőltetettnek éreztem, kicsit mintha egy első könyves írótól olvastam volna.
Érdekes volt az új világ bemutatása, illetve kíváncsian vártam, hogy a különböző szereplők megismerésével hova fogunk elevezni a történetben.

Kíváncsian vártam, hogyan alakul a tengeristen átka, illetve akadt még ezen kívül is bőven intrika, a különböző istenségek mindig megkeverték a történéseket, ráadásul a végén bekövetkezett fordulatra nem számítottam.

A fiatalabb generációnak ajánlanám, engem sajnos már úgy érzem nem ért el, kicsit felületes volt, ráadásul egy ilyen összetett történethez kevésnek éreztem az oldalszámot, ez leginkább a végén érződött meg, túl sok minden volt összesűrítve.

Mindezektől függetlenül azonban örülök, hogy olvastam, igaz, hogy többet vártam, de nagyon örülök, hogy jobban megismerhettem a koreai kultúrát. A cselekményt pedig úgy gondolom, hogy a nálam fiatalabbak jobban értékelhetik majd.

Köszönöm a lehetőséget a Könyvmolyképző Kiadónak!

Értékelésem: 3 / 5


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése