1/01/2019

Top 5 kedvenc 2018


2018 csalódásait már felvonultattam, viszont mindenképpen pozitív hangvételű poszttal akarom búcsúztatni az óévet, így most 2018 legjobb könyvélményeit szeretném felsorolni.

24 elolvasott könyvvel zártam az évet, viszont nehéz dolgom volt, amikor kiválasztottam a jelenlegi listám tagjait.


5. Jay Asher: What Light


Van, amikor egyáltalán nincs hangulatom karácsonyi könyvekhez, de most már november óta karácsony-lázban égtem. Ekkor szembejött velem ez a gyönyörű borító egy ígéretes fülszöveggel és eldöntöttem, hogy nekem ezt olvasnom kell.
Végtelenül elvarázsolt. Eleinte féltem tőle, de az aranyos jelenetek, a meghitt hangulat teljesen magával ragadott és csak fokozta a karácsonyi hangulatom. Nagyon jól esett a lelkemnek, igazi kis karácsonyi bekuckózós történet.

4. Debbie Macomber: Twelve Days of Christmas


Úgy adódott, hogy két karácsonyi könyv is felkerült a listámra, de ez a kettő tényleg az eddigi leg-leg-leg, amit olvastam :)
Az előzővel ellentétben itt nem az ünnepi hangula dominált, viszont minden más bőven kárpótolt érte. Nem a maga havas, hideg módján, de valahogy mégis hozta a karácsonyra jellemző melegséget a lelkemben.
Az egyik főszereplő egy teljesen dilinyós, energiabomba, a másik pedig egy grincs, egy mogorva, befásult alak, aki kerül mindenkit. Na a kettejük kutya-macska kapcsolata adja a könyv magját, sablonosnak hangzik, de varázslatosan lett megírva. Imádtam minden percét.

3. Neal Shusterman: Scythe


A történet egy olyan világban játszódik, ahol már nincsenek betegségek, balesetek, katasztrófák, semmi, csak a nagy tökéletesség. Minden optimálisan ki van számolva, felszámolták az éhséget, szó szerint minden tökéletesen működik, az emberek halhatatlanok (szinte).
Számomra ez egy nagyon érdekes könyv volt. Általában kerülöm a halállal kapcsolatos történeteket, de ezt nem tudtam letenni. Ha le is kellett tennem, sokat gondolkoztam az olvasottakon és nagyon kíváncsi voltam, hogy mi fog még történni, hova lyukadunk ki. Elképesztően fordulatos, izgalmas és érdekes könyv. Még nem olvastam ehhez foghatót, így az eddig ismeretlen sorozatok közül, ő volt a legnagyobb felfedezettem 2018-ban.

2.  Peter V. Brett: Napháború


Most egy kicsit csalok, hiszen a Napháborút még csak nemrég kezdtem el, annyira nem is haladtam sokat, viszont mindig ámulatba ejt a világ, amit Peter V. Brett összehozott. Ugyanúgy, mint az eddigi részekben, most is egyből belecsöppentem a jól ismert, különleges világba és rájöttem, hogy mennyire hiányzott. Hihetetlenül kidolgozott, önálló világgal találkoztam a Rovásemberben, ami minden résszel csak bővült és egyre jobban megkedvelem a szereplőket.
Egyre több izgalom és fordulat követi egymást, így fogalmam sincs, hogy lehet-e egyáltalán fokozni. Végtelenül kíváncsi vagyok, mi sül ki belőle.

1. Sarah J. Maas: Köd és harag udvara


Íme 2018 legjobb könyve (és talán az egész eddigi könyvmoly pályafutásom legjobbja). Csak szuperlatívuszokban tudok róla beszélni és még így sem tudom átadni az élményt, amit kaptam.
Egy csodának nyitottam fel a fedelét és hiába vaskos kötet még dupla ennyi sem lett volna elég belőle. Az Éjszaka Udvara egy szempillantás alatt elbűvölt, ahogy természetesen Rhys is. 
Eleinte féltem, hogy nem fogja megugrani az elvárásaim, vagy, hogy az írónő túlkomplikálja és valahol érdektelenné fogok válni, de nem. Sokkal többet kaptam, mint, amit vártam, egy olyan világba kalauzolt el, ahonnan nagyon nehezemre esett kiszakadnom. Miután elolvastam sokáig olvasási válságban szenvedtem, hiszen semmi sem volt olyan jó, mint ez. Ez is megmutatja mekkora hatással volt rám és mennyire belopta magát a lelkembe.

Innen is nagyon boldog, olvasnivalóban, valamint, hasonlóan jó könyves élményekben gazdag boldog Új Évet szeretnék kívánni minden kedves könyvmolynak! :)



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése