12/25/2018

Top 5 csalódás 2018



A hagyományokhoz hűen idén is szeretnék egy összefoglalót készíteni az évemről, legalábbis, ami az olvasmányaimat illeti.

Bevallom ebben az évben kicsit háttérbe szorult az olvasás. A moly alapján eddig 23 könyvet olvastam el és azt hiszem ez nem sokkal fog nőni év végéig :D
Oldalszámban 8195 oldalnyi történeten kalandoztam.


A gyors kis összesítésemből is látszik, hogy nem túl nagy a választék, viszont így is könnyű szerrel kiválasztottam az idei 5 legnagyobb csalódásom.

5. Brittany C. Cherry: Art &Soul


A gyönyörű borító az elején megvett, így túlzottan elszállt a képzeletem, ami a történetet illeti, azt hiszem túl sokat vártam.
Jellemzően vidám témákról szeretek olvasni, szándékosan kerülöm a negatív hangvételű, betegségekről vagy problémákról szóló könyveket. Ettől a történettől csak egy könnyed, kicsit szerelmi drámás kikapcsolódást vártam, erre a nyakamba zúdult, minden, amit kerülök.
Nem volt jó az időzítés sem, elég negatív hangulatomban kapott el, így pont az ellenkezőjét érte el,mint amiért elkezdtem olvasni. Még jobban lehúzott. Annyit viszont a javára írok, hogy mindennek llenére is végigolvastam, hiszen  felkeltette az érdeklődésem és nem hagyott nyugodni. Manapság elég hamar abbahagyok egy könyvet, ha nem tudok belemerülni.

4. Diana Gabaldon: Outlander- Az idegen


Ezzel a könyvvel is már kezdtem úgy lenni, mint a Trónok harcával, amikor még nem olvastam. Szinte mindenki olvasta, tudott róla valamit csak én nem. Általában nem túlzottan veszem figyelembe, hogy melyek a nagyon népszerű könyvek, általában csak olvasom, ami jön és amihez kedvem van, viszont ezt már én sem tudtam figyelmen kívül hagyni. Rettentően piszkálta a csőröm, hogy mégis mitől van oda mindenki. És itt rontottam el. Olyan magas elvárásokkal kezdtem el, hogy nem csodálom, hogy nem ugrotta meg.
A fő csalódásom, hogy a szerelmi száltól többet vártam, valami különlegesebbet. A főhősnő gondolatmenetét sem mindig értettem, ez sokszor zavart.
Azt viszont meg kell említenem, hogy a világfelépítés zseniális, de ezen kívül szinte minden másban csalódtam.

3. Kara Swanson: The Girl Who Could See


Nagyon előítéletes voltam ebben az évben azt hiszem :D Szintén az a gyönyörű borító...
A történettel alapvetően nem volt probléma. Lekötötte a figyelmem, érdekelt is, hogy mi fog történni, de nagyon kidolgozatlannak éreztem. Sokszor szerettem volna a dolgokról bővebben olvasni, hogy jobban megértsem, de csak átsiklottunk felettük, mintha magától értetődő lenne. 

2. Josh Malerman: The House at the Bottom of a Lake



Josh Malerman Madarak a dobozban c. könyvével is megpróbálkoztam már, azt végig sem tudtam olvasni. Itt legalább ez sikerült. :D
Előre szólnom kell, hogy nagyon ijedős vagyok. Tényleg mindentől képes vagyok megijedni. Már vagy 10 éve nem is néztem meg egy horror filmet sem, mert képes vagyok nagyon ráparázni :D
Ahogy olvastam végig bennem volt, hogy na majd most fogok nagyon megijedni, de nem, ez a pillanat sosem jött el, így ezután a kezdeti borzongásom unalomba csapott át. Borzasztóan untam.
Ráadásként pedig az egészet megkoronázta egy igazi szenvedős tini szerelem. Így legalább teljes lett az élmény szenvedve untam :D



1. Katherine Arden: A medve és a csalogány


A medve és a csalogánynál pont előjött a félős énem, a hideg rázott tőle. Nem volt még dolgom orosz "mesével" így valami kedvesebbet vártam. Ezzel szemben végig egy nyomott, depresszív hangulatot éreztem, ami kiborított :D Kiskoromban is voltak olyan mesék, amiktől rettegtem, na most pont ugyanazt éreztem :D
Végig vártam, hogy majd vált a hangulat és ez csak a bevezető volt, de nem.
Sokan szeretik a történetet, de nekem személy szerint nagyon rossz élmény volt.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése