1/18/2024

Rebecca Yarros: Fourth Wing - Negyedik szárny

Megjelenés: 2023

Kiadó: Rainy Days

Sorozat: Negyedik szárny I.

Fordította: Bartók Imre

Oldalszám: 796

Fülszöveg:

A húszéves Violet Sorrengail egész eddigi életében azt hitte, a történelem tanulmányozása lesz a feladata az Írnok Kvadránsban az imádott könyvek között. Azonban az iskola vezénylő tábornoka – aki egyszemélyben a lány kőkemény anyja – megparancsolja, hogy Violetnek be kell lépnie a többszáz jelölt közé, akik Navarre elitjéhez, a sárkánylovasokhoz akarnak tartozni. Ha mindenkinél kisebb és törékenyebb vagy, akkor csak egy hajszál választ el a haláltól… mondjuk azért, mert a sárkányok nem választanak ki „törékeny" embereket, hanem felperzselik őket.

Ráadásul, amikor kevesebb a kapcsolódni hajlandó sárkány, mint kadét, nem meglepő, hogy a többség szívesen végezne Violettel, hogy ezzel is növelje a saját esélyeit a sikerre. A többiek pedig azért ölnék meg, mert az anyja lánya; köztük van Xaden Riorson is, a Lovasok Kvadránsának leghatalmasabb és legkönyörtelenebb szárnyvezére is.

Violetnek minden ravaszságára szüksége lesz, hogy minden újabb napfelkelte életben találja.Közben az iskola falain túl dúló háború egyre gyilkosabb, a királyság védelmét szolgáló erődítmények sorban elesnek, és egyre többen halnak meg. A helyzeten tovább ront, hogy Violet gyanakodni kezd, hogy a vezetés rettenetes titkot rejteget. Barátok, ellenségek, szeretők. A Basgiath Hadi Iskolában mindenkinek határozott tervei vannak, mert ha valaki egyszer bekerül, onnan csak két kiút van: lediplomázni vagy meghalni.

Nem bírtam tovább, meg kellett tudnom, hogy mi ez a hype, ami a Fourth Wing körül van, ám nem mondom, hogy sokat bíztam hozzá, ismeritek, hogy állok a túlhypeolt könyvekhez... és itt jön a DE ☝🏻

Ha betalál egy rajongott könyv, akkor tudom, hogy az hatalmas kedvenc lesz, ezért próbálkozok újra és újra. Jelentem betalált 🤭

Már az első oldalak írásmódja azonnal berántott és tudtam, hogy innentől el vagyok veszve.

Violet írnoknak készül, hatalmas tudással rendelkezik, ám anyja úgy dönt, hogy a lovasok közé kell beiratkoznia, ami Violet esetében szinte a halállal ér fel. Violetnek nincs más választása, túl kell élnie a kiképzést, kapcsolódnia kell egy sárkánnyal és kivívnia társai tiszteletét. Mindezt olyanok gyűrűjében, akik gyűlölik és életcéljuk, hogy holtan lássák.

Rebecca Xarros Fourth Wing Fantasztikus a világfelépítés, zseniálisak a szereplők és annyira kiszámíthatatlan a cselekmény, hogy szinte lélegzetvisszafojtva olvasod.

Borzasztó régen éreztem már, hogy nem akarok egy könyvet letenni, vagy ha le is teszem, visszakalandoznak a gondolataim.

Violet cseppet sem akadályoktól mentes útja már az elejétől megvett. Már az iskolai felvételi is annyi izgalmat tartogatott, hogy el sem tudtam képzelni mi vár rám a többi oldalon át. 

Az írónő zseniálisan ír. A hangulata kicsit Harry Potter és az Éhezők Viadala keveredésére hasonlított, mégis semmihez sem fogható, teljesen különleges világba csöppentem, úgy éreztem, mintha én is eggyé váltam volna a könyvvel.

Őszintén szólva nem vagyok egy nagy sárkány rajongó, igazából eddig teljesen semleges teremtmények voltak a részemről, de, amint megjelentek a történetben nem tudtam velük betelni. Rideg, kegyetlen teremtmények, de ha valakit közel engednek magukhoz, akkor ahhoz ragaszkodnak. A lovasaikkal megosztoznak a gondolataikon is, ami rengeteg viccess szituációt szült. Egy szó, mint száz, még hozzám is hozzám nőttek.

Nem állítom, hogy mindenkinek fog tetszeni, beismerem néhol van 1-2 következetlenség, mégis azt mondom, hogy fantasy rajongóknak kötelező! Engem levett a lábamról, hosszú, hosszú évek óta nem olvastam ennyire jó fantasyt, azonnal bekerült a TOP 3 kedvencem közé. Szerintem hosszú ideig velem fog maradni a történet és a sárkányok. Az írónő kegyetlen, de fantasztikus világba repített el minket.


Értékelésem: 5 / 5* Kedvenc!






0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése