9/30/2021

Charlotte Brontë: Jane Eyre

Eredeti megjelenés éve: 1847

Az alábbi kiadás megjelenése: 2021

Kiadó: Menő Könyvek

Megvásárolható: lira.hu

Fordította: N. Kiss Zsuzsa

Fülszöveg:

"A regény vadromantikus cselekménye, érzelmessége révén nagy sikert aratott. Címszereplője koldusszegény árvalány, akit egy komisz nagynéni nevel, majd beadja a lowoodi árvaházba. Jane tanítói oklevelet szerezve egy gazdag birtokos, Rochester házában lesz nevelőnő. A bonyodalmak viszont főként ezután kezdődnek…A bátor és tiszta, önmagához és szerelméhez mindig hű Jane vezeti el a XIX. század Angliájának világába az olvasót, aki az ő tisztán látó szemével figyelheti a kastélyok színesen kavargó társasági életét és a színes kavargás mögött megbúvó könyörtelen önzést."

Régebben olvastam Jane Eyre történetét, emlékeztem, hogy nagyon szerettem, de jó volt feleleveníteni az emlékeket, így azon kevés művek közé tartozik, amelyet újraolvastam.

Ismét megbizonyosodtam, hogy ez a könyv egy csoda. Eszméletlenül szeretem, a legnagyobb klasszikus kedvencem. Ezzel a borítóval pedig kívülről is csodálatos lett, szerelmes vagyok belé. A polcom egyik legnagyobb kincse lett.

Nagyon érdekes Jane életét végigkövetni. Még kislánykorában belecsöppenünk az életébe, látjuk a megpróbáltatásait, a nevelőintézetben töltött éveit, ahogy megkomolyodik, fiatal hölggyé érik, majd, ahogy önállóan munkát vállal és Mr. Rochesterhez vezeti az útja.


Számomra ez a legszebb romantikus történet, elképesztően imádom. Annyira szépen, lassan, óvatosan alakulnak ki az érzelmek. Főleg az utolsó részeket szeretem a legjobban. Megindító, ahogy ragaszkodnak egymáshoz és amennyire szeretik egymást. Ez a könyv mindig megerősít, hogy létezik ilyen szép, tiszta és őszinte szeretet. Mindig újra elkezdek hinni, hogy igenis léteznek lélektársak. Mr. Rochester és Jane Eyre közötti kapcsolat mindent megtestesít, amilyennek egy kapcsolatnak lennie kellene (és mindezt 1847-ben jegyezték le (!), elképesztő): tisztelet, elfogadni a másikat olyannak, amilyen és a feltétel nélküli szeretet. Csak szuperlatívuszokban tudok róla megnyilvánulni, csodálatos történet.

Ha valaki esetleg nem olvasta, vagy klasszikus mivolta miatt tartana tőle, csak arra tudom buzdítani, hogy kezdje el, nagy vétek lenne kihagyni.

Köszönöm a lehetőséget a Menő Könyvek Kiadónak!

Értékelésem: 5 / 5* Kedvenc!


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése