8/30/2021

Anne L. Green: Toszkána vére

Megjelenés: 2021

Sorozat: Hatalom, mámor, Toszkána I.

Oldalszám: 480 

Megvásárolható: alomgyar.hu

Fülszöveg:

Veszteség ​nélkül nincs változás, de vajon a szerelem rá tud venni arra, hogy fejest ugorjunk az ismeretlenbe? Cathlyn Keyes élete gyökeresen megváltozik, amikor egy csúnya szakítás után vőlegénye elől egy toszkán borbirtokra menekül átgondolni a jövőjét. Katie első pillantásra beleszeret a lankás, hullámzó dombokkal, magasba törő tujasorokkal, napfényben fürdőző szőlőtőkékkel és az este ezüstös fényébe burkolózó rusztikus kőépületekkel tarkított toszkán tájba… és nem csak a tájba. Hamarosan megismeri a sármos Danielét, aki felvillantja előtte a változás lehetőségét. Daniele Allegrini évek óta azért küzd, hogy megmentse a családi birtokot a csődtől. Mindene a szőlő és a borkészítés, de be kell ismernie, az értékesítés kegyetlen versenyt diktáló világa távol áll tőle. A mindent irányítani akaró, olasz mentalitása miatt nehezen viseli a birtokra érkező okoskodó, makrancos és makacs Katie-t, aki elhatározza, hogy segít Danielének kilábalni az anyagi válságból. A Toszkána vére a Hatalom, mámor, Toszkána-sorozat első része, amelyben az írónő egy vakmerő, olasz utazásra invitálja az olvasóját. Ez a könyv olyan, mint egy különleges bor: ínycsiklandó, nemes és mámorító, megfűszerezve egy kis pikantériával. Ha belekóstolsz, garantáltan még többre vágysz majd. A történet a Toszkána örököse című kötetben folytatódik.

Egyre több olyan magyar írótól olvasok, akiktől eddig még nem sikerült. Anne L. Greentől sem olvastam még, pedig már nagyon kíváncsi voltam, így eljött az ideje és a Toszkána vérével az ő munkásságával is elkezdtem megismerkedni.

Belecsöppenünk Cat idilli életébe. Saját, jól menő marketing vállalkozását vezeti Amerikában, amelyben vőlegénye is segíti, illetve hamarosan készülnek az esküvőre. Azonban Catet anyósa elcsalja esküvői ruhapróbára, ami hamarabb véget ér, mint gondolták volna, így az irodájába belépve nem várt meglepetés fogadta, a vőlegénye megcsalta. Ezzel a lendülettel egy barátnője meghívja Olaszországba, amelyre igent mond és olyan kalandokba keveredik, amelyre álmában sem gondolt volna.

Az írásmód annyira lendületes és szórakoztató. A beszólásokon sokszor hangosan nevettem, nagyon jól szórakoztam. Jó volt, hogy beleláttunk Cat amerikai életébe is, majd ehhez képest Toszkána gyökeres változást jelentett.
Amint elértük Olaszországot, majd a birtokot olyan hangulat kerített hatalmába, amely velem tartott egészen a könyv végégig. Egy regény helyszíne és hangulata ennyire még nem babonázott meg. Láttam magam előtt a naplementét, az érett szőlőszemeken megcsillanó napfényt és éreztem a szél cirógatását. Fantasztikus, amilyen csodálattal írt az írónő nem csak a tájról, az életérzésről, de magáról a borról is. Nagyon élveztem új dolgokat megtanulni a szőlőről vagy akár az eljárásról, de szívesen olvastam, ahogy Daniele áradozott a Chiantiról. Ezután biztosan nem nézek már borra úgy, mint eddig. 
Több mély gondolat is megfogott, épp szükségem volt rájuk, így kellemes meglepetésként értek.

Ami a történetet illeti meglepett, mivel egyszerűbbre számítottam, azonban nem lett igazam. Nagyon jó ötlet volt, az ok, ami miatt Cat elkeveredik a birtokra és külön tetszett, hogy nem rögtön beleomlottak egymás karjába, hanem azért mindketten hozták az addig megszokott személyiségüket, ami nem kevés súrlódásnak adott okot.
Azonban egy idő után, amit nem tudtam hova tenni, az Cat pálfordulása. Max, a vőlegénye nyomulása nyomasztotta, ezzel szemben ő szinte üldözte Danielét. Több helyen a hisztijeit sem értettem, de Daniele jól kezelte a helyzeteket. Azt is sajnáltam, hogy nem sok szó esett arról, amiért Cat igazából odament, viszont reménykedem, hogy a második részben erre is nagyobb hangsúly kerül.

Viszont számomra egy váratlan, de annál izgalmasabb nyomozós szál is bekerült a képbe, ami rendesen felpörgette az eseményeket. Onnantól kezdve mindenki gyanúsítottá vált a szememben és állandóan kerestem a tettest. Mint ahogy általában, szerintem a közelében sem járok, de olyan vége lett, hogy ezt  nem is tudtam meg, sőt ez volt a legkegyetlenebb függővég, amivel találkoztam. Azonnal olvasnám a második részt.
Annyi biztos, hogy visszavágyok az Allegrini birtokra, szerintem nekem is belopakodott a lelkembe, nem fogom elfelejteni.

Összességében fantasztikus történet, amelyet nem csak kóstolgatni kell, hanem elmerülni benne és felfedezni Toszkána csodáit. Sokkal mélyebb történet, mint amire számítottam, tele mély érzelmekkel, izgalmakkal és Daniele Allegrinivel, aki felkerült a könyves álompasi listámra.
A dedikálást pedig külön köszönöm ❤

Köszönöm a lehetőséget az Álomgyár Kiadónak!

Értékelésem: 4,5 / 5



Kedvenc idézetek:

– Ha egy nő valóban értékes, akkor nem egyszerű, és ha ilyen könnyen hagynám magam megfélemlíteni, nem érdemelném meg őt.
Amíg van egy cseppnyi esély, ne hagyjon el a hited, mert ez az egyetlen, amit nem vehet el tőled senki.


2 megjegyzés:

Németh Barby írta...

Fantasztikus értékelés lett! Örülök, hogy ennyire magával ragadott ALG világa! <3
Én is alig várom a folytatást, hát ilyen függővég után ki ne tenné?!

Millió puszi:
Barbi

Wandamaci írta...

Köszönöm szépen! :*
Tökéletes kezdés volt ez a könyv, a vége pedig nagyon kegyetlen! Szerencse, hogy még idén itt a folytatás :D

Megjegyzés küldése