10/08/2021

Karády Anna: A füredi földesúr ~ Előolvasás ~

Megjelenés éve: 2021

Kiadó: Álomgyár

Sorozat: A füredi lány II.

Megvásárolható: >>itt<< 

Fülszöveg:

"Te ​meddig mennél el, hogy megvédd azt, akit a legjobban szeretsz?
257 éves szerelem…
1764, Füred.
Azt mondják, léteznek sorsfordító találkozások: Anna, a nincstelen fiatalasszony felforgatja a gazdag, kálvinista nemesi família életét kevesebb mint fél esztendő alatt. A füredi földesúr – Oroszy Mihály – katolikus hitre tér és megházasodik. Elvégre a szerelem mindent legyőz…
A mesékben a szerelmespár boldogan él, míg meg nem hal; de az élet nem tündérmese…
Könnyek és viharok nélkül nincs házasság; a hitvesi ágy – különösen egy földesúré – nem csak mámort tartogat.
A zárt ajtók titkot őriznek – nem is akármekkorát –, hiszen Anna a XX. században született.
Boszorkány vagy időutazó?
Házasságukban világok ütköznek, szerelmük fájdalmas áldozatokat követel. Vajon létezik-e jövő azok számára, akiket az idő szétválaszt? A végzet jéghideg közönnyel rövidre szabta közös életüket, a földesúr azonban nem nyugszik bele a sors ítéletébe, más utat választ.
Karády Anna új regényében, amely A füredi lány önálló kötetként is olvasható folytatása, bepillantást nyerhetünk a XVIII. századi nemesek kiváltságos világába, a szemünk előtt elevenedik meg egy földesúr hétköznapi élete és egy nem hétköznapi szerelem megrendítő története."
Még mielőtt elkezdeném, szeretném megköszönni az írónőnek és az Álomgyár Kiadónak, hogy előolvashattam az idei év, egyik legjobban várt könyvét. Ismét egy vágyam vált ezzel valóra, na és persze hamarabb olvashattam A füredi földesurat.

Év elején minden egy gyönyörű borítóval indult, A füredi lánnyal. Ha tehettem volna, azonnal olvastam volna a folytatást, de így maradt a várakozás.  Idén az első könyv, A füredi földesúr volt, amit a legjobban vártam és el sem hiszem, hogy végre olvashattam.
Arra tippeltem, hogy Mihály szemszögéből olvassuk majd a történetet, de nem. Maradt Anna az elbeszélőnk és folytatjuk a történetüket. Karády Anna papírra vetette, amiről minden film vagy romantikus történet után gondolkozunk: hogy milyen lehet az élet a happy end után. Mint, ahogy azt sejteni lehet, hullámvasút. Hol fent, hol lent. Erre a hullámvasútra váltottunk mi is jegyet az Oroszy házaspárral. Ittam magamba a hangulatot, ugyanúgy visszacsöppentem a kedvenc szereplőim közé, mintha le sem tettem volna az előző könyvet.

Volt itt veszekedés, féltékenység, minden, mégis letehetetlen volt. Imádom mennyire egyediek és önállóak a karakterek. Ennek köszönhetően valakivel, valami biztos történt, sosem volt üres járat.

Számomra a korabeli hangulat, szokások vagy gondolkodásmód volt a legérdekesebb és szerintem ezért is szeretem ennyire ezeket a könyveket, nagyon érdekes dolgokat fedezek fel.

A könyv elején az írónő megemlít egy elég sokkoló részletet, ami végigkíséri a könyvet, állandóan azt kerestem, hogy mikor fog majd az a rész jönni és el nem tudtam képzelni, hogy ez mégis hogy történhet meg. Zseniális húzás volt, a kíváncsiságom rögtön elő lett rángatva.

Néha nekem is volt egy olyan érzésem, hogy Annának semmi sem jó (bár sokszor megértettem), de végül átláttam, hogy ennél mélyebben kell keresni a mondanivalót. Valóban ez van a happy end után, az összecsiszolódás. Semmi sem vattacukor az elejétől a végéig és ezek a megpróbáltatások a kapcsolat igazi próbái.
Viszont annyira jó volt, hogy mindig visszataláltak egymáshoz és az írónő zseniálisan zsonglőrködött a két idősíkkal.
A végkifejletet pedig ismét nem tudom hova rakni. Ott vagyok, ahol eddig...újra várom a folytatást. Ilyen véggel nem lehet befejezni. Azt hiszem (ha lesz, és nyilván lesz, ugye?), nekem a harmadik rész lesz a kedvencem. Alig várom, hogy a tekintetes Oroszy Mihályt abban a helyzetben lássam, előre látom, hogy roppant jól fogok mulatni.

Összességében A füredi földesúr is letehetetlen lett. A hangulata hullámzó, de annyira olvasmányos és érdekes, a végében fellelhető apróságok, amiket Mihály megtett Annáért pedig még jobban megmelengették a lelkem. Fantasztikus történet a szeretet örökkévalóságáról, amelyet még a mindennapi problémák sem tudnak megkezdeni. Remekül éreztem magam a szeretett szereplőim között, ennek a sorozatnak olyan hangulata van, amelyet nem tud felülmúlni semmi.

Értékelésem: 4,5 / 5


Kedvenc idézetek:


Úgy tartják, minden jó, ha a vége jó. Tévednek! Nemcsak a vége számít, az oda vezető út inkább.
Azt mondják vannak,akik annyira szeretik egymást,hogy képesek érezni a másik érzéseit,akkor is,ha távol vannak,mert egy láthatatlan de széttéphetetlen szál összekapcsolja őket."
A nagy szerelmeket rendszerint csak az oltárig mesélik el, pedig a java ezután következik…


A sorozat további része(i):




0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése