7/15/2020

Holly Miller: Álmomban már szerettelek ~ Előolvasás ~

Eredeti cím: The Sight of You

Kiadó: Álomgyár
Kiadás éve: 2020
Oldalszám: 477
Fordította: Abrudán Katalin

Megrendelhető: Álmomban már szerettelek

Fülszöveg:
"Mernél szeretni, ha tudnád, hogy mi lesz a kapcsolat vége?
Joel fél a jövőtől. Gyerekkora óta kísértik a szeretteit megjelenítő álmok: látomások arról, hogy mi fog történni, legyen az jó vagy rossz.
Az álmok megelőzésének egyetlen módja, hogy a szeretett lénytől távol tartja magát. Megfogadta, hogy soha többé nem lesz szerelmes.
Callie képtelen elengedni a múltat. Amióta a legjobb barátnője meghalt, elveszettnek érzi magát. Tudja, hogy sokkal ösztönösebben, sokkal felszabadultabban kellene élnie. Csak azt nem tudja, hogyan találjon vissza régi énjéhez, amely mert nagyot álmodni.
Joelnek és Callie-nek egyaránt megvan rá az oka, hogy megtanuljanak a mában élni. És noha nem kifejezetten keresik egymást, találkozásuk pillanatától mindketten érzik, hogy hatalmas fordulat következett be az életükben.
Aztán egy éjjel Joel Callie-vel álmodik, és az álomban megjelenik legnagyobb félelme.
Ekkor mindketten döntéshelyzetbe kerülnek: együtt maradnak-e annak ellenére, hogy tudják, mi lesz a sorsuk? És ha egyikük napjai menthetetlenül végesek, létezik-e olyan élet a számára, mint ami járna is neki?
Képesek befolyásolni az életük alakulását, vagy ami meg van írva számukra, azon nem lehet változtatni?"

Abban a szerencsés helyzetben lehetett részem, hogy előolvashattam Holly Miller: Álmomban már szerettelek c. könyvét, ami július 27-én fog megjelenni az Álomgyár Kiadó jóvoltából és az idei év egyik legjobban várt megjelenése lesz.

Most 30% kedvezménnyel előrendelhető például a book24 oldalán is.

Mióta megláttam a könyvet és elolvastam miről szól, azóta befészkelte magát a gondolataim közé és borzasztóan kíváncsivá tett. 

Joel az álmai rabja, rendszeresen álmodik a szerettei jövőjével kapcsolatban, jó, rossz és semleges dolgokat is. Minden álma valóra válik, kivéve, ha közbe tud avatkozni. Ez akkora hatással van az életére, hogy feladta munkáját és mindenkitől elszigetelődött. Kerüli a szerelmet és retteg bárkit is közel engedni magához.

Callie belesüllyedt egyfajta mókuskerékbe, nagyon megviselte legjobb barátnője halála és az emlékének adózva átvette a barátnője kávézójának vezetését. Nem ez álmai munkája, ő inkább a természetben érzi jól magát, imád madarakat figyelni és legfőbb vágya eljutni Chilébe, hogy egy ritka madarat élőben is megláthasson.

Azonban az életük egyszer csak keresztezi egymást és onnantól minden megváltozik...

Valószínűleg a koromból adódóan, de észrevettem magamon, hogy egyre többet nyúlok komolyabb hangvételű könyvekhez, amelyek már az idősebb korosztály életéről, döntéseiről szólnak.
Ebben a könyvben is a 30-40 év közötti élethelyzetek kerülnek előtérbe, amelyek engem kifejezetten lekötöttek.

Maga a történet inkább a mindennapi események köré szerveződik, bemutatja a főszereplők hétköznapi életét, viszont ezt olyan kellemesen teszi, hogy nem érződött unalmasnak, sőt inkább bájos volt. 

Joel és Callie szerelmének kialakulása is nagyon varázslatos volt, engem teljesen magával ragadott és szinte éreztem milyen mindent felülmúló szerelmet találtak, ami nagy kincs.
Számomra tökéletesen bemutatta, hogy milyen az igaz szerelem. Azok az apró kedvességek, butaságok, apró kis mütyürök, amiket a legnagyobb örömmel adsz a másiknak, hiszen van valamilyen titkos közös történetetek, amelyet csak ti ismertek, de pont ettől lesz hatalmas értéke. Vagy ha tudod, hogy először a tejet szereti a bögréjébe önteni és csak ezután önt bele kávét és bármekkora butaságnak tartod te is ugyanúgy csinálod meg neki a kávéját, mert így szereti.

A könyv több részre volt osztva, és az első részek abszolút a hétköznapi csodákról szóltak. Megmelengették a lelkem és sokat nevettem Joellel és Callievel együtt.

Azonban innentől kezdve számomra nagy pálfordulás történt.

Értem, hogy mi a mondanivalója a fennmaradó részeknek. Mindkét szereplő jelleme hatalmas változáson megy keresztül és előnyükre fordították a helyzetet. Érdekes volt megfigyelni a belső folyamatokat, hogyan éli meg mindenki másképp a helyzeteket, mindenkiben más folyamatok indulnak meg és másban lelik meg a számukra megfelelő megoldást.

>> Igyekszem nem spoilerezni, de innentől határozattan érződni fog a könyv végkimenetele, ha nem szeretnéd hogy sejtessem, kérlek ne olvasd tovább! <<

Viszont itt most jön egy hatalmas DE, és ettől nem tudok elvonatkoztatni, rettenetesen rányomta a bélyegét az élményre. 

Az a típus vagyok, aki nem szereti a drámákat vagy a szomorú történeteket és ezt nem is tudom tolerálni. Így ennek tudatában lesz az értékelés további része olyan, amilyen. Tudom, hogy sokan ebben is képesek meglátni a szépséget, az igaz érzelmeket, de nekem nem ment.

A végkifejlet tudatában számomra értelmét vesztette, amiről eddig olvastam. Nem értettem a Joel által kreált megoldást, színtelenné vált minden, ami Callievel történt és mindig vártam a csodát.

Az utolsó pár oldal pedig összetörte a lelkem. Tényleg szívszaggató történet, ebben semmi túlzás nincs. Az enyémet is szétszaggatta és megríkatott. Olvastam és hullott a könnyem és még akkor is reménykedtem a csodában. Majd becsuktam a könyvet és csak pislogtam, az agyam lázasan pörgött.

Viszont a történetvezetést dicséri, hogy ilyen hatással tudott rám lenni és ennyire átéreztem, hogy még meg is ríkatott. Azonban belátom, hogy az ilyen történetek nem nekem valóak, elszomorított.

Összességében vegyesek az érzéseim. Szomorú vagyok a vége miatt, de értékelem a mondanivalót, amit át szeretett volna adni. A leghangsúlyosabbnak azt éreztem, hogy úgy kell élni az életünket, ahogy nekünk jó, ne féljünk megvalósítani az álmunkat vagy kilépni egy megfáradt mókuskerékből.

Ahogy a könyvben is kicsúcsosodott mindenki másképp dolgoz fel dolgokat, így ha nem riaszt vissza, hogy nem egy mézes-mázos történet, arra biztatlak, hogy olvasd el és tapasztald meg ezt az érzelmi hullámvasutat majd ha nem bánod, oszd meg velem, benned milyen érzéseket ébresztett fel  a könyv.

Értékelésem: 3 / 5


Köszönöm a lehetőséget az Álomgyár Kiadónak!


Kedvenc idézeteim:

Furcsa, milyen könnyű is valakinek teljesen felborítani egy másik lény életét, amikor az a legkevésbé számít rá.
Az ember sosem túl öreg ahhoz, hogy szüksége legyen a szüleire.
Vannak dolgok az életben, amelyekről nem lehet úgy tenni, mintha nem láttuk volna.
Nincs abban semmi béna, ha az ember szenvedélyesen szeret valamit.
Nem kell hibátlannak lenni azért, hogy az ember szerethető legyen.
Tudod, az, hogy te hogyan látod önmagad, nem mindig egyezik meg azzal, ahogyan mások látnak.
Nincs az a tökéletlenség, ami megzavarna abban, hogy mennyire szeretem.
Nincs a különcségben semmi rossz.
Idővel az ember megtanulja, Joel, hogy másokat kevésbé érdekelnek az ügyeink, mint gondolnánk.


Képek forrása: pinterest.com

2 megjegyzés:

Zsuzsa írta...

jellemtelenné vált minden, ami Callievel történt és mindig vártam a csodát

Ezt nem értem. Jellemtelen eg, ember lehet, nem egy történet.

Wandamaci írta...

Callie vesztette el számomra az addigi jellemét, így a vele történtek is elvesztették számomra jelentőségüket.

Köszönöm az észrevételt, javítom :)

Megjegyzés küldése