5/14/2017

Felelj, ha mersz BookTag


















Ma egy BookTaggel érkeztem, amire Réta hívott ki. Nála, a HaBár könyves kocsmában megtalálható, hogy honnan jött a BookTag ötlete.

A BookTag 19 kérdésből áll és három szabály van, amit be kell tartani:

  • Légy őszinte!
  • Válaszolj minden kérdésre!
  • Hívj ki legalább 4 embert!
Lássuk a kérdéseket :)
  1. Melyik könyv van a polcodon a legrégebb óta?
    Nem tudom pontosan megmondani. Már általános iskolában is elég sok ajándékkönyvet kaptam kiváló szorgalomért és magatartásért, de mindig olyan könyveket kaptam, amiket nem igazán értékeltem. Viszont kb. olyan 7-8. osztály körül kaptam egy ajándékutalványt, így olyan könyvet vehettem, amilyet akartam, szóval Erich Kästner: Emil és a detektívek c. műve jött velem haza és talán ez lehet a legrégebben a polcomon.

  2. Mit olvasol jelenleg, mit olvastál ez előtt és mit fogsz ez után?
    Jelenleg három könyvet is olvasok:
    George R. R. Martin: Varjak lakomája (kell hozzá a megfelelő hangulat, így általában más regényeket is elolvasok mellette)
    - Joss Stirling: Lélektársak-Crystal (egyszerűen túl tinis nekem, de várom a megfelelő hangulatot, hogy ne szenvedjem át)
    - Colleen Hoover: Maybe Someday (egy ideig nem olvastam angolul, de most már szinte rákaptam az ízére, ezzel is gyakorolok és másabb eredeti nyelven olvasni)

    A legutóbbi befejezett könyvem Gaura Ágnes: Vámpírok múzsája volt, amit a 7. Mini-Könyvklub keretében olvastam el.

    Azt még nem tudom, hogy ezek után mi lesz a következő olvasmányom. A Colleen Hoover könyvbe ma kezdtem bele.
    Általában épp az adott hangulatom alapján döntöm el, hogy legközelebb mit olvasok, tehát teljesen előreláthatatlan :)

  3. Melyik az a könyv, amit mindenki szeret, de te utálsz?
    Sűrűn bajban vagyok a közkedvelt könyvekkel. A legutóbbi nagy csalódásom azt hiszem Jojo Moyes: Mielőtt megismertelek c. könyve volt. Sikerült filmes borítóval beszereznem, ami valami gyönyörű, nagyon örültem neki, ezután a történethez is nagy reményeket fűztem.
    Elég nagyot koppantam. A közepéig vagy lehet a háromnegyedéig még szerettem, értettem miért kedvelik annyian...de a vége nálam betette az ajtót. Nem tudtam sem megérteni sem elfogadni. Számomra elrontotta az élményt.

  4. Melyik az a könyv, amit folyamatosan mondogatsz magadnak, hogy elolvasod, de valószínűleg nem fogod?
    J. R. R. Tolkien: A Gyűrűk Ura
    Még a filmet sem láttam egészben. Mindig egy-egy részletet kaptam el, de sosem ültem le, hogy "na most megnézem az egészet".
    Körülbelül ismerem a történetet és arra gondoltam, hogy könyvben biztos jobban menne. Na azóta is ennyiben maradt a dolog, még nem álltam neki, nem is nagyon tartom valószínűnek, hogy neki fogok.

  5. Melyik az a könyv, amit nyugdíjas korodra is megőrzöl?
    Természetesen mindet! :D
    El nem tudnám képzelni, hogy a nehezen összegyűjtögetett kincseimtől megváljak. Persze van egy-kettő, amibe belenyúltam és nem tetszett, de a többségük a szívemhez nőtt. Vagy kaptam őket, vagy a történet, vagy a borító miatt teszik...nem tudnám őket kiszelektálni.

  6. El szoktad olvasni az utolsó oldalt előbb vagy kivárod a könyv végét?
    Régen mindig azzal kezdtem, hogy elolvasom, nem tudom miért.
    Erről a rossz szokásomról Takami Kósun: Battle Royale-ja szoktatott le, mivel barátnőm ajánlotta és külön felhívta rá a figyelmem, hogy bármi is történjen, ne olvassam el az utolsó oldalt, mivel lelövöm az egész könyv lényegét. Nagyon igaza volt! Miután kiolvastam, rájöttem, hogy milyen élményt vettem volna el magamtól, ha előre elolvasom. Már nem lett volna ugyan az, talán nem is lett volna kedvenc.

  7. Köszönetnyilvánítás: papír- és tintapazarlás vagy érdekesség?
    Semmiképpen nem pazarlás, habár szinte soha nem olvasom el. Mindegyiket átfutom valamennyire, de nem szoktam végigolvasni.

  8. Melyik karakterrel cserélnél szívesen helyet?
    A Harry Potter könyvek jutottak eszembe. Hermionéval szívesen helyet cserélnék. Mindig is csodáltam azt a világot, fantasztikus lenne belecsöppenni :)

  9. Van olyan könyv, ami valami különlegesre emlékeztet az életedben? (Hely, idő, személy?)
    Több is. Azok, amiket a családomtól kaptam különböző eseményekre, mind kedvesek a számomra.

  10. Mondj egy könyvet, amit érdekes módon szereztél meg!
    Nem feltétlenül érdekesnek mondanám, de jó lesz később belenézni.
    A könyvtárban kiárusítás volt, így jutottam hozzá 100 Ft-ért Margaret Mitchell: Elfújta a szél I. részéhez. Később jó lesz belenézni, hogy jé ez a kisvároskánk könyvtárából való, ki tudja hány kézben megfordult már, miket élt át és nálam megpihent.

  11. Adtál már valaha könyvet valami egyedi okból egy különleges személynek?
    Eddig egyedül anyukámnak vettem könyvet. Akkoriban szerette Müller Péter műveit, így valamelyik többszerzős Müller Péter könyvet vettem meg neki.

  12. Melyik könyv volt veled a legtöbb helyen?
    Talán Jamie McGuire: Gyönyörű sorscsapás c. műve.
    Olvastam vonaton, suliban, és volt velem horgászni.

  13.  Van olyan kötelező olvasmány, amit középiskolában nem szerettél, de pár évre rá kiderült, hogy nem is olyan rossz?
    Nincs. Őszintén szólva már akkor sem olvastam el túl sok kötelezőt. A szüleim pl. úgy vettek rá, hogy elolvassam a Szent Péter esernyőjét, hogy megvették a Harry Potter 5. részét és eldugták előlem addig amíg el nem olvastam a kötelezőt. Egy nap alatt végeztem vele :D
    Mivel már akkor kialakult bennem ez a kötelező utálat nem hiszem, hogy rá tudnának venni, hogy bármelyiket elolvassam. Maximum a Két Lottit vagy a Pál utcai fiúkat. Azokat kivételesen olvastam és szerettem.

  14. Használt vagy új könyvek?
    Általában új könyveket szoktam venni. Ha többen lennének a közelemben, akikkel személyesen tudnék cserélni vagy találnék egy olcsó antikváriumot nem vetném meg a használt könyveket sem...sőt, mindegyiknek volna valami személyes története és szeretek ilyeneken gondolkozni.

  15. Olvastál valaha Dan Brown könyvet?
    Igen. Az Angyalok és démonokat, valamint az Infernot is olvastam tőle.
    Szeretem a könyveit, mindig okosabbnak érzem magam tőlük :D

  16. Megtörtént már veled, hogy a filmadaptáció jobban tetszett, mint a könyv maga?
    A Harry Potter filmek nagyon jók lettek. Igaz a filmeket láttam először és utána olvastam, így lehet ezért gondolom ezt.
    Általában, ha megnézem valamelyik filmadaptációt utána ritkán olvasom el a könyvet. Ha pedig a könyvet olvasom hamarabb elzárkózok a filmtől.

  17. Volt már veled valaha, hogy éhes lettél olvasás közben? Szakácskönyv is számít!
    Igen! :D
    Jenny Colgan: Piciny Csodák Péksége c. könyvnél állandóan éhes voltam bármilyen kenyérfélére :D

  18. Ki az a személy, akinek a könyvajánlásait mindig megfogadod?
    Mindig a saját fejem után megyek. Sok figyeltem véleményét megfontolom, de mindig olyan könyvbe kezdek bele, amihez hangulatom van és érdekel. Hiába mondják egy könyvről, hogy nagyon jó, ha nem érdekel nem fogom elolvasni.

  19. Van olyan könyv a komfortzónádon, kedvenc műfajodon kívül, amit végül imádtál?
    Nagy hirtelen nem jut ilyen az eszembe.

Végezetül pedig megnevezném a kihívottjaim:


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése