6/07/2017

Top 5 Wednesday #7










Június első első szerdáját mivel mással kezdeném, mint a szokásos Top 5 Wednesday-el. 
A mai téma a Harry Potteres házakhoz fog kötődni. Ki kell majd választani azt az 5 könyvet az eddigi olvasmányainkból, ami a legjobban illik a Harry Potter házunkhoz.

A T5W bejegyzés sorozatot NagyDorkának és Rétának köszönhetően indítottam el a blogomon. Ők már aktívan tevékenykedtek és hétről hétre hozták a tematizált bejegyzéseket és bizony feltűnt, hogy milyen jó témák jönnek hétről-hétre így gondoltam belevágok.
Később utánanéztem és megtaláltam a Goodreads csoportot, ahonnan tulajdonképpen elindult az egész. A Goodreads csoportban szerdai napokra lebontva, minden hónapban fel vannak tüntetve az adott témák és ezekhez kapcsolódóan ki kell választanunk az általunk legjobbnak ítélt Top 5 könyvet.

Én még régebben a Pottermore oldalán néztem meg, hogy milyen házba tartozom. Különböző kérdésekre kellett kiválasztanom azt a választ, amit a legközelebbnek éreztem magamhoz. Nem egy kis bugyuta kattintgatós valami, tényleg elég széleskörűek voltak a kérdések, ahogy emlékszem el is voltam vele egy ideig.
Végül annyira belejöttem, hogy a patrónusomtól kezdve mindent megnéztem és nagyon örültem az eredményeknek.
Na de visszatérve a házamhoz, a Hollóhátba lettem beosztva.

A Hollóhátat a bölcsesség, intelligencia, éles eszűség és egyediség jellemzi.
Elég hízelgő tulajdonságok, rendesen megörültem, amikor ez jött ki eredménynek ^^

 Ők lettek a kiválasztottaim. Mindegyik elolvasása után többnek éreztem magam, úgy éreztem, hogy valamit tanultam.

A Trónok harcából nagyon szerettem az idézeteket. Sokat kiírtam magamnak és egy-egy nehezebb pillanatomban sokat tudnak segíteni. Nem sablonos idézetek szerepelnek benne, mindegyik gondolat egyedi és nagyon igaz.

Dan Brown könyveit mindig is a tudományossága miatt kedveltem. Először az Angyalok és démonokhoz volt szerencsém utána az Infernot olvastam. Mindkét könyvből érdekes dolgokat tudtam meg. Igaz párszor- főleg az Inferno esetében- sok volt a földrajzi leírás, de ezzel is egy egyedi képet kaptam a történetben szereplő híres épületekről.

Akár az Egy gésa emlékiratainál vagy a Jane Eyre-nál egy-egy életutat követhettem végig. Ezektől is csak gazdagabb lettem.
A japán kultúra mindig is érdekelt, a legintelligensebb népnek tartom és csodálom a kultúrájukat. A gésák hagyományairól és foglalkozásáról is részletes képet kaptam a könyvből és pár dolgon meglepődtem.

Számomra szinte minden könyv értéket képvisel, de a fent említettektől még valami pluszt is kaptam. Ezeken a történeteken vagy épp a mondanivalójukon sokat gondolkodtam és különböző módokon, de mind belefészkelték magukat az agyamba.

További bejegyzések a mai témához:
- Réta
- Arwen
- NagyDorka
- Tubica



2 megjegyzés:

Unknown írta...

Tudod ki lenne még nagyon jó Hollóhátas? Borbíró Bori!

Wandamaci írta...

Nekem valamiért ő nagyon Griffendéles :D

Megjegyzés küldése