12/21/2018

Debbie Macomber: Twelve ​Days of Christmas

Kiadó: Ballantine Books
Megjelenés éve: 2016
Oldalszám: 288
Magyar kiadás: Tizenkét nap karácsonyig

Fülszöveg:
" Friendly and bubbly, Julia Padden likes nearly everyone, but her standoffish neighbor, Cain Maddox, presents a particular challenge. No matter how hard she’s tried to be nice, Cain rudely rebuffs her at every turn, preferring to keep to himself. But when Julia catches Cain stealing her newspaper from the lobby of their apartment building, that’s the last straw. She’s going to break through Cain’s Scrooge-like exterior the only way she knows how: by killing him with kindness.

To track her progress, Julia starts a blog called The Twelve Days of Christmas. Her first attempts to humanize Cain are far from successful. Julia brings him homemade Christmas treats and the disagreeable grinch won’t even accept them. Meanwhile, Julie’s blog becomes an online sensation, as an astonishing number of people start following her adventures. Julia continues to find ways to express kindness and, little by little, chips away at Cain’s gruff façade to reveal the caring man underneath. Unbelievably, Julia feels herself falling for Cain—and she suspects that he may be falling for her as well. But as the popularity of her blog continues to grow, Julia must decide if telling Cain the truth about having chronicled their relationship to the rest of the world is worth risking their chance at love."

Magyar fülszöveg:

"Az ​életvidám, barátságos Julia Padden mindenkit kedvel, a kimért, zárkózott szomszédját, Cain Maddoxot kivéve. Nem számít, mennyire jóindulatúan közeledik a férfihoz, az minden alkalommal elutasítóan reagál. Amikor azonban Julia rajtakapja Caint, hogy ellopja az újságját, elhatározza, hogy mindenképp lebontja a másikat körülvevő falat. És ennek csak egy módja van: ha kedvességbe fojtja a férfit. 
A lány lépésről lépésre dokumentálja a küldetését a blogján, amelynek a Tizenkét nap karácsonyig címet adja. Bár az első néhány kísérlete visszapattan a férfiról, aki még a házi készítésű csokis kekszet is visszautasítja, a története egyre több emberhez jut el az interneten, mind többen és többen kezdik követni a kalandjait. Így hát Julia folytatja a kísérletet, és szép lassan rájön, hogy az érzéketlen külső gondoskodó férfit takar, akit talán még szeretni is tudna. De vajon túléli-e a bontakozó szerelmük, ha kiderül: Julia ország-világ elé tárta formálódó kapcsolatukat? 
Debbie Macomber legújabb karácsonyi történetében hitet tesz amellett, hogy a kedvesség csodákra képes.



Nem tudom mi van velem idén, de egyik karácsonyi könyvet olvasom el a másik után. Ez megy már november eleje óta :D Nagyon elkapott a hangulat.
Most a kedvenc chick-lit írónőm egyik művére esett a választásom, reméltem, hogy nem nyúlok mellé. Már az elején leszögezem, hogy nagyon jó választás volt.

Ismét egy teljesen hibbant főszereplőt kaptam, akit imádtam. Imádom Debbie Macomber karaktereit, főleg, akik ennyire dilinyósak :D Mint, ahogy a fülszövegben is olvasható, adott egy karácsony mániás, kicsit túlpörgött vidámságbomba és egy bezárkózott, mogorva grincs. Egyértelmű, hogy kettejük találkozásából adódik a legtöbb bonyodalom, most sincs ez másként, de egyáltalán nem volt sablonos.
Julia elhatározza, hogy kedvességgel fogja bosszantani megátalkodott szomszédját és erről blogbejegyzéseket is ír.

A karácsonyi hangulat miatt vettem a kezembe, de őszintén szólva nem túl sokat kaptam belőle, viszont minden más kárpótolt érte.
Szépen lassan fejlődtek a dolgok és ezt annyira élveztem olvasni. Minden apró jelnek vagy gesztusnak én is ugyanúgy örültem, mint Julie. Komolyan nekem is görcsbe rándult a gyomrom, amikor hullámvölgybe kerültek, vagy én is ideges lettem, amikor komoly beszélgetésekre került sor, Viszont ugyanúgy örültem, amikor Cain rendelt neki egy mentás kávét, vagy amikor segített felállítani a fát. 



Sok mindent kaptam ettől a történettől. Rávilágított, hogy ennyire apró dolgok, mennyit tudnak számítani és érdekes volt "külső szemlélőként" végigkísérni egy kapcsolat kialakulását.
Eszméletlenül jó párost alkotnak, imádtam minden együtt töltött percükről olvasni.
Eleinte féltem a blogos történet miatt, sejtettem, hogy ez lesz a fő problémája a románcnak, de elég ha annyit elárulok, hogy nem kell a túl sok szenvedéstől és drámától félni, a végkifejlet is igazán aranyos lett.

Összességében imádtam minden sorát! De tényleg :D Tökéletes a karácsonyi időszakhoz, ha nem is a maga havas, hideg módján, de valahogy egészen máshogy mégis hozza a karácsonyra jellemző melegséget a lelkemben. Még most is, ha rájuk gondolok, vagy egyes jelenetekre, elmosolyodok. Az olvasás során is sokszor elnevettem magam (hangosan). Sokkal többet kaptam, mint vártam, nagyon örülök, hogy sor került rá.

Értékelésem: 5 / 5




0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése