1/01/2020

Top 5 kedvenc 2019



Igaz kicsit átcsúszva 2020-ra, de mindeképp össze akartam szedni a 2019-es évem legjobb 5 olvasmányát.

2019-ben összesen 29 könyvet olvastam el, ami 9970 oldalt jelentett. Számos új műfajt megkedveltem, illetve hatalmas kedvenceket avattam, amelyek felkúsztak a képzeletbeli kedvenc listám legelejére.


5. Dot Hutchison: Pillangók kertje

Eszméletlenül beteg ez a könyv, de mégis zseniális. Eleinte tartottam tőle, de amint elkezdtem olvasni beszippantott. Az utolsó oldalig lekötötte a figyelmem és körömrágva vártam, hogy mi fog történni. Időnként szeretek egy-egy sötétebb hangulatú könyvet a kezembe venni és ez most tökéletesen betalált.

4. Sabaa Tahir: Szunnyadó parázs

Vicces történetem van a könyvvel. Egy könyves forgón láttam meg 499-ért, de otthagytam. Aztán molyon büklászva láttam, hogy valakinek a kedvenc könyve, ezen elgondolkoztam és tüzetesebben elolvastam a fülszöveget. Megtetszett, másnap visszarohantam és hazajött velem :D
Nagyon jó döntés volt. A legizgalmasabb fantasyk között van, amit valaha olvastam. Lenyűgözött a világ, a szereplők komplexitása, az izgalmas cselekmény. Tényleg elképesztően jó. Sajnálom, hogy elkaszálták a sorozatot. Sokkal, de sokkal több figyelmet érdemelne.

3. Bauer Barbara: Kétszáz éves szerelem

Amint kinyitottam a könyvet rögtön megfogott az írásmód. Gond nélkül belecsöppentem abba az időbe és imádtam. Elvarázsolt, ahogy a szerelmesek is még magázták egymást az elején. A régies vagy falusias kifejezések pedig kellemes érzéssel töltöttek el.
Ezenkívül rám a legnagyobb hatással nem a szerelem, hanem a családi kapcsolatok, pontosabban a lány-anya-nagymama kapocs volt. 
Eszméletlenül szerettem olvasni és talán a legnagyobb meglepetés volt 2019-ben. Rendkívül összetett, izgalmas és annyira jó volt a magyarságot - hagyományokat, életstílust, történelmet -  érezni a lapok közül.

2. Brigid Kemmerer: A Curse So Dark and Lonely

Közeledünk a lista elejéhez, innentől már garantáltan fangörcsölni fogok :DD
A Curso So Dark and Lonely-t valamiért elkönyveltem, hogy nem fog tetszeni, nem is igazán szeretem a retellingeket, mégis megrendeltem. Igen, zseniális logikám van :D
Viszont imádtam! 
Nem éreztem, hogy unnám a történetet, vagy hogy egy az egybe ugyanaz, mint a Szépség és a szörnyeteg. Teljesen más.
A szereplők itt is komplexek, amivel mindig el lehet varázsolni. Szerettem a gondolatmenetüket olvasni, több idézet bevonult az életembe, amelyek sűrűn eszembe jutnak.
Zseniálisan alakulnak a történések, tűkön ülve várom a folytatást.

1. Amy Harmon: Homokból és hamuból

Ez a leg-leg-leg! Úgy az életemben elolvasott könyvek közül is. A legnagyobb kedvencemmé vált.
Rendkívül érdekesen van vegyítve a valóság és a fikció. Rengeteg új gondolattal és tudással gazdagodtam. ez tipikusan az a könyv, amely után többnek érzem magam, hatással volt rám.
Hiába egy kilátástalan korszakról szól, nekem mégis a hit és a sors, ami eszembe jut róla. Gyönyörű volt, ahogy ez a két fiatal minden viszontagság ellenére is hitt és a sors is úgy alakította a szálakat, ahogy lenniük kellett.
Ennél szebb szerelmes történetet még sosem olvastam. Elképesztő hatással volt rám, és hiába fikció, megerősített, hogy véletlenek nincsenek.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése