7/03/2019

Brigid Kemmerer: A Curse So Dark and Lonely

Kiadó: Bloomsbury YA
Sorozat: A Curse So Dark and Lonely I.
Kiadás éve: 2019
Oldalszám: 484

Fülszöveg:
"Fall in love, break the curse.
It once seemed so easy to Prince Rhen, the heir to Emberfall. Cursed by a powerful enchantress to repeat the autumn of his eighteenth year over and over, he knew he could be saved if a girl fell for him. But that was before he learned that at the end of each autumn, he would turn into a vicious beast hell-bent on destruction. That was before he destroyed his castle, his family, and every last shred of hope.
Nothing has ever been easy for Harper Lacy. With her father long gone, her mother dying, and her brother barely holding their family together while constantly underestimating her because of her cerebral palsy, she learned to be tough enough to survive. But when she tries to save someone else on the streets of Washington, DC, she's instead somehow sucked into Rhen's cursed world.
Break the curse, save the kingdom.
A prince? A monster? A curse? Harper doesn't know where she is or what to believe. But as she spends time with Rhen in this enchanted land, she begins to understand what's at stake. And as Rhen realizes Harper is not just another girl to charm, his hope comes flooding back. But powerful forces are standing against Emberfall . . . and it will take more than a broken curse to save Harper, Rhen, and his people from utter ruin.

Saját fordítás:
Légy szerelmes, törd meg az átkot!
Rhen hercegnek, Emberfall örökösének ez valaha egyszerű feladatnak tűnt.
Azonban egy erős varázslónő átka miatt újra és újra ismétlődik a tizennyolcadik ősz az életében. Tudja, hogy csak egy lány mentheti meg, aki szerelmes lesz belé. Viszont ez még az előtt, volt, hogy rájött volna, hogy minden ősz végén egy kegyetlen bestiává válik, ami elszántan ölni akar. Ez még azelőtt volt, hogy elpusztította a kastélyát, a családját és az utolsó reményfoszlányát.

Eddig semmi sem volt egyszerű Harper  Lacynek. Az apja rég elhagyta, az anyja haldoklik és a bátyja épphogy összetartja a családot, miközben folyamatosan alábecsüli őt cerebrális parézise miatt. Kemény lett, hogy túléljen, de amikor megpróbál valakit megmenteni Washington utcáin, belecsöppen Rhen elátkozott világába.
Törd meg az átkot, mentsd meg a birodalmat!
Herceg? Szörnyeteg? Átok? Harper nem tudja hol van és mit higyjen el, de ahogy több időt tölt el Rhennel ezen az elvarázsolt helyen, elkezdi megérteni, mi forog kockán.
Rhen felismeri, hogy Harper nem csak egy másik lány, akit el kell csábítani, így újra elkezd reménykedni. Azonban erős ellenségek állnak Emberfallal szemben és ehhez már több kell ,mint egy megtört átok, hogy Harper, Rhen és az alattvalóik elkerüljék a teljes pusztulást.



Nem tudom miért, de ez a könyv már a megjelenése óta csalogatott. Addig-addig még végül megrendeltem és nem győztem csodálkozni. 

Nem erre számítottam, hiába varázsolt el, valamiért a bellemétől nem vártam sokat. Rögtön kezdem azzal, hogy nem szeretem a retellingeket. Eddig úgy voltam vele, hogy, amit már egyszer megírtak, kitaláltak, ahhoz nem kell hozzányúlni. Jó kérdés, hogy akkor mégis miért rendeltem meg...nem tudom :DD Na de ez a könyv ezt a gondolatom is teljesen megváltoztatta. Nem éreztem, hogy most valamit újraolvasok, vagy hogy nincs benne újdonság...sőt!

Eleinte kétkedve fogadtam ezt a napjaink nagyvárosa vs. kitalált tündérmese világ dolgot, viszont pont, hogy majdnem ez tetszett a legjobban. Zseniálisan lett megoldva.

Azonban leginkább az olvasás során fellelt gyöngyszemek miatt lopta be magát teljesen a szívembe. Ennyi idézetet szerintem még egyik könyvből sem írtam ki. Imádtam mindet, egyszerűek, mégis borzasztóan tetszettek.
A legkedvencebbem:

"Apparently honey really does catch more flies than vinegar"

Még az olvasásom elején kétkedve indultam, meg voltam győződve, hogy gyorsan lezavarjuk a szerelmi szálat, a lány persze egy kicsit ellenkezik, de majd hipp-hopp megváltozik a véleménye. Azonban ez okozta a legkellemesebb csalódást. Szépen lassan folydogáltak az események és érdekes volt látni, hogyan alakulnak, változnak a szálak.

A történet szempontjából is bőven akadtak meglepetések. Nem tudtam kitalálni mikor mi fog történni és én is elkezdtem gondolkozni, hogy milyen kiskapun keresztül lehet kibújni az átok alól. A végkifejlettől pedig tátva maradt a szám. A befejezés mellett sem tudok elmenni szó nélkül. Olvasom, olvasom és látom, hogy még annyi mindennek meg kellene történnie, de nagyjából már csak 10 oldal van...mondom ez így nagyon nem lesz jó... hát annyit elárulhatok, hogy olyan függővége van, amit már rég nem láttam. Elolvastam az utolsó oldalt és csak hápogtam, hogy neem, ezt nem teheti meg... De...és pont ezért a második rész is 100%, hogy a polcomon fog csücsülni :D

Összességében egy különleges történetet fedeztem fel, különleges szereplőkkel. Jó volt a köreikben lenni, olvasni a szóváltásaikat vagy, látni hogyan kovácsolódnak össze. Főleg Rhen gondolkodásmódja nagyon megfogott, számtalan idézetet kiírtam tőle, biztos vagyok benne, hogy sűrűn vissza fogok nyúlni értük.
Harper karaktere pedig azért tetszett nagyon, mert azt mutatja be, hogy bármire képesek vagyunk, függetlenül a betegségétől, nagyon akart valamit és sikert sikerre halmozott, míg a saját világában nem hittek benne és mindig védeni próbálták.

Értékelésem: 5/ 5 Kedvenc!

Kedvenc idézeteim:

„You have an unusual definition of luck.” 
„Spoken like someone who lives in a castle with an endless supply of food and wine, but calls himself cursed.”
Words spoken in the dark in the middle of the night always feel so much heavier than they would at any other time.
When I was very young he told me that playing games is less about the cards in my hand or the dice on a board, and more of an opportunity to understand an opponent and the way he thinks.
Not all scars can be seen, my lady.
Apparently honey really does catch more flies than vinegar

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése